Türkçe

03080 GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 12341234567
1 Alanı ile ilgili kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında bilgi sahibidir.230033350302240.00
2 Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, etik değerler, İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları vb hakkında bilgi sahibidir030050040031527.27
3 İşletme yönetimi ve organizasyonlar konusunda temel bilgilere sahip olur050050040001425.45
4 Gastronominin kültür ve sanat ile etkileşimlerini tanır005000055301832.73
5 Ham, yardımcı ve mamül gıda maddelerinin fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik özelliklerini bilir003050050001323.64
6 Yiyecek ve içeceklerin hazırlanması sırasındaki süreçlere hakimdir.503350050002138.18
7 Ülke ve dünyanın belli mutfaklarının temel prensiplerini bilir500355530403054.55
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 12341234567
1 Hizmet süreçlerini gereği şekilde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir350000050001323.64
2 Stratejik yaklaşım gösterir053030000001120.00
3 Sorunlara analitik yaklaşır ve çözüm üretebilir0000000000000.00
4 Çalışma alanı ile ilgili fiziksel ortamı planlayabilir502050050001730.91
5 Her türlü yiyecek ve içeceği hazırlayabilir, yeni ürünler tasarlayabilir500050050001527.27
6 Kalite yönetimi ve kontrolünü yapabilir030050050001323.64
7 Mutfak organizasyonunu yapar003050054402138.18
8 İkram etkinliklerini yönetir350000040001221.82
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 12341234567
1 Ekip üyesi olarak çalışır ve ekibine önderlik edebilir.050030003051629.09
2 Bilgi ve becerilerin ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır05000000030814.55
Öğrenme Yetkinliği 12341234567 T %
1 Alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder053005550502850.91
2 En uygun yöntemleri araştırır ve uygular250000010301120.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 12341234567 T %
1 Görüş ve önerilerini yazılı veya sözlü olarak aktarabilir050000050401425.45
2 Çalışma arkadaşlarıyla ve diğer bireylerle iyi iletişim kurar050000004421527.27
3 Etik ve toplumsal değerlere uygun davranır050000450021629.09
Alana Özgü Yetkinlik 12341234567 T %
1 İnsan hakları, adalet, kültürel değerler, çevre, iş sağlığı ve halk sağlığı konularında bilinçlidir040000040451730.91
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 23816721234185116--
İlişki Ağırlığı307322654131780214221--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.