PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Sosyal hizmet alanında temel ve güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
   2 |
Sosyal hizmet alanında edindiği bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilme becerisine sahiptir. |
   3 |
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili psikoloji, sosyoloji, felsefe, antropoloji, hukuk gibi diğer sosyal bilimlerle bağlantı kurar; her birinin temel kavramlarını ve yöntemlerini kavrama ve bu bilgiyi sosyal hizmet alanında uygulama becerisine sahiptir. |
   4 |
Yaşam boyu öğrenme stratejisini benimsemiştir. Gelişime açık olup bilgi ve deneyimini sürekli olarak yenilemek ve bu bilgiyi başkalarıyla paylaşarak zenginleştirir. |
   5 |
Hak temelli yaklaşımı toplumdaki farklı grupların korunması, sağlığı, güvenliği ve rehabilitasyonu vb. konularda uygulamaya taşır. |
   6 |
Sosyal sorunlar ve sosyal hizmet uygulama alanları bilgisine sahiptir. |
   7 |
İnsan davranışı ve sosyal çevre bilgisine sahiptir. |
   8 |
İnsan hakları ve özgürlükleri hakkında bilgi sahibidir. |
   9 |
Sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklara ilişkin bilgi sahibidir. |
   10 |
Sosyal hizmet alanında bilişim teknolojileri ve kullanımı hakkında bilgi sahibidir. |
   11 |
Sosyal hizmetlerle ilgili uygulamalı bilgilere sahiptir. |
   12 |
Yerinde uygulama stajları sayesinde uygulama bilgisini edinir. |
   12 |
|
   12 |
|
   12 |
|
   12 |
|
   12 |
|
   12 |
|
   12 |
|
   12 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterliliğine sahiptir. |
   2 |
Uygulamada yeterince pratiğe sahiptir |
   3 |
Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinliğine sahiptir. |
   4 |
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinliğe sahiptir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Sosyal Hizmet Müdahale Yöntemlerini öğrenir. |
   6 |
Uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur. |
   7 |
Sosyal hizmetin bilgi temelini becerilerini ve değer sistemleri çerçevesinde kullanır. |
   8 |
Sosyal hizmet uzmanı veya ara elemanlarının görevlerini kavrar. |
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Psiko-sosyal desteğe ihtiyaç duyan bireylere bu desteği sunmada gerekli yetiye sahip olur. |
   2 |
Grup içerisinde çalışmayı öğrenir. |
   3 |
Multidisipliner çalışma becerisine sahiptir. |
   4 |
Uzman, müracaatçı ilişkilerini en üst düzeyde etik ilkeler doğrultusunda sağlamayı öğrenir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
|
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Hayat boyu öğrenme yetisini kazanır. |
   2 |
Sosyal hizmet ile ilgili yeni kaynakları sürekli takip eder. |
   3 |
Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olur ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
|
- Bilg.Des. Sunum
- Ödev Değerlendirme
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Temel iletişim becerilerini geliştirir. |
   2 |
Danışanları ile sosyal çevreleri arasında iletişimi sağlar. |
   3 |
Sosyal hizmet alanları ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek aynı ve farklı meslekten kişilerle paylaşır. |
   4 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Ödev
|
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Sosyal hizmet alan incelemesi sayesinde alana çıkmadan bilgi sahibi olur. |
   2 |
Sosyal hizmet mesleği ile ilgili görev, yetki, hak ve sorumlulukları belirler, mevzuat, mesleki etik, norm ve standartlara uygun davranır. |
   3 |
Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki değerler çerçevesinde benimser. |
   4 |
Sosyal işlevselliği geliştirmek ve toplumsal değişimi kolaylaştırmak için birey, aile, grup, örgüt, topluluk, toplum ve küresel bağlamda uygulama yapma anlayışı geliştirir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
|
|