PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanıyla ilgili kavramları açıklar. |
   2 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanındaki güncel literatürü takip eder. |
   3 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanı ile ilgili eğitim programlarını tanımlar. |
   4 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanı ile ilgili ölçme ve değerlendirme konularını açıklar. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Psikolojik danışmanlık alanı ile ilgili teorileri ve teorisyenleri tartışır. |
   6 |
Okullarda rehberlik ve psikolojik danışmanlığın prensiplerini ifade eder. |
   7 |
Türk Eğitim Sisteminde psikolojik danışmanlığın yerini ve rolünü kavrar. |
   8 |
Farklı gruplarla çalışılırken karşılaşılabilecek sorunları belirler. |
   9 |
Danışmanlık görüşmelerinde terapist,psikiyatrist veya başka sağlık otoritelerine yönlendirme zamanını tesbit eder. |
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanında ortaya çıkan vakaları analiz eder. |
   2 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanındaki araştırmalarda bilişim teknolojilerini kullanır. |
   3 |
Problem çözme becerilerini ve analitik düşünme yetkinliğini geliştirir. |
   4 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık ve ilgili alanların bağlantısını interdisipliner bir yaklaşımla değerlendirir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta, bireysel ve grup danışmanlıklarında uluslararası standartları kullanır. |
   6 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanına özgü öğrenme strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
|
- Ders
- Laboratuar
- Ödev
- Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Alanındaki farklı seçenekleri düşünerek gelecek kariyer planlarını yapar. |
   2 |
Her ortamda ve durumda yararlı ve sorumlu davranışlar gösterir. |
   3 |
Kişisel ve mesleki hedeflerine ulaşmak için kendi gelişmesini izler. |
   4 |
İşinde ve günlük hayatında etkili zaman kullanımı için iş ve işdışı zamanını organize eder. |
   5 |
Düşünce ve inançlarını her ortamda özgürce ifade eder ve savunur. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Uygulama
- Alan Çalışması
|
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Profesyonel yaşamı için ihtiyaç analizi yapar. |
   2 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanındaki bilgilerini tazelemek için yeni teknolojileri kullanır. |
   3 |
Öğretmenlere,öğrencilere ve ebeveynlere konferans verme becerilerini geliştirir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Laboratuar
- Okuma
- Proje Hazırlama
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygular. |
   2 |
En az bir yabancı dili Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyip meslektaşları ile iletişim kurar. |
   3 |
Kişilerarası ilişkileri farklılıklara saygı göstererek yönetir. |
   4 |
Topluma yararlı bir vatandaş olarak çalışır. |
   5 |
Geretiğinde danışan kişinin öğretmenleri ve ailesi ile bağlantı kurar. |
   6 |
Ulusal ve uluslararası paydaşları ile iletişim kurmak için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Proje Hazırlama
- Sosyal Faaliyet
- Alan Çalışması
|
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
   2 |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
   3 |
''Herkes için rehberlik''prensibini uygular. |
   4 |
Gerçek yaşam şarlarına uyumlu bilgi ve beceriler geliştirir. |
   5 |
Üniversite adaylarının ve ailelerinin farkındalıklarını artırmak için rehberlik ve psikolojik danışmanlık yapar. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
- Ders
- Laboratuar
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
|