Türkçe

10033 BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (İngilizce) -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Bilgisayar alanındaki temel kavramları tanımlar.
   2 Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçleri destekler.
   3 Donanım ve özellikle yazılım alanlarında; tüm güncel teknolojileri bilir ve bu bilgileri sentezleyerek uygular.
   4 Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarını benimser.
   5 Donanımsal ve yazılımsal yenilikleri keşfeder ve kurar.
   6 Kişisel ve ağ işletim sistemlerini sınıflandırır, yaygın olanları kullanır.
   7 Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini planlar.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Teknik Gezi
  • Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alıp, takım çalışması yürütür.
   2 Yazılım, kurulum ve test işlemlerini yapabilen teknik eleman olarak çalışır.
   3 Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır.
   4 Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulabilme becerisine sahiptir.
   5 Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurup, kullanabilen ve bu programların program geliştirme modüllerini kullanır.
   6 Öğrenciler, verilen teorik konuları uygulama imkanı bulabileceklerdir.
   7 Uygulamalar üretir.
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Staj
  • Yerinde Uygulama
  • Ödev Değerlendirme
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarının farkına varır, sorunlara karşı üretilecek çözümleri desteler.
   2 Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alır ve uygun çözümleri keşfeder.
   3 Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması görevleri gerçekleştirir.
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Ödev
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Alan Çalışması
  • Rapor Sunma
Öğrenme Yetkinliği
   1 Hızlı öğrenir ve bu öğrendiklerini uygular.
   2 Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri keşfeder.
   3 Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri uyarlar.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Uygulama
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Belge Sunma
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmaları gözlemler.
   2 Profesyonel alanda mesleğini icra ederken, çalışma alanını içselleştirir ve topluma karşı sorumluluk duyar.
  • Ders
  • Seminer
  • Teknik Gezi
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Sosyal Faaliyet
    Alana Özgü Yetkinlik
       1 Programcılık, web tasarımı ve teknik destek konusunda bilgilerini uygular.
       2 Yeni yazılımlar tasarlar ve bunları ürettiği projelerle uygular.
       3 Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve lider olarak yer alır.
    • Okuma
    • Seminer
    • Uygulama
    • Sosyal Faaliyet
    • Sözlü Değerlendirme
    EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.