Türkçe

10496 HAVACILIKTA YER HİZMETLERİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 11
1 Öğrenciler havayolu pazarlaması ve yönetimi ile ilgili teorik bazda altyapı oluşturacak bilgilere sahip olacaktır.0000.00
2 Öğrenciler havayolu pazarı, pazarlama çevresi ile ilgili bilgilere sahip olacaktır0000.00
3 Öğrenciler havayolu pazarlaması ile ilgili problemleri tanıyabilecek ve problemlere çözüm üretebilecektir.0000.00
4 havayolu işletmelerinin pazarlama stratejilerini öğrenecektir0000.00
5 Sivil Havacılık/Yer Hizmetleri ile ilgili uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir.0000.00
6 Yer hizmetlerinin uygulanması sırasında ortaya çıkabilecek sorunlara karşı karar verir.0000.00
7 Sivil havacılık sektörü ve alt işletme kolları hakkında bilgi sahibidir.0000.00
8 Sivil havacılıktaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir.0000.00
9 Öğrenci, çalışacağı şirketleri ve yapacağı meslekleri tanır.0000.00
10 Havayolu yönetimi ve pazarlaması ilgili kavramları, ilke ve olguları tanır.0000.00
11 Etik sorumluluk ve bunu mesleğine yansıtma becerisine sahiptir0000.00
12 Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur.0000.00
13 Sivil havacılığın ticari önceliklerini göz önünde bulundurarak yönetsel öneriler sunar.0000.00
14 Alanı ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir ve geliştirir.0000.00
15 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır.0000.00
16 Havacılık sektöründe mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme, ekip arkadaşlarıyla grup çalışmalarını yürütebilecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.0000.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 11
1 Türkiye’ de ve dünyada havacılık sektöründeki değişim ve yenilikleri hızlı bir şekilde takip edebilme ve hayat boyu öğrenme ilkesini benimseyen birey olabilme.0000.00
2 Programın verdiği bilgi ve beceriler ile donatılmış bireyler sektördeki analitik düşünebilen ve yönetsel beceriye sahip uzman ihtiyacını karşılayabilecektir.0000.00
3 Sivil havacılık alanında edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğini geliştirmede kullanır.0000.00
4 Havalimanı yer hizmetleri işletmelerinin tüm ilgili departmanlarında.0000.00
5 Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı gibi ilgili devlet kurumlarında0000.00
6 Bilet satış vb. alanlarda faaliyet gösteren tüm acente benzeri işletmelerde0000.00
7 Üniversitelerde ve lojistik meslek liselerinde.0000.00
8 Yer hizmetleri ile ilgili hizmet sunan danışmanlık ve eğitim kuruluşlarında çalışabilme imkanı0000.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 11
1 Takım çalışmasına yatkın, sorumluluk alabilen, liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahiptir0000.00
2 Sivil havacılık alanı ile ilgili sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir.0000.00
3 Alanı ile ilgili sorunları tespit edip neden sonuç ilişkisi kurar.0000.00
Öğrenme Yetkinliği 11 T %
1 Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur.0000.00
2 Takım çalışmalarına katılır.0000.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 11 T %
1 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip doğru ve etkili konuşabilen, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde konuşarak iletebilen, yorumlama ve eleştirebilme yeteneğine sahiptir.0000.00
2 İletişim tekniklerini doğru kullanma yetkinliğine sahiptir.0000.00
3 Ekip çalışmalarında aktif rol alma becerisine sahiptir.0000.00
4 Ekip çalışmasına liderlik etme becerisine sahiptir.0000.00
5 Mesleki etiğe ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.0000.00
Alana Özgü Yetkinlik 11 T %
1 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.0000.00
2 Yolcu davranışını göz önünde bulundurarak yer hizmetleri uygulamalarında uygun davranışı seçer.0000.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 36--
İlişki Ağırlığı--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.