PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulmuştur. Mimarlık alanına özgü kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzeme konusunda temel bilgi, beceri ve kavramlara sahiptir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 46 | 92.00 |
2 |
İnterdisipliner bir çalışma yapar. Meslekler arası dayanışmaya önem verir. | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 36 | 72.00 |
3 |
Mimarlık ve planlamanın temel tasarım ilkelerini, metotlarını tasarımı etkileyen etmenler bağlamında yorumlar. | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 5 | 3 | 4 | 36 | 72.00 |
4 |
Mimarlık tarihi ve teorilerinde temel kavramlar, yaklaşımlar, dönemler ve mimarlık kuramının tarihsel gelişim süreci ile ilgili temel bilgi düzeyine sahiptir. | 0 | 1 | 2 | 2 | 1 | 0 | 2 | 2 | 3 | 0 | 13 | 26.00 |
5 |
Mimarlıkta, yaşam güvenliği ve konforun sağlanmasına yönelik olarak yapım sistemleri ve detay çözümleri ile malzeme ve sistem seçimi ilkelerini değerlendirir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 43 | 86.00 |
6 |
Mimarlıkta, çevre–insan etkileşiminde psikolojik, sosyolojik ve ekolojik verileri değerlendirir. | 1 | 0 | 0 | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 3 | 3 | 12 | 24.00 |
7 |
Mimari tasarımın kalitesini etkilemesi açısından güzel sanatların görgü, bilgi ve duyarlılığına sahip olarak, sanat etkinliklerini yorumlar. | 2 | 0 | 0 | 4 | 2 | 1 | 2 | 0 | 3 | 3 | 17 | 34.00 |
8 |
Tarihi çevre bilincine sahiptir. Koruma ve restorasyon alanında bilgi üretebilir ve yorumlayabilir. | 0 | 2 | 4 | 4 | 2 | 0 | 4 | 2 | 2 | 4 | 24 | 48.00 |
9 |
Mimari tasarım süreçlerine katkıda bulunabilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 45 | 90.00 |
10 |
Mimari uygulama projesi hazırlama yeterliklerine sahiptir. | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 45 | 90.00 |
11 |
Mimari üretim ve uygulama alanında temel teknoloji ve malzeme bilgisine sahiptir. | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 45 | 90.00 |
12 |
Keşif metraj ve bina maliyeti hesaplama becerilerine sahiptir. | 4 | 0 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 0 | 3 | 3 | 25 | 50.00 |
13 |
Resmi kurumlarda iş takibini öğrenmiştir. | 4 | 0 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 0 | 4 | 4 | 30 | 60.00 |
14 |
Mimari projelendirmede denetim ve uygulamaya yönelik gerekli yönetmelik- İmar Yönetmeliği, Deprem Yönetmeliği, Yangın Yönetmeliği ve ilgili TSE standartlarının kullanım amaçlarına ve yasal sorumluluklarına hâkim olur. | 5 | 4 | 0 | 4 | 4 | 4 | 0 | 4 | 4 | 5 | 34 | 68.00 |
15 |
Eski eser restorasyon alanında; Rölöve, Restitüsyon, Restorasyon projeleri hazırlama, analiz yapma ve raporlama yeterliklerini kazanarak, koruma ve restorasyon süreçlerinde yer alabilir. | 0 | 4 | 2 | 4 | 2 | 0 | 2 | 4 | 2 | 1 | 21 | 42.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Yabancı dil bilir. | 4 | 0 | 3 | 0 | 0 | 4 | 3 | 0 | 4 | 0 | 18 | 36.00 |
2 |
Temel bilgisayar kullanımı ile çizim, ofis, grafik üretim, yönetim yazılımlarını kullanır. | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 39 | 78.00 |
3 |
Sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları ile ilgili bilgi ve beceri sahibidir. | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 4 | 5 | 15 | 30.00 |
4 |
İş sağlığı, iş güvenliği, çevre koruma bilgi ve bilinç sahibidir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 | 4 | 0 | 4 | 5 | 17 | 34.00 |
5 |
Projeleri oluşturmada hüner sahibidir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 0 | 0 | 4 | 5 | 5 | 5 | 37 | 74.00 |
6 |
Mimari tasarımda grafik anlatım tekniklerini uygular. | 5 | 5 | 2 | 4 | 0 | 4 | 0 | 3 | 5 | 5 | 33 | 66.00 |
7 |
