PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 1 |
1 |
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
İşletmenin fonksiyonları ile ilgili teoriler ve yöntemler hakkında derinlemesine bilgiye sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Alanında yayınlanmış makale ve kitap ve bunların yazarları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Alanı ile ilgili yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Alanına özgün bir konunun araştırmasını, değerlendirmesini ve uygulamasını yapar | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 1 |
1 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Disiplinler arası etkileşim yaklaşımıyla yeni fikirler ve yöntemler oluşturur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Alana ilişkin bilgileri akademisyen ve profesyonellerle tartışabilme becerisine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
7 |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
8 |
Bilimsel araştırma metod ve yöntemlerini ileri düzeyde özgün çalışmalarında kullanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
9 |
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
10 |
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 |
1 |
Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir projeyi bağımsız olarak gerçekleştirir veya projenin yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Yenilikçi ve problem çözmeye yönelik sosyal veya kurumsal projeler üretir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
İşletme alanında ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde en az bir makale yayınlar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | T | % |
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi, beceri, düşünce ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarım becerisinin tüm yönlerine hakimdir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı verir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
İşletme alanında bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Yenilik arayışı içinde olma istekliliğini göstererek, alana ilişkin yapılacak çalışmalara özgün bir katkı verir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 36 | | | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | | | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |