Türkçe

05080 TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 1234123
1 Matematik, Fizik, Kimya ve Temel Mühendislik konularında ve Tekstil Teknolojisi konularında yeterli alt yapıya sahip olma ve bunları teorik ve pratik mühendislik çalışmalarında uygulayabilme becerisi.31233542160.00
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.51531512160.00
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. Tüm işlem kademelerini tanıma ve tüm makinaların işlem hesaplarını yapabilme yeteneği.51545152674.29
4 Tekstil mühendisliği uygulamalarında karmaşık problemleri çözmek için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojisini tanıma ve kullanma becerisi.Tüm tekstil makinalarının çalışma sistemlerini şemetik ve verbal olarak açıklama yeteneği.Tekstil ham madde yar mamul ve mamullerinin özelliklerini hesaplama veya verbal olarak belirleme yeteneği.11223541851.43
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin çözümü için , hem bireysel, hem de takım çalışması yapabilme ve etkili iletişim kurabilme becerisi.İşçi ,makina ve materyal için zaman etütü yapabilme ,iş şekillendirme ve her türlü rasyonalizasyon tedbirlerini alabilme ve Adaletli ücretlendirme sistemlerini tanıma uygulama yeteneği.54121321851.43
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 1234123
1 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.25543552982.86
2 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, etkin konuşma, rapor verme, rapor alma ve sunum yapabilme, alanıyla ilgili sanayi kuruluşlarıyla işbirliği yapma, en az bir yabancı dil bilgisi ve alanıyla ilgili teknik İngilizceye vakıf olma.555555535100.00
3 Yaşamboyu öğrenmenin bir zorunluluk olduğu bilinci, yeni bilgi edinme imkanlarını öğrenme ve uygulama yeteneği, gereğinde etkili öğrenme için strateji ve teknik geliştirme, eleştirel düşünme, yaratıcılık ve objektif düşünmeyi teşvik etme, güncel bilgileri takip ederek kendini yenileme becerisi.55545553497.14
4 Genel ve mesleki etik değerlerine saygılı olma olgunluğu. Genel Mühendislik ve özellikle tekstillerle ilgili Standartları bilme ve bunlara uygun davranma bilinci.555555535100.00
5 Tekstil Mühendisliğinde proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.555555535100.00
6 Tekstil Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.55545553497.14
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1234123
Öğrenme Yetkinliği 1234123 T %
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1234123 T %
Alana Özgü Yetkinlik 1234123 T %
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 1119191919191919--
İlişki Ağırlığı86788577818986--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.