|
|
FACULTY OF EDUCATION-PRIMARY MATHEMATICS EDUCATION
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | FACULTY OF EDUCATION-PRIMARY MATHEMATICS EDUCATION | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA105 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne | BIL130 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ INFORMATION TECHNOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | İleri seviyede MS Word, Ms PowerPoint, Ms Excel programlarını kavrar bilgisayar donanım ve bilgisayarı zararlı programlardan koruma | | EGF105 | EĞİTİME GİRİŞ INTRODUCTION TO EDUCATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri, eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler. | Basic concepts of education, relation and functions of education with other sciences, historical development of education science, orientations in educational science in 21st century, research methods in education science, structure and characteristics of Turkish National Education system, role of teacher in education system, characteristics of teaching profession, improvements. | EGF111 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ EDUCATIONAL SOCIOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Eğitim ve toplum ilişkisi, eğitim ve sosyalleşme ilişkisi. Eğitim üzerindeki sosyal etkiler. Eğitimin sosyal deneyimler ve kimlikler üzerindeki etkisi. | Relationship between education and society, education and socialization. Social impacts on education. The effect of education on social experiences and identities. | IME101 | ANALİZ -I ANALYSIS-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Tek değişkenli fonksiyonlarda limit kavramı ve uygulamaları. Tek değişkenli fonksiyonlarda süreklilik ve uygulamaları, süreksizlik çeşitleri. Tek değişkenli fonksiyonlarda türev kavramı ve türev alma kuralları. Trigonometrik, logaritmik, üstel, hiperbolik fonksiyonlar ve bunların tersleri ile kapalı fonksiyonların türevleri. Yüksek mertebeden türevler. Fonksiyonların ekstremum ve mutlak ekstremum noktaları, ekstremum problemleri ve çeşitli alanlarda uygulamaları. Rolle ve Ortalama Değer Teoremleri. Sonlu Taylor Teoremi. L’Hospital Kuralı ve bu kural yardımı ile limit hesaplamaları. Diferansiyel ve lineer artma. İntegral kavramı, belirsiz integraller, integral alma teknikleri, belirli integraller, belirli integralle alan ve hacim hesaplamaları, çeşitli alanlarda uygulamaları. | Limit concept in single variable functions and its applications, continuos functions and their applications, types of discreteness in functions, derivative concept in single variable functions and methods for derivation, higher dimension derivatives, extreme and absolute extreme points in functions, extreme problems and their applications in different areas, Rolle and Average Value Theorem, Finite Taylor Theorem, L?Hopital Rule ve calculations of limit problems with this rule, differential and linear increase, integral concept, indefinite integration, methods to perform integral, definite integral, calculation of area and volume with definite integral, its applications in different areas. | IME113 | MATEMATİĞİN TEMELLERİ -I BASICS OF MATHEMATICS-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Matematik programında sayılar ve cebir öğrenme alanlarındaki (doğal sayılar, doğal sayılarla işlemler,
kesirler, kesirlerle işlemler, ondalık gösterim, yüzdeler, çarpanlar ve katlar, kümeler, tam
sayılar, tam sayılarla işlemler, rasyonel sayılar, rasyonel sayılarla işlemler, oran, oran ve orantı,
üslü ifadeler, kareköklü ifadeler, cebirsel ifadeler, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, cebirsel
ifadeler ve özdeşlikler, eşitsizlikle) konulara ilişkin temel kavramlar ve özellikleri; bu kavramların
birbiriyle ilişkisi, matematiksel kavramların tartışılması ve çoklu gösterimlerle birbirlerine
dönüştürülmesi. | In mathematics program numbers and algebra learning fields (natural numbers, operations with natural numbers, fractions, operations with fractions, decimal notation, percentages, multipliers and multiples, sets, integers, integer operations, rational numbers, operations with rational numbers, ratio, ratio and proportion , exponential expressions, square root expressions, algebraic expressions, equality and equations, linear equations, algebraic expressions and identities, inequality, basic concepts and properties; relation of these concepts with each other, discussion of mathematical concepts and transformation with multiple representations. | IME115 | MATEMATİK TARİHİ HISTORY OF MATHEMATICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Matematik tarihinin matematik eğitimindeki yeri; Eski Mısır Matematiği; Eski Yunan Matematiği; Uzak Doğu matematiği; İslam Dünyası <matematiği; çağdaş matematiğin doğuşu; matematiksel kavramların gelişimi | The evolution of science since ancient Near Eastern civilizations, Ionia-Hellenic, Islamic-Turkish, Arab, Seljuk, Ottoman, Andalusian science periods. The development of branches of science as astronomy, mathematics, physics, medicine, biology etc. in the west since the Renaissance Scientific and technological revolutions of the 20th century. | ING107 | YABANCI DİL-I FOREIGN LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. | TUR103 | TÜRK DİLİ-I TÜRK DİLİ-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA106 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. | EGF107 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EDUCATIONAL PSYCHOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler. | Relationship between education and psychology, definition and functions of educational psychology, basic concepts related to learning and development, developmental characteristics, factors affecting learning, learning theories, reflections of learning theories on teaching processes, effective learning, factors affecting learning. | EGF109 | EĞİTİM FELSEFESİ EDUCATIONAL PHILOSOPHY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Geçmişten günümüze felsefi ve eğitim ilişkisinin birey ve toplum üzerinde oluşturduğu etkiyi anlamlandırmaya; felsefenin eğitim ile olan ilişkisi doğrultusunda eğitim sistemlerimizin ve eğitim uygulamalarının nasıl şekillendiğini kavramaya; farklı felsefik görüşleri kullanarak bireye özgü eğitim felsefelerinin yapılandırılmasını sağlamaya yönelik konular ve tartışmalar | To understand the impact of philosophical and educational relationship from past to present on the individual and society; to comprehend how our education systems and educational practices are shaped in line with the relation of philosophy with education; to ensure the structuring of individual education philosophies by using different philosophical views. | IME102 | ANALİZ -II ANALYSIS-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Çok değişkenli fonksiyon kavramı, fonksiyon tanım ve değer kümeleri, fonksiyon çizimleri. İki değişkenli fonksiyonlarda limit kavramı ve uygulamaları, süreklilik kavramı. İki değişkenli fonksiyonlarda kısmi türev, zincir kuralı, diferansiyel artma ve linearizasyon, lokal ekstremum değerleri, mutlak ekstremum değerleri ve uygulamaları. Lagrange çarpanları. İki katlı integral kavramı. İki katlı integralle hacim hesaplamaları. | Multi variable functions concept, definition of function and value sets, graphing the functions, limit concept in double variable functions and its applications, continuity concept, partial derivative in double variable functions, chain rule, differential increase and linearization, local extreme values, absolute extreme values and their applications, lagrange multiplication, double integral concept, volume calculation with double integral. | IME118 | MATEMATİĞİN TEMELLERİ -II BASICS OF MATHEMATICS-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Matematik programında geometri ile istatistik ve olasılık öğrenme alanlarındaki (temel geometrik kavramlar ve çizimler, üçgen ve dörtgenler, üçgenler, uzunluk ve zaman ölçme, alan ölçme, geometrik cisimler, açılar, doğrular ve açılar, çember, çember ve daire, sıvı ölçme, dönüşüm geometrisi, çokgenler, cisimlerin farklı yönlerden görünümleri, eşlik ve benzerlik, veri toplama ve değerlendirme, veri analizi, basit olayların olma olasılığı) konulara ilişkin temel kavramlar ve özellikleri, bu kavramların birbiriyle ilişkisi, matematiksel kavramların tartışılması ve çoklu gösterimlerle birbirlerine dönüştürülmesi. | The basic concepts and properties of the topics in geometry and statistics and probability learning in mathematics program, the relation of these concepts with each other, the discussion of mathematical concepts and the transformation with multiple representations. | IME122 | SOYUT MATEMATİK ABSTRACT MATHEMATICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Aksiyom ve teorem kavramlarının açıklanması, direkt ve dolaylı matematiksel ispat yöntemlerinin açıklanması. Sembolik mantık ile ilgili aksiyom ve teoremler, sembolik mantık ile ilgili uygulamalar. Evrensel ve varlıksal niceleyiciler, küme kavramının açıklanması, küme kavramı ile ilgili islemler. Kartezyen çarpım kümesi ve grafik çizimi, bagıntı kavramı ve özellikleri, bagıntı türleri, denklik ve sıralama bagıntıları, bu bagıntıların özellikleri. Denklik sınıfları yardımı ile sayıların insa edilmesi. Fonksiyon kavramı, içine, örten, bire-bir, sabit, birim fonksiyonlar, fonksiyonların bileskesi, ters fonksiyonlar ve fonksiyonlarla ilgili uygulamalar. Kümlerde kuvvet kavramı, sonlu ve sonsuz kümeler. | Mathematical propositions. Methods of proof (direct and indirect methods). Axioms and theorems related to the symbolic logic. The logic of quantifiers. Sets concept (subset and universal set, union, intersection, complement and difference sets and their properties) Cartesian product, graphics and their properties. Relation, graphic and the inverse of a relation. Composition of graphics and relations, functional relations and functions. One to one and onto functions. Inverse of a function. Permutations. Image properties under functions and its inverse. Power of a set. Finite and infinite sets. | ING108 | YABANCI DİL -II FOREIGN LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. | TUR104 | TÜRK DİLİ -II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | | | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EGF112 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi. | Concepts related to instructional technologies, instructional technology system, communication and education, instructional tools, instructional tool selection and prepration procedures, computer supported instructional material preparation, material presentation and material presentation in group. | EGF223 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEACHING PRINCIPLES AND METHODS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi. | Basic concepts of teaching principles and methods; teaching-learning principles, models, strategies, methods and techniques; setting goals and objectives in teaching; content selection and organization in teaching and learning; teaching materials; planning of teaching and teaching plans; theories and approaches related to teaching; success in teaching, learning and learning in effective school; Evaluation of classroom learning. | IME201 | LİNEER CEBİR-I LINEAR ALGEBRA-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | R2 ve