PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Beden Eğitimi ve Spor eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
   2 |
Türk Milli Eğitimin Temel Kanunlarını açıklar, amaç ve ilkelerini Ortaokul ve lise kademe düzeyinde karşılaştırır. |
   3 |
Beden Eğitimi ve Spor eğitimi alan derslerindeki temel kavramlar ile uygulama arasındaki ilişkiyi açıklar. |
   4 |
Beden Eğitimi ve Spor eğitimi alanındaki uygulamaları etkileyecek kültürel, sosyal ve psikolojik unsurları ayırt eder. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Beden Eğitimi ve Spor eğitimi alanındaki tüm uygulamalarda Türk Milli Eğitim amaç ve ilkelerini temel alır. |
   6 |
Beden Eğitimi ve Spor eğitimi alanındaki temel kavram ve ilkelerini çok yönlü değerlendirir. |
   7 |
Eğitim-öğretim sürecinde Beden Eğitimi ve Spor eğitimi dersi alan öğrencilerinin hazır bulununuşluluğuna uygun öğretim stratejisi geliştirir. |
   8 |
Eğitim ve gelişim psikolojisi yaklaşımlara, orta okul ve lise düzeyini dikkate alarak örnekler verir. |
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Teknik Gezi
- Uygulama
- Sosyal Faaliyet
- Alan Çalışması
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Uygulama Sınavı
- Yıl Sonu Final Sınavı
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Öğretme-öğrenme sürecini, ortaokul ve lise kademe ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
   2 |
Temel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar |
   3 |
Beden Eğitimi ve Spor eğitimi alanındaki gelişmeleri çok yönlü değerlendirir. |
   4 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre planlar. |
   5 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişim düzeylerini değerlendirir. |
   6 |
Öğrencilerin, ortaokul ve lise düzeyinde hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için eğitim ortamlarını düzenler. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   7 |
Öğrencilerin ortaokul ve lise düzeydeki hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için araç-gereç ve materyal geliştirir. |
   8 |
Ortaokul ve lise düzeyindeki çocukların beden, zihin ve duygu gelişimlerini sağlıklı biçimde oluşması ve iyi alışkanlıklar kazanmaları konusunda duyarlığını geliştirir. |
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Staj
- Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
- Alan Çalışması
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Uygulama Sınavı
- Yıl Sonu Final Sınavı
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Beden Eğitimi ve Spor eğitimi alanıyla ile ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip çalışmalarından sorumluluk alır. |
   2 |
Sınıf içi ve dışı uygulamalarda okul-aile işbirliğinin destek ve katılımını sağlamak için plan yapar. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Uygulama
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Uygulama Sınavı
- Yıl Sonu Final Sınavı
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Öğrencilerin sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif etkinlikler geliştirmek için gezi ve inceleme etkinliklere katılma sorumluluğunu kabul eder. |
   2 |
Dış görünüşünden, davranışına kadar topluma ve öğrencilerine model olma rolünü takdir eder. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Uygulama Sınavı
- Yıl Sonu Final Sınavı
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Öğrenciler, aileler ve çalışma arkadaşları ile olumlu iletişim kurar. |
   2 |
Sınıf içi ve dışı uygulamalarda okul-aile işbirliğinin destek ve katılımını sağlamak için plan yapar. |
   3 |
Öğrencilerin sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler geliştirmek için gezi ve inceleme etkinliklere katılma sorumluluğunu kabul eder. |
   4 |
Dış görünüşünden, davranışına kadar topluma ve öğrencilerine model olma rolünü takdir eder. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Teknik Gezi
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
- Alan Çalışması
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Uygulama Sınavı
- Yıl Sonu Final Sınavı
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Türkçeyi ortaokul ve lise öğrenci düzeyine uygun olarak doğru ve güzel kullanır. |
   2 |
Ortaokul ve lise kademe düzeyine uygun olarak; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
   3 |
Ortaokul ve lise kademe düzeyindeki öğrenci özelliklerini dikkate alarak demokratik bir sınıf ortamı geliştirir. |
   4 |
Ortaokul ve lise kademe öğrencisinin gelişim dönemlerine uygun olarak, öğrenci gelişmini değerlendirir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
- Alan Çalışması
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Uygulama Sınavı
- Yıl Sonu Final Sınavı
|