PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Yüksek lisans yeterliliklerine dayanarak İngiliz Dili Eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırmayla uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
   2 |
Dill gelişimi ve ikinci dil edinimi süreçlerini ayrıntılı bir şekilde açıklayabilir. |
   3 |
Eğitim psikolojisinin süreçlerini açıklayabilir, öğrencilerin öğrenme süreçlerini özelleştirmek ve eğitim programlarını kişiselleştirmek için psikolojik bilgi ile ilişkilendirebilir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   4 |
İngiliz Dili Eğitimi'nin ilişkili olduğu disiplinler ile arasındaki etkileşimi açıklar. |
   5 |
İngiliz Dili Eğitimi alanında yaygın olarak kabul gören olgusal bilgileri eleştirel bir perspektifle değerlendirebilir ve bu bilgileri güncel araştırmalar ve uygulamalarla ilişkilendirebilir. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Sözlü Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
İngiliz Dili Eğitimi ile ilgili karmaşık sorunları eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder. |
   2 |
İngiliz Dili Eğitimi ile ilgili karmaşık sorunlara farklı perspektiflerden yaklaşımlar geliştirir. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   3 |
Bağımsız olarak araştırma projeleri tasarlar, veri toplama süreçlerine karar verir ve analiz eder. Aaştırma sonuçlarını bilimsel makaleler ve sunular halinde sunabilir. |
   4 |
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar ve İngiliz Dili Eğitimi alanındaki çalışmalarda araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Alan Çalışması
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Belirlenen hedeflere ulaşmak için gereken çabayı gösterir ve proje, tez veya çalışmalarını zamanında tamamlar. |
   2 |
İngiliz Dili Eğitimi alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendi bilgi ve becerilerini güncel tutar. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Alanlarında bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, toplumlarının bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Ödev
- Alan Çalışması
|
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Karmaşık fikirleri açık ve etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
|
- Rapor Sunma
- Sözlü Değerlendirme
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
İngiliz Dili Eğitimi alanındaki güncel teorileri, uygulamaları ve en son gelişmeleri anlar, sentezler ve analiz eder. |
   2 |
İngiliz Dili Eğitimi alanındaki sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanır. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
|
- Rapor Sunma
- Sözlü Değerlendirme
|