PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
   2 |
Alanına özgün bir konunun araştırmasını, değerlendirmesini ve uygulamasını yapar. |
   3 |
Alanı ile ilgili yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   4 |
Erken çocukluk eğitimi ile ilgili teoriler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgiye sahiptir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
   2 |
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   3 |
Erken çocukluk eğitimi ile ilgili olarak çocuk, aile ve öğretmenler ile araştırma ve projelere katılır. |
   4 |
Veri toplama, analiz, derleme ve yorumlama ilgili çalışmalar yapar. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
|
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Tez Sunma
- Belge Sunma
- Proje Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir projeyi bağımsız olarak gerçekleştirir veya projenin yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
   2 |
Yenilikçi ve problem çözmeye yönelik sosyal projeler üretir. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Ödev
- Proje Hazırlama
|
- Rapor Sunma
- Belge Sunma
- Proje Değerlendirme
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi, beceri, düşünce ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarım becerisinin tüm yönlerine hakimdir. |
   2 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Alan Çalışması
|
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Uygulama
- Sosyal Faaliyet
- Rapor Yazma
|
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
   2 |
Yenilik arayışı içinde olma istekliliğini göstererek, alana ilişkin yapılacak çalışmalara özgün bir katkı verir. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Staj
- Uygulama
- Alan Çalışması
- Rapor Yazma
|
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|