PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Edebiyat, özellikle İngiliz Edebiyatı, alanında edebi türler, yazarlar, teoriler ve akımlar hakkında derinlemesine bilgiye sahiptir. |
   2 |
İngiliz dili, kültürü, dil kuramları ve yaklaşımlarına lisansüstü düzeyde hakimdir. |
   3 |
Edebiyat alanında kullanılan araştırma yöntemleri ve teknikleri hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   4 |
Dünyada gelişen ve özellikle İngiliz Edebiyatı’yla ilgili başlıca tarihi, sosyal ve siyasal olayları tanımlar. |
   5 |
İngiliz Edebiyatı’nın ilgili olduğu alanlarla disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
   6 |
Edebiyat alanında kullanılan aştırma yöntem ve tekniklerini tanımlar. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Felsefe, psikoloji ve dilbilim gibi farklı disiplinlerden elde edilen bilgi ile İngiliz edebiyatı alanında edinilen bilgiyi birleştirerek analiz ve sentez yapar. |
   2 |
Disiplinler arası etkileşim yaklaşımıyla yeni fikirler ve yöntemler oluşturur. |
   3 |
İngiliz Edebiyatı alanında karşılaşılan sorunları alandaki yeni araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayarak çözer. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   4 |
Lisansüstü derecede bağımsız olarak bir araştırma çalışması tasarlar ve uygular. |
   5 |
Farklı alanlardan edinilen yöntem ve teknikleri edebiyat alanına uyarlar. |
   6 |
Alandaki çalışmalarda yeni ve disiplinler arası araştırma teknik ve yöntemleri kullanır. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Uygulama
- Tez Hazırlama
|
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Özgün bir çalışması üreterek İngiliz Edebiyatı alanının gelişmesine katkıda bulunur. |
   2 |
Alandaki karmaşık ve öngörülemeyen problemlerin çözümü için takım üyesi olarak yeni stratejiler geliştirir. |
   3 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının tasarlanması ve uygulanmasında liderlik yapar. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Uygulama
- Sosyal Faaliyet
- Tez Hazırlama
|
- Ödev Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Edebiyat alanında edindiği lisansüstü bilgi ve becerilerin eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmeye yetkindir. |
   2 |
Alanda yeni araştırmalar yürütmek için gereken bilgi ve becerilerin geliştirilmesinde kendi kendine öğrenmesini yönlendirir. |
   3 |
Edebiyat alanında edinilen bilgilerini çok çeşitli faaliyetlerle güncellemeye yetkinkindir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Uygulama
- Sosyal Faaliyet
- Tez Hazırlama
|
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Edebiyat alandaki güncel gelişmeleri ve çalışmaları ulusal ve uluslar arası konferans, sempozyum ve seminerlerde yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
   2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. |
   3 |
İngiliz Edebiyatı ve ilgili alanlarda bilgiyi araştırmak, değerlendirmek, ve sunmak için gereken ileri düzey iletişim teknolojilerini kullanır. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Okuma
- Seminer
- Uygulama
- Sosyal Faaliyet
|
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulmasını aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılıdır. |
   2 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
   3 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Seminer
- Uygulama
- Tez Hazırlama
|
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Tez Sunma
|