PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Kazandığı yeterliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
   2 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri bilgisi değerlendirir. |
   3 |
Zihinsel Engellilerin Eğitimi ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   4 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. |
   5 |
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Zihinsel engellilerin eğitimi ile ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
   2 |
Zihinsel engellilerin eğitimi ile ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
   3 |
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   4 |
Zihinsel engellilerin eğitimi ile ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle değerlendirir. |
   5 |
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
   6 |
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alıp görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
   2 |
Yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanıp zayıf yönlerini geliştirir. |
   3 |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Uzman Değerlendirmesi
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
   2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
   3 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
   4 |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Staj
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Kısa Sınav
- Uzman Değerlendirmesi
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |
   2 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. |
   3 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
   4 |
Zihinsel engelllilerin eğitimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
   5 |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
|
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |
   2 |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
   3 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
   4 |
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Staj
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Uzman Değerlendirmesi
|