|
|
01050 SINIF ÖĞRETMENLİĞİ - |
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey |
Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Sınıf öğretmenliği alan dersleri ve öğretmenlik mesleği alanındaki kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
%85.50 |
2 |
Bilginin oluşturulma süreçlerini yorumlar. |
%85.50 |
3 |
Alanıyla ilgili öğretimsel faaliyetleri sınıflandırır. |
%85.75 |
4 |
Sınıf Öğretmenliği alanındaki bilgileri diğer disiplinlerle ilişkilendirebilir. |
%85.75 |
5 |
Sınıf öğretmenliği temel alan bilgileri ile ulusal ve evrensel değerleri ilişkilendirir. |
%85.50 |
6 |
Öğrenciler, sınıf öğretim programındaki başarıları dikkate alarak konuya dayalı bir öğretim repertuvarı geliştirirler. |
%85.75 |
6 |
|
%85.75 |
6 |
|
%85.75 |
6 |
|
%85.75 |
6 |
|
%85.75 |
7 |
Sınıf öğretmenliği programında yer alan kazanımları göz önünde bulundurarak konu temelli öğretimsel repertuar geliştirir. |
%85.75 |
8 |
Öğretimsel süreçleri etkileyecek öğrenci gelişim özelliklerini sorunsallaştırır. |
%85.75 |
9 |
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yaklaşımlarla değerlendirir. |
%85.50 |
10 |
Planladığı öğretimsel faaliyetlerin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel çıktılarını izler. |
%85.75 |
10 |
|
%85.75 |
10 |
|
%85.75 |
10 |
|
%85.75 |
10 |
|
%85.75 |
10 |
|
%85.75 |
10 |
|
%85.75 |
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Sınıf Öğretmenliği alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili bilgi kaynaklarını kullanır. |
%85.50 |
2 |
Eğitim Bilimleri adına üretilmiş olan bilimsel bilgileri yorumlar. |
%85.50 |
3 |
Öğrencilerin bilimin doğası ile ilgili bir kavrayış kazanmalarını destekler. |
%85.50 |
4 |
Öğrenme ortamlarını beceri merkezli olacak şekilde tasarlar. |
%85.75 |
5 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olur ve öğrencileri arasında farkındalık yaratır. |
%85.75 |
6 |
Öğretimsel faaliyetlerini yaratıcı ve analitik düşünerek yapılandırır. |
%85.50 |
6 |
|
%85.50 |
6 |
|
%85.50 |
6 |
|
%85.50 |
6 |
|
%85.50 |
7 |
Öğretimsel tasarımlarında bireysel farkılıkları dikkate alır. |
%85.75 |
8 |
Öğretimsel tasarımlarında uygun ders materyallerini hazırlar. |
%85.50 |
9 |
Sınıf öğretmenliği alanında çok yönlü gelişimi sağlamaya yönelik sanatsal, fiziksel ve zihinsel etkinlikleri uygular. |
%85.75 |
10 |
Çok değişkenli akıl yürütme becerilerini kullanarak deneysel tasarımlar geliştirir. |
%85.75 |
10 |
|
%85.75 |
10 |
|
%85.75 |
10 |
|
%85.75 |
10 |
|
%85.75 |
10 |
|
%85.75 |
10 |
|
%85.75 |
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Liderliğini yaptığı takımı etkin bir şekilde yönetir. |
%86.00 |
2 |
Uygun olan her koşul ve durumda sorumluluk alır. |
%86.00 |
3 |
Mesleki özyeterliliğe sahip olur. |
%85.50 |
4 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
%85.75 |
5 |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşimleri kurar. |
%85.75 |
6 |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sosyokültürel sorunları kavrayarak çözüm yolları geliştirir. |
%85.50 |
6 |
|
%85.50 |
6 |
|
%85.50 |
6 |
|
%85.50 |
6 |
|
%85.50 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel eğilimleri takip eder. |
%85.50 |
2 |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili pedagojik günceli yakından takip eder. |
%85.50 |
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin düzeyde kullanır. |
%85.75 |
4 |
Alanıyla ilgili sorunsallara veri toplama, analiz ve yorumlama süreçlerini kullanarak çözüm üretir. |
%85.50 |
5 |
Alanıyla ilgili sorunsallara yönelik ürettiği çözüm önerilerini çevresindeki kişiler ile paylaşır. |
%85.50 |
5 |
|
%85.50 |
5 |
|
%85.50 |
5 |
|
%85.50 |
5 |
|
%85.50 |
5 |
|
%85.50 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Öğrenci sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır. |
%85.75 |
2 |
Öğrenci aile, okul, fakülte ve genel sivil-sosyal ilişkiler çemberinde işbirliğine yönelik sinerji oluşturur. |
%85.75 |
3 |
Öğrenci, en az bir yabancı dil kullanarak alanıyla ilgili eğilimleri ve günceli yakından izler. |
%85.75 |
4 |
Öğrencilerin biyolojik, psikolojik, sosyolojik, kültürel ve ruhsal gelişimlerini destekler. |
%85.50 |
5 |
Öğrenci alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarındaki sorumluluklarını etkin bir biçimde yerine getirir. |
%85.50 |
5 |
|
%85.50 |
5 |
|
%85.50 |
5 |
|
%85.50 |
5 |
|
%85.50 |
5 |
|
%85.50 |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Öğretmenlik mesleğinin pedagojik karizmasını temsil edebilme yeteneğine sahiptir. |
%85.75 |
2 |
Bilişte, düşünüşte ve işleyişte etik değerlere ve ilkelere göre hareket eder. |
%85.75 |
3 |
Milli Eğitim Temel Kanunu ilkelerini, eğitimin evrensel ilkeleriyle birlikte uygular. |
%85.75 |
4 |
İş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
%86.00 |
4 |
|
%86.00 |
4 |
|
%86.00 |
4 |
|
%86.00 |
4 |
|
%86.00 |
4 |
|
%86.00 |
4 |
|
%86.00 |
|
|