Mimari projelendirmede, tasarım ve inşaat sistemlerinin entegrasyonunu uygular. | 4 | 4 | 4 | 3 | 0 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 34 | 68.00 |
8 |
Mimarlıkta tarihi dokunun, doğal ve kültürel varlıkları koruma envanterine mevcut mevzuat çerçevesinde veri toplar. | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 8 | 16.00 |
9 |
Mimarlıkta arazi koşullarının tasarıma etkilerini araştırma, anlama ve çevresel zorlayıcıların olumlu/olumsuz etkilerini göz önüne alarak tasarlar. | 4 | 0 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 31 | 62.00 |
10 |
Mimari tasarımda masraf kalemleri ve bina mevzuatları çerçevesinde kullanıcı ihtiyaçlarını karşılayacak biçimde yapı-kent ilişkisinin problemlerini çözer. | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 6 | 12.00 |
11 |
Mimarlıkta uygulama sorunlarının tespiti ve çözümüne yönelik tasarım ilkelerini araştırır. | 4 | 0 | 5 | 1 | 0 | 4 | 4 | 0 | 3 | 3 | 24 | 48.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Grup halinde çalışma becerisini geliştirir. | 3 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 3 | 0 | 3 | 0 | 10 | 20.00 |
2 |
İnterdisipliner çalışmada diğer meslek elemanları ile iletişim kurar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 5 | 3 | 0 | 4 | 2 | 15 | 30.00 |
3 |
Bürokratik sorunları çözmek için çalışır. | 3 | 0 | 4 | 0 | 4 | 4 | 3 | 0 | 4 | 2 | 24 | 48.00 |
4 |
Proje süreçleri içinde yer alır. | 0 | 5 | 0 | 5 | 2 | 0 | 0 | 5 | 4 | 0 | 21 | 42.00 |
5 |
Mimarlıkta hem araştırma hem projelendirme aşamalarında verimli takım çalışmaları yürütür. | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 0 | 4 | 4 | 0 | 29 | 58.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir. | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | 5 | 2 | 16 | 32.00 |
2 |
Sürekli öğrenme ve gelişme içindedir. | 5 | 0 | 4 | 0 | 2 | 5 | 3 | 0 | 5 | 4 | 28 | 56.00 |
3 |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri düzeye yönlendirir. | 5 | 4 | 0 | 0 | 2 | 5 | 0 | 0 | 5 | 4 | 25 | 50.00 |
4 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. | 5 | 0 | 0 | 0 | 2 | 5 | 0 | 0 | 5 | 3 | 20 | 40.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Hedef kitlesini tanımlar. Hedef kitle ile ilişki kurar. | 2 | 4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 12 | 24.00 |
2 |
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru aktarır. | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 3 | 2 | 15 | 30.00 |
3 |
En az bir yabancı dil bilir. Alanındaki yabancı yayınları izler. Meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 | 0 | 0 | 0 | 1 | 4 | 0 | 0 | 2 | 3 | 14 | 28.00 |
4 |
Sosyal paylaşım için toplantılar düzenler. | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 2 | 1 | 11 | 22.00 |
5 |
Grup çalışması gerçekleştirir. | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 16.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Mesleki yeterlik ve sorumluluklarını, disiplinlerarası çalışma gerekliliklerini, etik ve bilimsel yükümlülüklerini bilir. | 4 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 | 3 | 3 | 4 | 22 | 44.00 |
2 |
Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | 3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 | 0 | 15 | 30.00 |
3 |
Çevresel bilince sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | 12.00 |
4 |
İş güvenliği ve işçi sağlığına uyar. | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 10 | 20.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 44 | 33 | 23 | 27 | 24 | 29 | 29 | 28 | 21 | 41 | 36 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 127 | 94 | 91 | 91 | 72 | 112 | 91 | 84 | 150 | 123 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |