Türkçe

01030 BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Amaç
1Alanında ulusal saygınlığa erişmiş bir bölüm olmak; ülkemizin yetişmiş insan gücüne çok ihtiyaç duyduğu bu alanda uluslararası standartlarda iyi eğitilmiş, öğretim teknolojisini bilim alanı olarak anlamış bilgisayar ve bilişim öğretmenleri yetiştiren önemli bir kaynak olmaktır.
2Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanı ile ilgili bilgi ve becerilere sahip 21. yüzyıl öğretmenleri yetiştirmektir.
3Öğretim teknolojileri ile bilgisayar teknolojisini birleştirerek materyal geliştirme ilkelerini, öğrencilerin çok yönlü gelişimini destekleyecek biçimde kullanabilen bir öğretmen profili oluşturmaktır.
4Öğretim teknolojileri ve öğretim tasarımı alanının her düzeydeki okullar ve farklı sektörlerde yararlanılması amacıyla bilimsel ve uygulama düzeyindeki çalışmaları bu alanda çalışan kurum ve kuruluşların hizmetine sunmaktır.
5Ülkemizdeki sosyal, kültürel ve sanat alanlarındaki gelişmeleri öğretim tasarımı ve öğretim teknolojileri alanı ile entegre ederek ve bilişim teknolojilerine uyarlayarak, tasarım ve yazılım boyutlarında toplumsal destek sağlamaktır.
Hedef
1Öğretim programına uygun öğretim materyali ve öğretim yazılımı tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme alanlarında donanımlı öğretim uzmanları ve öğretim teknologları yetiştirmektir.
2Öğretim teknolojileri ve öğretim tasarımı alanında okullar ve endüstri kuruluşlarında görev yapacak iş gücünün yetişmesine katkı sunmaktır.
3İnsani değerlere saygı duyan, toplumsal sorumluluk bilinci gelişmiş, yöntemi süreç içerisinde tasarlayabilen, sorgulayan, bilinçli öğretmenler ve uzmanlar yetiştirmektir.
4Temel süreç becerilerini geliştirmek için farklı öğrenme-öğretme stratejilerini kullanan, öğretim tasarımı alanında deneyimli bir öğretmen ve uzman profili oluşturmaktır.
5Öğretim teknolojisi ve tasarımı alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve uygulamaları izleyebilen, bilimsel araştırma becerilerini kullanabilen, yaratıcı düşünebilen, eğitim teknolojisi alanının etik uygulama değerlerine sahip eğitim teknologları ve öğretmenlerin yetiştirilmesine öncülük etmektir.
6Türk Milli Eğitiminin Temel Kanunlarının amaç ve ilkelerini bilen, öğrendiğini, yaşadığını sorgulayabilen, eleştirel düşünebilen ve her öğretim düzeyinde eğitim-öğretim programlarına hakim olan öğretim teknologları ve tasarımcılarını okullar ve farklı sektörler için yetiştirmektir.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.