PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Bilgisayar alanındaki temel kavramları tanımlar. |
   2 |
Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçleri destekler. |
   3 |
Donanım ve özellikle yazılım alanlarında; tüm güncel teknolojileri bilir ve bu bilgileri sentezleyerek uygular. |
   4 |
Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarını benimser. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Donanımsal ve yazılımsal yenilikleri keşfeder ve kurar. |
   6 |
Kişisel ve ağ işletim sistemlerini sınıflandırır, yaygın olanları kullanır. |
   7 |
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini planlar. |
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Teknik Gezi
- Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alıp, takım çalışması yürütür. |
   2 |
Yazılım, kurulum ve test işlemlerini yapabilen teknik eleman olarak çalışır. |
   3 |
Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır. |
   4 |
Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulabilme becerisine sahiptir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurup, kullanabilen ve bu programların program geliştirme modüllerini kullanır. |
   6 |
Öğrenciler, verilen teorik konuları uygulama imkanı bulabileceklerdir. |
   7 |
Uygulamalar üretir. |
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Staj
- Yerinde Uygulama
|
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarının farkına varır, sorunlara karşı üretilecek çözümleri desteler. |
   2 |
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alır ve uygun çözümleri keşfeder. |
   3 |
Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması görevleri gerçekleştirir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Ödev
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Alan Çalışması
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Hızlı öğrenir ve bu öğrendiklerini uygular. |
   2 |
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri keşfeder. |
   3 |
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri uyarlar. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Uygulama
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
|
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Belge Sunma
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmaları gözlemler. |
   2 |
Profesyonel alanda mesleğini icra ederken, çalışma alanını içselleştirir ve topluma karşı sorumluluk duyar. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Ders
- Seminer
- Teknik Gezi
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
|
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Programcılık, web tasarımı ve teknik destek konusunda bilgilerini uygular. |
   2 |
Yeni yazılımlar tasarlar ve bunları ürettiği projelerle uygular. |
   3 |
Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve lider olarak yer alır. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Okuma
- Seminer
- Uygulama
- Sosyal Faaliyet
|
|