English

01100 EDUCATION OF THE MENTALLY DISABLED -
LEVEL: Bachelor's Degree, TYYÇ: Level 6, EQF-LLL: Level 6, QF-EHEA: First Cycle

DEPARTMENT (PROGRAMME) ACADEMIC STAFF
Head of Department :
Assoc. Prof. (Ph.D.) HASAN SAİD TORTOP


E-mail :

Ext. : 26803
CV :

ECTS & ERASMUS Coordinator :
Prof. Dr. BİNYAMİN BİRKAN


E-mail :

Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. CEM KİRAZOĞLU

E-mail :
Ext. : 26205
CV :

Specialist HATİCE TANIK

E-mail :
Ext. :
CV :

DEPARTMENT (PROGRAMME) TEACHING STAFF

Prof. Dr. BİNYAMİN BİRKAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Prof. Dr. HALİS AYHAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Assoc. Prof. (Ph.D.) HASAN SAİD TORTOP

E-mail :
Ext. : 26803
CV :

Assoc. Prof. (Ph.D.) MEHMET ÜNLÜ

E-mail :
Ext. :
CV :

Assoc. Prof. (Ph.D.) MEHMET CİHAD AYAR

E-mail :
Ext. : 26510
CV :

Assist. Prof. Dr. ALİ YİĞİT KUTLUCA

E-mail :
Ext. : 26507
CV :

Assist. Prof. Dr. CEM KİRAZOĞLU

E-mail :
Ext. : 26205
CV :

Assist. Prof. Dr. ÇİÇEK DİLEK BAKANAY

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. DEVRİM AKGÜNDÜZ

E-mail :
Ext. : 26406
CV :

Assist. Prof. Dr. DİLEK ÖZALP

E-mail :
Ext. : 26513
CV :

Assist. Prof. Dr. ETEM LEVENT

E-mail :
Ext. : 26207
CV :

Assist. Prof. Dr. GÜL GÜLER

E-mail :
Ext. : 26503
CV :

Assist. Prof. Dr. MEHMET AKİF DEMİR

E-mail :
Ext. : 26206
CV :

Assist. Prof. Dr. MİNE AKKAYNAK

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. PÜREN AKÇAY

E-mail :
Ext. : 26202
CV :

Assist. Prof. Dr. SOMAYYEH RADMARD

E-mail :
Ext. : 26508
CV :

Assist. Prof. Dr. ŞİRİN YILMAZ

E-mail :
Ext. : 26506
CV :

Assist. Prof. Dr. YILMAZ SOYSAL

E-mail :
Ext. : 26509
CV :

Instructor (Ph.D.) AHMET ÖZBAY

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor AHMET YİĞİT PALAS

E-mail :
Ext. : 41511
CV :

Instructor FÜSUN ÜNAL

E-mail :
Ext. : 26603
CV :

Instructor MUHAMMED GÜNAYDIN

E-mail :
Ext. : 40711
CV :

Instructor MURAT AKSEL AKÇAY

E-mail :
Ext. : 40006
CV :

Instructor MUSTAFA GÜNEŞ

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor NURGÜL UZUNEL

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor SEZİN ŞENSES ARK

E-mail :
Ext. : 40707
CV :

Instructor UFUK SERENGİL

E-mail :
Ext. : 40706
CV :

Instructor ÜMİT ATİLLA

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor YELİZ YEKTA

E-mail :
Ext. :
CV :
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.