PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
İşletmenin temel kavramlarını tanımlar. |
   2 |
Örgütsel davranışın temel kavramları arasında ilişki kurar. |
   3 |
Yönetim düşüncesinin gelişim sürecini açıklar. |
   4 |
Klasik yönetim düşüncesinin günümüzdeki geçerliliğini açıklar |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Örgütsel davranış yöntemlerini kullanarak örgütün etkinliğini ve verimliliğini artırmayı bilir. |
   6 |
Örgütsel bağlılıkla verimlilik arasındaki ilişkiyi açıklar. |
   7 |
Örgütlerin geleceği ile karar verme arasındaki ilişkiyi açıklar |
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Örgüt kültürünün oluşumunda yöneticilerin rolünü açıklar. |
   2 |
İşverenlerin, yöneticilerin ve çalışanların örgütsel kültür değişmelerini engellemelerinin nedenlerini sıralar |
   3 |
Çalışanların örgütsel bağlılıklarının nasıl yükseltileceğini bilir. |
   4 |
Açık sistemleri entropiden nasıl kurtarılacağını açıklar. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Örgüt kültürünü oluşturmak için yaratıcı, yenilikçi ve analitik düşünme yeteneğini ve bilgilerini kullanır. |
   6 |
Örgütsel açıdan doğru kararların alınmasında bilimsel yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
   7 |
Örgütsel politik davranışları ortadan kaldırmak için örnek davranır. |
   8 |
Örgütlerin geleceği konusunda sağlıklı kararlar almak için çalışanlara danışır. |
   9 |
Yeni bir kültürün yararlı olması için 5 ya da 10 yıl beklemesini bilir. |
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Sözlü Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Örgüt içi faaliyetleri organize eder. |
   2 |
Örgüt içi sorunları kısa sürede bilimsel yöntemlerle çözer. |
   3 |
Örgütsel güç kaynaklarını sıralar. |
   4 |
Uzmanlık gücünün örgütsel faaliyetlerdeki önemini açıklar. |
   5 |
Örgütsel kültürün oluşumunda işveren, yönetici ve çalışanların rolünü açıklar. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Örgütlerde sağlıklı kararların nasıl verileceğini bilir.. |
   2 |
Örgütsel açıdan politik davranışların nasıl önleneceğini bilir. |
   3 |
Örgütsel politik davranışların nedenlerini açıklar. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Mesleki Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Örgütlerde karar alırken diğer çalışanlarla sağlıklı iletişim kurar. |
   2 |
Örgütsel sorunları sağlıklı kararlar alarak kısa zamanda çözer |
   3 |
Uzmanlık gücünü kullanarak sağlıklı kararlar alır. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Örgütlerde iş ahlakına uygun örgütsel faaliyetler düzenler. |
   2 |
Kurumun misyon ve vizyonu belirler. |
   3 |
Örgüt kültürünün oluşumunda yaratıcı çalışanları destekler. |
   4 |
Çalışanları örgüt kültürünün oluşumu konusunda bilinçlendirir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Sosyal Faaliyet
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|