PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Öğrenciler havayolu pazarlaması ve yönetimi ile ilgili teorik bazda altyapı oluşturacak bilgilere sahip olacaktır. |
   2 |
Öğrenciler havayolu pazarı, pazarlama çevresi ile ilgili bilgilere sahip olacaktır |
   3 |
Öğrenciler havayolu pazarlaması ile ilgili problemleri tanıyabilecek ve problemlere çözüm üretebilecektir. |
   4 |
havayolu işletmelerinin pazarlama stratejilerini öğrenecektir |
   5 |
Sivil Havacılık/Yer Hizmetleri ile ilgili uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
   6 |
Yer hizmetlerinin uygulanması sırasında ortaya çıkabilecek sorunlara karşı karar verir. |
   7 |
Sivil havacılık sektörü ve alt işletme kolları hakkında bilgi sahibidir. |
   8 |
Sivil havacılıktaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir. |
   8 |
|
   8 |
|
   9 |
Öğrenci, çalışacağı şirketleri ve yapacağı meslekleri tanır. |
   10 |
Havayolu yönetimi ve pazarlaması ilgili kavramları, ilke ve olguları tanır. |
   11 |
Etik sorumluluk ve bunu mesleğine yansıtma becerisine sahiptir |
   12 |
Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur. |
   13 |
Sivil havacılığın ticari önceliklerini göz önünde bulundurarak yönetsel öneriler sunar. |
   14 |
Alanı ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir ve geliştirir. |
   15 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
   16 |
Havacılık sektöründe mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme, ekip arkadaşlarıyla grup çalışmalarını yürütebilecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir. |
   16 |
|
   16 |
|
|
- Ders
- Ödev
- Seminer
- Staj
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Türkiye’ de ve dünyada havacılık sektöründeki değişim ve yenilikleri hızlı bir şekilde takip edebilme ve hayat boyu öğrenme ilkesini benimseyen birey olabilme. |
   2 |
Programın verdiği bilgi ve beceriler ile donatılmış bireyler sektördeki analitik düşünebilen ve yönetsel beceriye sahip uzman ihtiyacını karşılayabilecektir. |
   3 |
Sivil havacılık alanında edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğini geliştirmede kullanır. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   4 |
Havalimanı yer hizmetleri işletmelerinin tüm ilgili departmanlarında. |
   5 |
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı gibi ilgili devlet kurumlarında |
   6 |
Bilet satış vb. alanlarda faaliyet gösteren tüm acente benzeri işletmelerde |
   7 |
Üniversitelerde ve lojistik meslek liselerinde. |
   8 |
Yer hizmetleri ile ilgili hizmet sunan danışmanlık ve eğitim kuruluşlarında çalışabilme imkanı |
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
- Ders
- Ödev
- Seminer
- Staj
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Takım çalışmasına yatkın, sorumluluk alabilen, liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahiptir |
   2 |
Sivil havacılık alanı ile ilgili sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir. |
   3 |
Alanı ile ilgili sorunları tespit edip neden sonuç ilişkisi kurar. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Ödev
- Seminer
- Staj
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. |
   2 |
Takım çalışmalarına katılır. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Ders
- Ödev
- Seminer
- Staj
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahiptir. |
   2 |
İletişim tekniklerini doğru kullanma yetkinliğine sahiptir. |
   3 |
Ekip çalışmalarında aktif rol alma becerisine sahiptir. |
   4 |
Ekip çalışmasına liderlik etme becerisine sahiptir. |
   5 |
Mesleki etiğe ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
- Ders
- Ödev
- Seminer
- Staj
- Yerinde Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. |
   2 |
Yolcu davranışını göz önünde bulundurarak yer hizmetleri uygulamalarında uygun davranışı seçer. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Ders
- Ödev
- Seminer
- Staj
- Uygulama
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
|