PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
   2 |
İlgi alanında kavramsal bilgi ile uygulama çalışmaları ve istatistiki analizleri arasında ilişki kurar. |
   3 |
İlgi alanında ihtiyaç duyduğu araştırmaları yapabilmek için disiplin ve bilimsel alt yapıya sahip olur. |
   4 |
Doktora eğitiminin alt yapısına ilişkin mesleki disiplinini geliştirir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Finansal, maliyet ve yönetim muhasebesi alanında bilgi birikimini geliştirir ve uygulama örneklerini gerçekleştirir. |
   6 |
Türkiye Muhasebe Standartları ile Uluslararası Muhasebe Standartları konularında teorik ve kavramsal bilgisini geliştirir, standartlar arasında bağ kurar. |
   7 |
Muhasebe-Denetim alanında meydana gelebilecek değişiklikleri takip edebilir ve analiz eder. |
   8 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimin nasıl olduğunu açıklar. |
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Tez Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Tez Sunma
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
   2 |
Edinmiş olduğu kavramsal bilgiyi karar alma sürecinde kullanma kabiliyetine sahip olur. |
   3 |
Muhasebe-Denetim alanındaki mali tablolarını hazırlayabilir, analiz edebilir ve karar alma sürecinde kullanır. |
   4 |
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
   6 |
Muhasebe-Denetim alanındaki bilanço, gelir tablosu, kar dağıtım tablosu, özkaynak değişim tablosu, net çalışma sermayesi tablosu, fon akım ve nakit akım tablolarını hazırlayabilmenin yanısıra denetim sürecinde kullanır. |
   7 |
Denetim, iç kontrol ve iç denetim alanlarında sahip olduğu bilgi birikimini denetim sürecinde bağımsız bir denetim ekibinin bir parçası olarak uygulama sürecinde yer alır.ku |
   8 |
İç kontrol ilgili yönetimin sorumluluklarını belirten bağımsız denetçi raporunu ve sınırlı ve sürekli bağımsız denetim raporunu hazırlar, analiz eder ve yorumlar. |
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
|
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. |
   2 |
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
   3 |
Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. |
   4 |
Karar alma yeteneğini geliştirir ve karar alma sürecinde sorumluluk alır. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Okuma
- Ödev
|
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
   2 |
İlgi alanındaki meydana gelebilecek değişiklikleri analiz eder. |
   3 |
Farklı ülkelerde yayınlanan mali tabloları anlayabilir ve karar alma sürecinde kullanır. |
   4 |
Mali tablolar üzerindeki enflasyon etkisini arındırabilir ve mali tabloları içinde bulunduğu ülkenin dışındaki başka (yabancı) bir para birimi cinsinden ifade eder. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
|
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
   2 |
Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. |
   3 |
Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir |
   4 |
Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Arazi Çalışması
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Tez Hazırlama
|
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür. |
   2 |
Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar. |
   3 |
Muhasebe ve denetim alanındaki çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; muhasebe ve denetim konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgi edinir. |
   4 |
Muhasebe ve denetim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Tez Hazırlama
|
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|