PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Uluslararası ticaretin, üretim faktörleri, arz ve talep üzerindeki etkisini analiz eder. |
   2 |
Ekonominin temel kavramlarını kavrar. |
   3 |
Üretim faktörlerini ve üretim faktörleri arasındaki ilişkileri kavrar. |
   4 |
Ulusal ekonomi verilerine bağlı olarak, şirketlerin, üretim, satış, pazarlama, dış ticaret ve finansman stratejilerini belirler. |
   5 |
Ulusal ve uluslararası şirketlerin, dış ticaret risklerini yönetir. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   6 |
Uluslararası ticareti ve finansmanı yöneten temel teori ve normlarını iş alanında uygulamalı kullanır. |
   7 |
Ulusal ve uluslararası ekonomi, dış ticaret ve finans konularında strateji geliştirir. |
   8 |
Firmalar açısından önemli olan risk faktörü konusunda uygulamaya dönük çalışır. |
   9 |
Uluslararası ticaret alanında faaliyet gösteren sektöre göre strateji geliştirir. |
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Uygulama
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Belge Sunma
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Uluslararası ticaret eğitimi, iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerin sentezini yapar. |
   2 |
Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler. |
   3 |
Öğrenimini ileri düzeye taşıma becerisi kazanır. |
   4 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar düzenler. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Uluslararı ticaret ile ilgili yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda iş geliştirir. |
   6 |
Güncel iktisadi sorunları çözmek için iktisadi kuramları kullanır. |
   7 |
Uluslararası ticaret ile ilgili akademik, mesleki, bölgesel ve küresel ağların içinde yer alır ve bu ağları etkin olarak kullanır. |
   8 |
Risk unsuru konusunda tahmin ve önleme çalışmaları yapar. |
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Uygulama
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar. |
   2 |
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
   3 |
Örgüt/kurum için amaç ve hedef belirler. |
   4 |
Risk faktörü ve yönetimin konusunda firmanın çıkarlarını ve geliştirilecek yöntemi belirler. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
   2 |
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. |
   3 |
Eğitim sürecinde elde ettiği teorik kazanımları uygulamaya dönük kullanır. |
   4 |
Firma karar alma organlarında görev alındığı zaman ileriye dönük stratejiler geliştir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
   2 |
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar. |
   3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
   4 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Proje Hazırlama
- Seminer
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
   2 |
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür. |
   3 |
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahip olur. |
   4 |
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel yaklaşımlar sergiler. |
   5 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
|