PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Türk ve dünya edebiyatının başlıca yazar ve eserlerini tanır. |
   2 |
Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini belirler. |
   3 |
Edebiyat biliminin temel kavram ve yaklaşımlarını (retorik/belagat, estetik; yansıtma, anlatımcılık, psikanalizm vb.) tanımlar. |
   4 |
Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle tanımlar. |
   5 |
Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler. |
   6 |
Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar. |
   7 |
Kelime ve kelime gruplarını anlam ve görevleri yönüyle ayırt eder. |
   8 |
Edebî metinlerin Türkçe öğretimindeki yeri ve önemini ortaya koyar. |
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Staj
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Okuma becerisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır. |
   2 |
Dinleme-izleme becerisini geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak gerçekleştirir. |
   3 |
Türkçeyi yazım ve noktalama kurallarına uygun biçimde kullanır. |
   4 |
Cumhuriyet öncesi döneme ait Arap kökenli Türk alfabesiyle yazılı metinleri, Latin kökenli Türk alfabesine çevirir. |
   4 |
|
   5 |
Yazma tür ve modellerine uygun, özgün metinler oluşturur. |
   6 |
Konuşma öncesi, sırası ve sonrasına yönelik etkinlikler tasarlar. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Türkçe öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Türkçe öğretimine ilişkin kazandığı bilgi ve becerileri, okullarda gözlem ve uygulama boyutlarıyla ortaya koyar. |
   2 |
Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri Türkçe öğretmenliğine uyarlar. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Etkili iletişimin ögeleri olan empati, aktif dinleme, ben dili kullanımı ve çatışma çözme becerilerini vb. verimli bir şekilde gerçekleştirir. |
   2 |
Duygu ve düşüncelerini Türkçenin kurallarına uygun olarak sözlü ve yazılı olarak ortaya koyar. |
   3 |
Dilin kültürle ve toplumla ilişkisini belirler. |
   4 |
Türkçenin tarihî dönemlerine ait metinler ile çağdaş edebî metinleri, değerlerin kazandırılmasına katkıları yönüyle inceler. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Türkçeyi doğru, güzel ve kurallarına uygun bir şekilde kullanır. |
   2 |
Türkçe öğretiminde kullanılan materyalleri (Türkçe ders kitapları, görsel ve basılı malzemeler, maketler vb.) çok yönlü (biçim, içerik vb.) ve eleştirel bir bakış açısıyla inceler. |
   3 |
Türkçe dersi öğretim programlarını inceler. |
   4 |
Çocuklar için seviyelerine uygun edebî ve öğretici metinler seçer. |
   5 |
Ana dili Türkçe olanlara, yabancılara, Türk soylulara ve iki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretiminin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder. |
   6 |
Soyut işlemler dönemine geçiş yapmış öğrencilerin dil öğrenme durumlarını ve okudukları kaynakları değerlendirir. |
   7 |
Yeni Türk edebiyatı ve Halk edebiyatının ürünlerini Türkçe öğretiminde kullanır. |
   8 |
Türkçenin tarihî gelişimini ve bu gelişime bağlı olarak yaşanan değişimleri inceler. |
   9 |
Türkçe dil bilgisini (ses, şekil, yapı, anlam, köken vb.) tüm alanlarıyla ayırt eder. |
   9 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
|