Türkçe

16023 ÇOCUK GELİŞİMİ - Yüksek Lisans Sonrası Program
DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 11
1 Lisans programındaki dersler, lisansüstü program derslerindeki bilgi ve becerilerini doktora programına entegre edeceğini bilir5510100.00
2 Doktora program derslerinde yeni araştırmaları inceler5510100.00
3 Derslerle ilgili bilgilere katkı sağlar5510100.00
4 Kazandığı bilgi ve becerileri kullanır5510100.00
5 Çocuk gelişimi ile ilgili konularda problemleri çözebilir5510100.00
6 Çocuk Gelişimi ile ilgili vaka hazırlayabilir5510100.00
7 Çocuk gelişimi ile ilgili durumlarda yorum yapabilir5510100.00
8 Çocuğun gelişim problemi ile ilgili aileleri bilgi ve beceri yönünden destekleyebilir5510100.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 11
1 Bilişsel gelişim alanı ile ilgili gelişim sorunu olan durumlarda öneri getirebilir5510100.00
2 Bilişsel gelişim alanında kullanılan yöntem ve teknikleri kullanabilir5510100.00
3 Bilişsel gelişim alanını ile ilgili oyuncak ve diğer mataryelleri kullanabilir5510100.00
4 Bilişsel gelişimle ilgili ailelere danışmanlık yapabilir.5510100.00
5 Çocuk gelişimi ile ilgili kullanılan testleri uygulayabilir.5510100.00
6 Çocuğun yaşına uygun doğru etkinlikleri bilir ve uygular5510100.00
7 Özel gereksinimi olan çocuklara uygun becerileri bilir ve uygular5510100.00
8 Riskli çocuklarda gelişimle ilgili becerileri zamanında uygular5510100.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 11
1 Bireysel olarak çocuğun yaşına uygun gelişimini değerlendirir.5510100.00
2 Çalıştığı kurumda mesleği ile ilgili ekipte sorumluluk alır5510100.00
3 Yenilikleri mesleğinde kullanır5510100.00
4 Çalışma sırasında etik değerlere uyar5510100.00
5 Bireysel olarak mesleği ile ilgili araştırma yapabilir5510100.00
6 Mesleği ile ilgili proje hazırlayabilir.5510100.00
Öğrenme Yetkinliği 11 T %
1 Yeni bilgileri kazanmak için istekli olduğunu gösterir.54990.00
2 Derslerle ilgili yeni bilgi ve becerileri araştırır5510100.00
3 Derslere aktif olarak katılır5510100.00
4 Verilen ödevleri en iyi şekilde hazırlar5510100.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 11 T %
1 Ekip içinde iletişim becerilerini kullanır5510100.00
2 Çalışma sırasında beden dilini kullanır5510100.00
3 Ekip içinde ekibin bir üyesi ve ekipte bir yeri olduğunu fark ettirir.5510100.00
4 Çocukla etkinlik sırasında iletişim bilgilerini kullanır5510100.00
5 Aileye danışmanlık sırasında iletişim bilgilerini kullanır ve geribildirim alır.5510100.00
Alana Özgü Yetkinlik 11 T %
1 Alanda mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri kullanır5510100.00
2 Alanda mesleğini en iyi şekilde temsil eder ve mesleğine karşı ekipte farkındalık geliştirir5510100.00
3 Alanda mesleğinde yetkin olduğunu gösterir5510100.00
4 Mesleği ile ilgili sivil toplum kuruluşlarını bilir ve destek verir5510100.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 353535--
İlişki Ağırlığı175174--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.