Türkçe

10292 YAPI RESSAMLIĞI -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulmuştur. Mimarlık alanına özgü kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzeme konusunda temel bilgi, beceri ve kavramlara sahiptir.
   2 İnterdisipliner bir çalışma yapar. Meslekler arası dayanışmaya önem verir.
   3 Mimarlık ve planlamanın temel tasarım ilkelerini, metotlarını tasarımı etkileyen etmenler bağlamında yorumlar.
   4 Mimarlık tarihi ve teorilerinde temel kavramlar, yaklaşımlar, dönemler ve mimarlık kuramının tarihsel gelişim süreci ile ilgili temel bilgi düzeyine sahiptir.
   5 Mimarlıkta, yaşam güvenliği ve konforun sağlanmasına yönelik olarak yapım sistemleri ve detay çözümleri ile malzeme ve sistem seçimi ilkelerini değerlendirir.
   6 Mimarlıkta, çevre–insan etkileşiminde psikolojik, sosyolojik ve ekolojik verileri değerlendirir.
   7 Mimari tasarımın kalitesini etkilemesi açısından güzel sanatların görgü, bilgi ve duyarlılığına sahip olarak, sanat etkinliklerini yorumlar.
   8 Tarihi çevre bilincine sahiptir. Koruma ve restorasyon alanında bilgi üretebilir ve yorumlayabilir.
   9 Mimari tasarım süreçlerine katkıda bulunabilir.
   10 Mimari uygulama projesi hazırlama yeterliklerine sahiptir.
   11 Mimari üretim ve uygulama alanında temel teknoloji ve malzeme bilgisine sahiptir.
   12 Keşif metraj ve bina maliyeti hesaplama becerilerine sahiptir.
   13 Resmi kurumlarda iş takibini öğrenmiştir.
   14 Mimari projelendirmede denetim ve uygulamaya yönelik gerekli yönetmelik- İmar Yönetmeliği, Deprem Yönetmeliği, Yangın Yönetmeliği ve ilgili TSE standartlarının kullanım amaçlarına ve yasal sorumluluklarına hâkim olur.
   15 Eski eser restorasyon alanında; Rölöve, Restitüsyon, Restorasyon projeleri hazırlama, analiz yapma ve raporlama yeterliklerini kazanarak, koruma ve restorasyon süreçlerinde yer alabilir.
  • Ders
  • Arazi Çalışması
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Staj
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Yabancı dil bilir.
   2 Temel bilgisayar kullanımı ile çizim, ofis, grafik üretim, yönetim yazılımlarını kullanır.
   3 Sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları ile ilgili bilgi ve beceri sahibidir.
   4 İş sağlığı, iş güvenliği, çevre koruma bilgi ve bilinç sahibidir.
   5 Projeleri oluşturmada hüner sahibidir.
   6 Mimari tasarımda grafik anlatım tekniklerini uygular.
   7 Mimari projelendirmede, tasarım ve inşaat sistemlerinin entegrasyonunu uygular.
   8 Mimarlıkta tarihi dokunun, doğal ve kültürel varlıkları koruma envanterine mevcut mevzuat çerçevesinde veri toplar.
   9 Mimarlıkta arazi koşullarının tasarıma etkilerini araştırma, anlama ve çevresel zorlayıcıların olumlu/olumsuz etkilerini göz önüne alarak tasarlar.
   10 Mimari tasarımda masraf kalemleri ve bina mevzuatları çerçevesinde kullanıcı ihtiyaçlarını karşılayacak biçimde yapı-kent ilişkisinin problemlerini çözer.
   11 Mimarlıkta uygulama sorunlarının tespiti ve çözümüne yönelik tasarım ilkelerini araştırır.
  • Ders
  • Arazi Çalışması
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Staj
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Grup halinde çalışma becerisini geliştirir.
   2 İnterdisipliner çalışmada diğer meslek elemanları ile iletişim kurar.
   3 Bürokratik sorunları çözmek için çalışır.
   4 Proje süreçleri içinde yer alır.
   5 Mimarlıkta hem araştırma hem projelendirme aşamalarında verimli takım çalışmaları yürütür.
  • Ders
  • Arazi Çalışması
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Staj
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
Öğrenme Yetkinliği
   1 Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir.
   2 Sürekli öğrenme ve gelişme içindedir.
   3 Öğrenimini aynı alanda bir ileri düzeye yönlendirir.
   4 Teknolojik gelişmeleri takip eder.
  • Ders
  • Arazi Çalışması
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Staj
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Hedef kitlesini tanımlar. Hedef kitle ile ilişki kurar.
   2 Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru aktarır.
   3 En az bir yabancı dil bilir. Alanındaki yabancı yayınları izler. Meslektaşları ile iletişim kurar.
   4 Sosyal paylaşım için toplantılar düzenler.
   5 Grup çalışması gerçekleştirir.
  • Ders
  • Arazi Çalışması
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Staj
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Mesleki yeterlik ve sorumluluklarını, disiplinlerarası çalışma gerekliliklerini, etik ve bilimsel yükümlülüklerini bilir.
   2 Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
   3 Çevresel bilince sahiptir.
   4 İş güvenliği ve işçi sağlığına uyar.
  • Ders
  • Arazi Çalışması
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Staj
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.