Türkçe

95362 İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İngilizce)(DOK) - Yüksek Lisans Sonrası Program
DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayanarak İngiliz Dili Eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırmayla uzmanlık düzeyinde geliştirir. %88.50
2 Dill gelişimi ve ikinci dil edinimi süreçlerini ayrıntılı bir şekilde açıklayabilir. %88.25
3 Eğitim psikolojisinin süreçlerini açıklayabilir, öğrencilerin öğrenme süreçlerini özelleştirmek ve eğitim programlarını kişiselleştirmek için psikolojik bilgi ile ilişkilendirebilir. %88.25
4 İngiliz Dili Eğitimi'nin ilişkili olduğu disiplinler ile arasındaki etkileşimi açıklar. %87.75
5 İngiliz Dili Eğitimi alanında yaygın olarak kabul gören olgusal bilgileri eleştirel bir perspektifle değerlendirebilir ve bu bilgileri güncel araştırmalar ve uygulamalarla ilişkilendirebilir. %88.00
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 İngiliz Dili Eğitimi ile ilgili karmaşık sorunları eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder. %88.00
2 İngiliz Dili Eğitimi ile ilgili karmaşık sorunlara farklı perspektiflerden yaklaşımlar geliştirir. %88.25
3 Bağımsız olarak araştırma projeleri tasarlar, veri toplama süreçlerine karar verir ve analiz eder. Aaştırma sonuçlarını bilimsel makaleler ve sunular halinde sunabilir. %88.50
4 Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar ve İngiliz Dili Eğitimi alanındaki çalışmalarda araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır. %88.25
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Belirlenen hedeflere ulaşmak için gereken çabayı gösterir ve proje, tez veya çalışmalarını zamanında tamamlar. %88.50
2 İngiliz Dili Eğitimi alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendi bilgi ve becerilerini güncel tutar. %88.50
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Alanlarında bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, toplumlarının bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. %88.75
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Karmaşık fikirleri açık ve etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. %88.75
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 İngiliz Dili Eğitimi alanındaki güncel teorileri, uygulamaları ve en son gelişmeleri anlar, sentezler ve analiz eder. %88.50
2 İngiliz Dili Eğitimi alanındaki sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanır. %88.25
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.