PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Dil öğretiminde teoriler, akımlar ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgiye sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
2 |
İngiliz dili ve kültürüne lisansüstü düzeyde hakimdir. | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 27 | 90.00 |
3 |
Eğitim alanında kullanılan araştırma yöntemleri ve teknikleri hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 26 | 86.67 |
4 |
İngilizcenin öğretimi ve ilgili alanlarla disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 27 | 90.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Felsefe, psikoloji ve dilbilim gibi farklı disiplinlerden elde edilen bilgi ile İngiliz dili eğitimi alanında edinilen bilgiyi birleştirerek analiz ve sentez yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
2 |
Disiplinler arası etkileşim yaklaşımıyla yeni fikirler ve yöntemler oluşturur. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 27 | 90.00 |
3 |
Lisansüstü derecede bağımsız olarak bir araştırma çalışması tasarlar ve uygular. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 29 | 96.67 |
4 |
Farklı alanlardan edinilen yöntem ve teknikleri dil eğitimi alanına uyarlar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 29 | 96.67 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Özgün bir çalışması üreterek İngiliz Dili Eğitimi alanının gelişmesine katkıda bulunur. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 29 | 96.67 |
2 |
Alandaki karmaşık ve öngörülemeyen problemlerin çözümü için takım üyesi olarak yeni stratejiler geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
3 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının tasarlanması ve uygulanmasında liderlik yapar. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 29 | 96.67 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Dil öğretimi alanında edindiği lisansüstü bilgi ve becerilerin eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmeye yetkindir. | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 26 | 86.67 |
2 |
Alanda yeni araştırmalar yürütmek için gereken bilgi ve becerilerin geliştirilmesinde kendi kendine öğrenmesini yönlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
3 |
Eğitim alanında edinilen bilgilerini çok çeşitli faaliyetlerle güncellemeye ve yaşam boyu öğrenmeye yetkindir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Dil Eğitimi alandaki güncel gelişmeleri ve çalışmaları ulusal ve uluslar arası konferans, sempozyum ve seminerlerde yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
3 |
İngiliz Dili Eğitimi ve ilgili alanlarda bilgiyi araştırmak, değerlendirmek, ve sunmak için gereken ileri düzey iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulmasını aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılıdır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
2 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
3 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 30 | 100.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 97 | 93 | 95 | 97 | 99 | 98 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |