PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 1 |
1 |
Radyasyon Fiziği ve Radyasyon Fiziğinin Sanayi ve Tıptaki uygulamaları ile ilgili kuramsal bilgi ve yöntemlere vakıftır. | 3 | 3 | 6 | 60.00 |
2 |
İyonlaştırıcı radyasyonun canlı ve cansız madde ile etkileşimine ve radyasyon transportuna ilişkin kuramsal ve metodolojik bilgi birikimine sahip olur. | 4 | 4 | 8 | 80.00 |
3 |
Öğrenciler, radyasyon doz ölçüm ve hesaplamalarına ve radyasyondan korunmaya yönelik zırhlama hesaplamalarına ilişkin kuramsal ve metodolojik bilgiye sahiptir. | 4 | 4 | 8 | 80.00 |
4 |
İyonlaştırıcı radyasyon ölçebilen cihazlar ile iyonlaştırıcı radyasyonları kullanan tedavi ve görüntüleme cihazlarının yapısı, çalışma ilkeleri ve tasarımına, kontrol ve kalibrasyonuna ilişkin gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 1 | 5 | 6 | 60.00 |
5 |
Tıpta, Endüstride, araştırma laboratuvarlarında radyasyon uygulamalarının söz konusu olduğu durumlarda ve çevresel radyoaktiviteye ilişkin olarak insan sağlığı ile ilgili riskleri değerlendirebilir; radyasyon ölçme ve izleme cihazlarını kullanarak radyasyondan korunma ilke ve önlemlerini uygulayabilir. | 1 | 5 | 6 | 60.00 |
6 |
Yasal mevzuata uygunluğu sağlamak üzere Radyasyondan korunma programlarını yürütebilir. | 2 | 5 | 7 | 70.00 |
7 |
Nükleer Tıp ve Radyolojideki İyonlaştırıcı radyasyonlarla görüntü elde etme ve işleme yöntemlerini bilir; görüntü kalitesini etkileyen faktörleri analiz edebilir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
8 |
Organların kesitsel görünümünü ve komşuluklarını ayırd edebilir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 1 |
1 |
Sağlık Fiziği ve ilgili disiplinlerde teori ve problem çözme konusunda yeterlilik gösterir. | 2 | 3 | 5 | 50.00 |
2 |
Sağlık Fiziği ve ilgili disiplinlerdeki uygulamalarına ilişkin araştırma yöntemleri konusunda yetkindir; yapılan araştırmaları kavrayabilir, araştırma yapabilir. | 3 | 3 | 6 | 60.00 |
3 |
Radyoterapi ve radyodiagnostikte tedavi planlamasının yanısıra cihaz performansının değerlendirilmesi ve klinisyenlerle işbirliği esnasında ortak bir dil oluşturmasına yetecek Anatomi bilgisine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Radyasyonun biyolojik etki mekanizmalarını ve sonuçlarını bilir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Sağlık Fiziğinin klinik uygulamalarına ilişkin bulgulara yönelik araştırmaları eleştirel biçimde gözden geçirebilir, bulguları pratiğe uygulayabilir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
İyonize radyasyonla çalışan tıbbi görüntüleme ve radyoterapi cihazlarının kontrol ve kalibrasyonlarını yapabilir; prosedürlere ve protokollere uygun olarak doğru ve güvenilir biçimde kullanımını sağlayabilir. | 2 | 4 | 6 | 60.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 |
1 |
Etik kurallara uygun ve profesyonel davranır. | 3 | 3 | 6 | 60.00 |
2 |
Sağlık Fiziğinin klinik ve diğer uygulamalarında disiplinlerarası işbirliği yapabilir ve verimli çalışma yollarını bilir. | 3 | 3 | 6 | 60.00 |
3 |
Ekip çalışmasının prensiplerini bilir ve ekipte etkin rol oynayarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 3 | 3 | 6 | 60.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | T | % |
1 |
İyonlaştırıcı Radyasyonların klinik ve diğer uygulamaları ile ilgili temel ilkeleri derinliğine kavrayabilir. | 2 | 4 | 6 | 60.00 |
2 |
Öğrenme ve mesleki gelişimini ömürboyu sürdürmeye hazırdır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Teknik bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin biçimde iletebilir. | 3 | 3 | 6 | 60.00 |
2 |
Klinisyen -Sağlık Fizikçisi işbirliğinin sağlıklı ve ve verimli şekilde devam ettirilmesi konusunda yetkinlik kazanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Multidisipliner yaklaşım gerektiren klinik ve endüstriyel uygulamalarda alanı ile ilgili mesleki ve akademik yetkinliğe sahip olur. | 2 | 4 | 6 | 60.00 |
2 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu çalışmalarıyla gösterir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Kendini sürekli yeniler. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Alanı ile ilgili donanım ve yazılımları kullanabilir. | 3 | 3 | 6 | 60.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 25 | 16 | 16 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 41 | 59 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |