Türkçe

06100 KAMU YÖNETİMİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 123123
1 Kamu yönetimi kuram ve uygulamalarını kavrar.0343051550.00
2 Temel hukuk bilgisini kamu yönetimi alanında kullanır.2450331756.67
3 Türkiye'nin kamu idari örgüt yapısını kavrar.0434031446.67
4 Geleneksel kamu yönetimi anlayışı ile yeni kamu yönetimi trendlerini analiz edebilir.4051051550.00
5 Dünyadaki farklı kamu yönetimi uygulamaları ile Türkiye'nin kamu yönetimi sistemi arasında karşılaştırma yapabilir.5405401860.00
6 Kamu yönetimi disiplinini, yönetim bilimleri, siyaset bilimi, işletme ve hukuk gibi farklı disiplinlerle değerlendirebilir.4052041550.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 123123
1 Türk idari örgüt yapısını analiz eder.3035031446.67
2 Türk kamu yönetimi uygulamalarını evrensel kamu yönetimi kuramlarıyla ilişkili olarak yorumlayabilir.2045041550.00
3 Türk idari örgüt yapısını, idari ve yönetsel geleneğini, dünyadaki farklı örneklerle karşılaştırmalı olarak yorumlayabilir.0450541860.00
4 Kamu yönetimi alanında ve uygulamalardaki eksiklikleri saptayıp stratejik çözüm önerileri geliştirebilir.2403501446.67
5 Kamu yönetimi alanında rapor hazırlayıp bilgilerini aktarabilir.0524041550.00
6 Kamu yönetimi alanında planlı, programlı ve eleştirel analizler, gözlemler ve çalışmalar yapabilir.3015021136.67
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 123123
1 Alanıyla ilgili konulara çevre, insan hakları gibi konularda etik duyarlılıklarla tepki verebilir.0350521550.00
2 Kamu yönetimi alanındaki sorunların çözümünde inisiyatif alabilir.2054001136.67
3 Liderlik vasfı ve potansiyelini kullanır.0254021343.33
4 Olay ve olgular arasında neden-sonuç ilişkisi kurar.3024041343.33
Öğrenme Yetkinliği 123123 T %
1 Alanla ilgili güncel kuramsal yaklaşımları takip eder.5005041446.67
2 Alanla ilgili güncel kaynaklara ulaşır.3050341550.00
3 Alanla ilgili bilgisini yaşam boyu öğrenme ile destekler.2025041343.33
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 123123 T %
1 Anadilinde ve en az bir yabancı dilde yetkin bir şekilde iletişim kurar.2044041446.67
2 Takım çalışması ve iş bölümü yapar.3005051343.33
3 Bilimsel ve sosyal etik değerleri uygular.0253401446.67
Alana Özgü Yetkinlik 123123 T %
1 Bilimsel araştırma yöntemlerini etkin bir şekilde ve etik kurallara uygun olarak uygular.4024051550.00
2 Araştırma yöntemlerine ilişkin bilgilerini paket programları dahilinde uygular.050200723.33
3 Ulusal ve uluslararası yönetsel ve idari sorunları çözümler.2040531446.67
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 2517112020820--
İlişki Ağırlığı514076773474--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.