PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 |
1 |
İletişim bilimine ait temel kavramları tanımlar. | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 49 | 81.67 |
2 |
Gazeteciliğin temel kavram, ilke ve görevlerini bilir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 53 | 88.33 |
3 |
İletişim teknolojilerinin ve gazeteciliğin tarihsel geçmişini tanımlar. | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 49 | 81.67 |
4 |
Farklı haber türlerini ve bunlara yönelik haber toplama ve yazma süreçlerini bilir, haber için gerekli olan kaynakları sınıflandırır. | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 1 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 45 | 75.00 |
5 |
Ulusal ve uluslararası alanda iletişim biliminin toplumsal ve kültürlerarası boyutları ile gazeteciliğin bilimsel, toplumsal, yasal ve siyasal gelişmelerini bilir. | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 44 | 73.33 |
6 |
Medyanın toplumsal etkilerini, iletişim alanında geliştirilen yaklaşım, kuram ve modeller üzerinden açıklar. | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 49 | 81.67 |
7 |
Haber kuruluşunun yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini anlatır. | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 41 | 68.33 |
8 |
Gazeteciliğin etik ilkelerini, mevzuatı, kalite ve iş sağlığı güvenliği standartları ile mesleki faaliyetlerin hukuki sonuçlarını ifade eder. | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 52 | 86.67 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Geleneksel medya araçlarına ve internet sitelerine içerik üretir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 53 | 88.33 |
2 |
Haber kaynakları ile etkili iletişim kurabilme, edindiği bilgilerin doğruluğunu kontrol edebilme becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 56 | 93.33 |
3 |
Medya içeriklerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 53 | 88.33 |
4 |
Gazetecilik mesleğinin sorunlarını tanır, açıklar ve çözüm yolu arar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 50 | 83.33 |
5 |
Alanında özdenetim ve editoryal kontrol becerisini geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 52 | 86.67 |
6 |
Alanda öğrendiği teori ve uygulamalı bilgileri farklı bakış açılarıyla ilişkilendirerek bilimsel çalışmalar yapar. | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 51 | 85.00 |
7 |
İletişim ve gazetecilik alanında verilen teorik bilgilerin pratik uygulamalarını görebilme ve uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 52 | 86.67 |
8 |
İletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 45 | 75.00 |
9 |
Gazetecilik alanının ulusal ve uluslararası mevzuatını ve kalite ölçütlerini uygulama yetkinliğine sahiptir. | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 42 | 70.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Haber üretim sürecinde bireysel olarak ve grup içerisinde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır. | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 47 | 78.33 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Kısıtlı zaman içerisinde çalışabilme, düşünme ve sonuca ulaştırabilme yetkinliğine sahiptir. | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 47 | 78.33 |
2 |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder ve gazeteciliğin değişim/dönüşümü içinde bunları kullanabilme yetkinliğine sahiptir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 46 | 76.67 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | 3 | 3 | 1 | 1 | 0 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 35 | 58.33 |
2 |
Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek meslektaşlarıyla ve toplumla paylaşır. | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 42 | 70.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Çeşitli haber türlerine ilişkin üretim yaparak, yazılı basın ve dijital platformlar için tasarım yapar. | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 52 | 86.67 |
2 |
İş sağlığı ve güvenliği hakkındaki bilgileri gazetecilik alanıyla birleştirir. | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 28 | 46.67 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 24 | 23 | 23 | 23 | 24 | 23 | 24 | 24 | 24 | 24 | 24 | 24 | 24 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 90 | 93 | 86 | 82 | 78 | 72 | 98 | 72 | 102 | 120 | 120 | 120 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |