PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 0 | 0 |
2 |
İşletme Biliminin temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. | 0 | 0 |
3 |
Özel ve Kamu sektöründeki Yönetim sistemleri bilgilerini derinleştirir | 0 | 0 |
4 |
Doktora eğitiminin alt yapısına ilişkin mesleki disiplinini geliştirir. | 0 | 0 |
5 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. | 0 | 0 |
6 |
İşletme yönetimi alanındaki problemlerini belirler, tanımlar, formüle eder ve çözebilir; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve uygulama becerisine sahip olur. | 0 | 0 |
7 |
Yönetimi bilminin gerektirdiği araştırmaları yapma, araştırmalarını nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir | 0 | 0 |
8 |
Yönetim biliminin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | 0 | 0 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 |
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | 0 | 0 |
2 |
Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir | 0 | 0 |
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 0 | 0 |
4 |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme becerisine sahiptir. | 0 | 0 |
5 |
Çalışma yaşamında insanları sevk ve idare etme becerisini kazanır. | 0 | 0 |
6 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. | 0 | 0 |
7 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 0 | 0 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 |
Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. | 0 | 0 |
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 0 | 0 |
3 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | 0 | 0 |
4 |
Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir. | 0 | 0 |
Öğrenme Yetkinliği |
T | % |
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | 0 | 0 |
2 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 0 | 0 |
3 |
Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir. | 0 | 0 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
T | % |
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 0 | 0 |
2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 0 | 0 |
3 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | 0 | 0 |
4 |
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir | 0 | 0 |
Alana Özgü Yetkinlik |
T | % |
1 |
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 0 | 0 |
2 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 0 | 0 |
3 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 0 | 0 |
4 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 0 | 0 |
5 |
İşletme yönetimi çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; Yönetim konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgi edinir. | 0 | 0 |
6 |
Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 0 | 0 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 32 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |