|
|
16220 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR - Tezli Programlar |
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey |
Amaç |
1 | Beden eğitimi ve spor anabilim doktora programının amacı, beden eğitimi ve spora ilişkin konuları analiz edebilme, sorgulama ve araştırma yapma, öngörüde bulunma ve doğru karar alma süreçleri için gerekli temel bilgi ve becerileri aktarmaktır. |
2 | Eğitimleri sırasında öğrenciler bilimsel ilkeler çerçevesinde gerekli çalışmaları yapmak zorundadır. Beden eğitimi ve spor alanında verimli sistemlerin tasarlanması, nitelikli eleman yetiştirilmesi, gelişen spor teknolojisi olanaklarının tanıtılması, ülke genelinde beden eğitimi ve sporun gelişmesi amaçlanmaktadır. |
3 | Böylece uygulanan eğitim programlarına katılan öğrencinin; insan organizmasının yapısını, işleyişini ve davranışlarını bilen, Türk spor örgütünü tanıyan ve karşılaştırmalı değerlendirmeler yapabilen, öğretmenlik ve antrenörlük niteliklerine sahip bir eleman olması amaçlanmaktadır. Sağlık Bilimleri Enstitüsünün eğitsel amaçları doğrultusunda Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı öğrencilere minimum 2 ve 4 yıllık eğitim dönemlerinden sonra Yüksek Lisans (M.Sc.) ve Doktora (Ph.D.) derecelerine erişmeye olanak tanımaktadır. Eğitimleri sırasında öğrenciler bilimsel ilkeler çerçevesinde kuramsal ve deneysel çalışmalar yapmak zorundadır. |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
Hedef |
1 | Beden eğitimi ve spor bilimleri alanında, bilimsel araştırmacı yönü gelişmiş, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle donanmış, güncel teknoloji ile yoğrulmuş, çağın toplumsal ve bireysel değerlerin bilincinde bireyleri topluma ve alana kazandırmaktır |
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilime katkı yapabilecek, yaratıcı bilimsel düşünceye sahip, alanında yetkin yüksek lisans ve doktora dereceli, spor eğitim bilimcileri yetiştirmeyi öngörmektedir. |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
|