Türkçe

06100 KAMU YÖNETİMİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Amaç
1Kamu Yönetimi Bölümü, günümüz dünyasının değişen koşullarını değerlendirip bunlara uyum sağlayacak niteliklerle donanmış, çağdaş ilkeler ışığında geleceğin yöneticilerini yetiştirme amacı taşımaktadır.
2Bir yandan kamu ve özel sektör kuruluşlarında görev alacak nitelikli bireyler yetiştirmek, diğer yandan da bu kurum ve kuruluşlarda halen çalışmakta olan kişilerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmek amacı taşımaktadır.
3Öğrencilerin toplumu anlama ve yorumlama kapasitelerini artırmak, yönetim süreçlerini derinlemesine kavrama ve analiz etme yeteneklerini geliştirmek amacı taşımaktadır.
Hedef
1Kamu Yönetimi Programının hedefi; yerel, bölgesel ve ulusal toplumun idari sorunlarına duyarlı, bunlara dönük özgün çözümler üretebilen, kamusal ve mesleki etiğe sahip öğrenciler yetiştirmektir.
2Programın bir diğer hedefi,öğrencilere siyasi, idari ve hukuki konularda temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri öğretmek ve kamu yönetimi alanındaki gelişmeleri takip ederek değerlendirme yapabilme ve kamusal sorunlara çözüm önerileri getirebilme becerisi kazandırmaktır.
3Program kapsamında, Merkezi Yönetim, Yerel Yönetimler, Yönetim Bilimleri ve Hukuk alanında temel teorik bilgilerin kazandırılması ve ödev, proje, alan araştırması gibi yöntemler ile teorik bilgilerin uygulamayla ilişkilendirilmesi hedeflenmektedir.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.