PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Okulöncesi eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
   2 |
Türk Milli Eğitimin Temel Kanunlarını açıklar, amaç ve ilkelerini okulöncesi kademe düzeyinde karşılaştırır. |
   3 |
Okul öncesi alan derslerindeki temel kavramlar ile uygulama arasındaki ilişkiyi açıklar. |
   4 |
Okul öncesi alanındaki uygulamaları etkileyecek kültürel, sosyal ve psikolojik unsurları ayırt eder. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Okul öncesi alanındaki tüm uygulamalarda Türk Milli Eğitim amaç ve ilkelerini temel alır. |
   6 |
Okul öncesi alanındaki temel kavram ve ilkelerini çok yönlü değerlendirir. |
   7 |
Eğitim-öğretim sürecinde okul öncesi öğrencilerinin hazır bulunuşluluğuna uygun öğretim stratejisi geliştirir. |
   8 |
Eğitim ve gelişim psikolojisi yaklaşımlara, 0-72 ay özellikleri dikkate alarak örnekler verir. |
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Öğretme-öğrenme sürecini, okulöncesi kademe ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
   2 |
Temel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. |
   3 |
Okul öncesi alanındaki gelişmeleri çok yönlü değerlendirir. |
   4 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre planlar. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişim düzeylerini değerlendirir. |
   6 |
Öğrencilerin, okul öncesi düzeyinde hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için eğitim ortamlarını düzenler. |
   7 |
Öğrencilerin okul öncesi düzeydeki hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için araç-gereç ve materyal geliştirir. |
   8 |
0-72 aylık çocukların beden, zihin ve duygu gelişimlerini sağlıklı biçimde oluşması ve iyi alışkanlıklar kazanmaları konusunda duyarlığını geliştirir. |
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
|
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Okul öncesi alanıyla ile ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip çalışmalarından sorumluluk alır. |
   2 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
|
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Öğretmenlik alanı bilgisi ile ilgili bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
   2 |
Bilginin kaynaklarından ulaştığı bilginin geçerlilik ve güvenilirliğini sınar. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Uygulama
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Öğrenciler, aileler ve çalışma arkadaşları ile olumlu iletişim kurar. |
   2 |
Sınıf içi ve dışı uygulamalarda okul-aile işbirliğinin destek ve katılımını sağlamak için plan yapar. |
   3 |
Öğrencilerin sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler geliştirmek için gezi ve inceleme etkinliklere katılma sorumluluğunu kabul eder. |
   4 |
Dış görünüşünden, davranışına kadar topluma ve öğrencilerine model olma rolünü takdir eder. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
|
- Bilg.Des. Sunum
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Belge Sunma
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Türkçeyi okulöncesi öğrenci düzeyine uygun olarak doğru ve güzel kullanır. |
   2 |
Okul öncesi kademe düzeyine uygun olarak; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
   3 |
Okul öncesi düzeyindeki öğrenci özelliklerini dikkate alarak demokratik bir sınıf ortamı geliştirir. |
   4 |
Okul öncesi öğrencisinin gelişim dönemlerine uygun olarak, öğrenci gelişmini değerlendirir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Proje Hazırlama
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|