|
|
03090 DİJİTAL OYUN TASARIMI - |
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey |
Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiye sahiptir. |
%88.50 |
2 |
Yaşadığı ülkenin ve dünyanın geçmişi ve bugünü hakkında bilgiye ve genel kültüre sahiptir. |
%87.50 |
3 |
Dijital Oyun Motorlarını etkin kullanabilecek donanıma sahiptir. |
%88.50 |
4 |
Dijital oyun tasarımı hakkında edindiği bilgiyi destekleyen temel bilimler hakkında donanım sahibidir. |
%88.25 |
5 |
Analog ve dijital oyunların yapılarını, mantıklarını ve mekanizmalarını bilir. |
%88.75 |
6 |
Sanatlarla ilgili estetik bilgiye ve duyuya sahiptir. |
%87.75 |
7 |
Oyun tasarımı sürecinde, iletişim, sanat, müzik, psikoloji, sosyoloji, mitoloji, felsefe, ekonomi, sinema, tarih vb. çeşitli disiplinlerden yararlanabilme becerisini kazanmıştır. |
%87.75 |
8 |
Medya araçlarının ve dijital oyunların insan ve toplum üzerindeki etkilerinin farkındadır; oyunları, bu farkındalığın verdiği sorumlulukla tasarlar. |
%88.00 |
9 |
Kendi alanı ve onunla bağlantılı diğer disiplinlerdeki çalışmalardan edinilen bilgi ve yetenekleri eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilir. |
%87.75 |
9 |
|
%87.75 |
9 |
|
%0 |
9 |
|
%0 |
9 |
|
%0 |
9 |
|
%0 |
9 |
|
%0 |
9 |
|
%0 |
9 |
|
%0 |
9 |
|
%0 |
9 |
|
%0 |
9 |
|
%0 |
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Dijital oyun tasarımını destekleyecek sanatsal tasarım bilgisi edinmiştir. |
%87.75 |
2 |
Dijital oyun tasarımıyla ilgili yazılımları ve programları etkin biçimde kullanabilir. |
%88.50 |
3 |
Farklı platformlar için tasarlanan dijital oyunlara gerekli kod yazabilme becerisine sahiptir. |
%88.75 |
4 |
Dijital oyunların estetik ve algoritmik boyutlarını bir arada geliştirebilme becerisine sahiptir. |
%88.50 |
5 |
Çeşitli araçlar kullanarak öykü kurgulayabilme ve anlatabilme becerisine sahiptir. |
%88.00 |
6 |
Oyun tasarımının görsel ve işitsel boyutlarını birlikte değerlendirebilir |
%88.25 |
7 |
Bir dijital oyun projesine başlarken oyunu bir kavram olarak tasarlayabilecek, planlama ve analiz yapabilecek beceriye sahiptir. |
%88.25 |
8 |
Dijital oyun tasarımı sırasında karşılaştığı problemlere somut çözümler üretebilecek beceriye sahiptir |
%88.50 |
8 |
|
%88.50 |
8 |
|
%88.50 |
8 |
|
%0 |
8 |
|
%0 |
8 |
|
%0 |
8 |
|
%0 |
8 |
|
%0 |
8 |
|
%0 |
8 |
|
%0 |
8 |
|
%0 |
8 |
|
%0 |
8 |
|
%0 |
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Oyun tasarımının tüm süreçlerini yönetebilir ve tasarlanan oyunu bitmiş bir ürüne dönüştürebilir. |
%88.75 |
2 |
Mezun olmadan önce gerçek iş ortamında mesleki deneyim kazanmıştır. |
%88.75 |
3 |
Ekip çalışmasına uyum gösterir. |
%88.50 |
4 |
Proje üretirken bağımsız karar alır. |
%88.50 |
5 |
Uluslararası projelerde yer alabilir. |
%87.75 |
6 |
Ulusal projelerde yer alabilir. |
%88.00 |
6 |
|
%88.00 |
6 |
|
%88.00 |
6 |
|
%88.00 |
6 |
|
%88.00 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Kendi hazırladığı taslak ve tasarımları çözümleyici ve eleştirel bir perspektifle sorgular. |
%88.00 |
2 |
Modelleme oluşturmadan önce yaptığı gözlem ve araştırmayı tasarımlarında kullanır. |
%88.00 |
3 |
Kültürel sanatsal değerlere bağlı kalarak uluslararası platformda değerler üretmeyi referans alır. |
%87.75 |
4 |
Yaşam boyu öğrenme çabası içerisindedir. |
%87.25 |
4 |
|
%87.25 |
4 |
|
%87.25 |
4 |
|
%87.25 |
4 |
|
%87.25 |
4 |
|
%87.25 |
4 |
|
%87.25 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
İletişim ve modelleme hedeflerini belirler. |
%88.00 |
2 |
Mesleki terminolojiyi kendi alanında kullanır. |
%87.75 |
3 |
Müşteri ve hedef kitle iletişimini kurar. |
%87.75 |
3 |
|
%87.75 |
3 |
|
%87.75 |
3 |
|
%87.75 |
3 |
|
%87.75 |
3 |
|
%87.75 |
3 |
|
%87.75 |
3 |
|
%87.75 |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Dijital oyun tasarım ve geliştirme problemlerinin çözümünde evrensel kabulleri referans alır. |
%87.75 |
2 |
Tasarım oluşturma alanında görsel bir bütünlük oluşturur. |
%88.00 |
3 |
İletişimi görsel anlamda kurgular. |
%88.00 |
3 |
|
%88.00 |
3 |
|
%88.00 |
3 |
|
%88.00 |
3 |
|
%88.00 |
3 |
|
%88.00 |
3 |
|
%88.00 |
3 |
|
%88.00 |
|
|