PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Gelişim alanları ile ilgili kuramları açıklar. |
   2 |
Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar. |
   3 |
Okul öncesi eğitimin önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi ifade eder. |
   4 |
Okul öncesi eğitim etkinliklerini uygulamada ihtiyaç duyulan bilgiyi kazanır. |
   5 |
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   6 |
Alanı ile ilgili temel kavramları ve araç gereçleri bilir. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Çocukların, yaş ve gelişim özelliklerini dikkate alarak çocuklar arasında gelişim farklılığını ayırt eder. |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   2 |
Okul öncesi eğitim programlarını planlama ve uygulama becerisine sahiptir. |
   3 |
Eğitim programlarında yer alan etkinliklerde kullanılan yöntem ve teknikleri uygular. |
   4 |
Çocukların yaş ve gelişimsel özelliklerine uygun öğretim materyali geliştirir. |
   5 |
Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Öğrenciler, toplumsal sorumluluk bilinci ile içinde bulunduğu çevrenin sosyal ve kültürel özelliklerine uygun sosyal sorumluluk projelerinde etkin rol alır. |
   2 |
Çocuğun eğitiminde sorumluluk alır. |
   3 |
Aile katılım çalışmalarında etkin rol alır |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Yaşam boyu kişisel ve mesleki gelişimi ile ilgili öğrenmeye açık tutum ve tavır geliştirir. |
   2 |
Bilgiye erişimde kaynaklara doğru ulaşır ve kullanır. |
   3 |
Kendi çalışmalarını ve başkalarının çalışmalarını objektif olarak değerlendirebilme becerisi kazanır. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Okuma
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Çocuk, aile, meslektaşları ve alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile etkin iletişim kurar. |
   2 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur. |
   3 |
Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
|
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Öğrenciler, yaratıcı düşünme becerileri geliştirir. |
   2 |
Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilme deneyimine sahiptir. |
   3 |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
|