R3 de vektörler, mxn matrisleri; matris uzayında toplama ve skaler çarpım, matris uzayında lineer bagımsızlık, vektör uzayı kavramına kısa bir giris. Lineer denklem sistemleri, Gauss eliminasyonu, altuzaylar. Lineer bagımsızlık ve boyut. Lineer dönüsümler, lineer dönüsümlerle matrisler arasındaki iliski, matris çarpımı, matrislerin tersi ve uygulamalar. | Vectors in R2 ve R3, mxn matrix and various operations related to the matrices, linear dependence and independence, introduction to vector space, systems of linear equations, linear independence and dimension. Gaussian elimination, subspaces. Linear transformations and matrices. | IME203 | ANALİZ-III CALCULUS-III | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bu derste,dizi kavramı ve uygulamaları, seri kavramı, pozitif terimli seriler, serilerde ıraksaklık ve yakınsaklık, alternatif seriler ve serilerle ilgili yakınsaklık kriterleri, kuvvet serileri, fonksiyon serileri, fonksiyon serilerinde noktasal ve düzgün yakınsaklık, genelleştirilmiş yakınsaklık testleri, Taylor serileri ve günlük hayattaki uygulamaları, Fourier serileri konuları işlenmektedir. | In this course, the concept of series and its applications, series concept, positive term series, divergence and convergence in the series, alternative series and convergence criteria related to series, force series, function series, point series and uniform convergence in function series, generalized convergence tests, Taylor series and daily life applications, the topics of the Fourier series are covered. | IME205 | ANALİTİK GEOMETRİ ANALYTIC GEOMETRY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Düzlem analitik geometride nokta ve doğru ilişkisi, düzlemde vektörler, doğru ve temel problemler, çember ve temel problemler, elips ve temel problemler, hiperbol ve temel problemler, parabol ve temel problemler. | Point and line relation in plane analytical geometry, vectors in plane, line and fundamental problems, circle and fundamental problems, ellipse and basic problems, hyperbola and basic problems, parabola and basic problems. | IME207 | MATEMATİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI MATHEMATICS LEARNING AND TEACHING APPROACHES | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası; matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları; matematik öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri; matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış. | The nature of mathematics and mathematical thinking; the meaning of mathematics learning and teaching; aim and basic principles of mathematics teaching; history of mathematics teaching; reflections of learning and teaching approaches on mathematics teaching; basic skills in mathematics teaching; in-class application examples; current trends and problems in mathematics teaching; components of effective mathematics teaching; social, cultural and economic aspects of mathematics teaching. | IME219 | MATEMATİK DERS KİTABI İNCELEMESİ ANALYSIS OF MATHEMATICS TEXTBOOK | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Ders kitaplarında bulunan matematik etkinliklerinin bilişsel istem düzeyleri açısından sınıflandırılması; Talim ve Terbiye Kurulu'nun taslak ders kitabı ve eğitim araçları ile ilgili kriter ve açıklamalarının incelenmesi; matematik ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar üzerinde çalışmalar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu ile ilgili çalışmalar; matematik ders kitaplarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi | Physical, educational, visual design and language expression features and standards that should be included in the textbook; Selecting some of the existing textbooks and examining them according to these standards | IME221 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE MATEMATİK ÖĞRETİMİ TEACHING MATHEMATICS TO GIFTED STUDENTS | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Üstün yeteneğin tanımı ve temel ilkeleri; üstün yetenekli öğrencilerinin özellikleri; üstün yetenekli öğrencilerin eğitimleri ve eğitimsel ihtiyaçları, bu öğrencilerin diğer öğrencilerle olan sosyal ve duygusal ilişkileri, matematikte üstün yetenekli öğrenciler ve özellikleri, ihtiyaçları, matematik dersinde bu öğrencilerin desteklenmesi, üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler, üstün yetenekli öğrencilerle uygulamalar, hızlandırılmış, farklılaştırılmış ve zenginleştirilmiş etkinlikler; ölçe ve değerlendirme hususları. | Definition and basic principles of giftedness; characteristics of gifted students; Education and educational needs of gifted students, social and emotional relationships of these students with other students, gifted students in mathematics and their characteristics, their needs, supporting these students in mathematics lesson, methods and techniques related to the education of gifted students, applications with gifted students, accelerated and differentiated and enriched activities; assessment and and evaluations. | EGK211 | BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ ETHICS IN SCIENCE AND RESEARCH | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilim, bilimin doğası, gelişimi ve bilimsel araştırma; etik kavramı ve etik teorileri; araştırma ve yayın etiği; araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri; yazarlık ve telifle ilgili etik sorunlar; taraflı yayın, editörlük, hakemlik ve etik; yayın etiği ve yayın sürecinde etik dışı davranışlar; araştırma ve yayın etiğiyle ilgili yasal mevzuat ve kurullar; etik ihlallerin tespitinde izlenecek yollar; sık görülen araştırma, yayın etiği ihlalleri ve bunları önlemeye dönük yöntemler. | Science, the nature of science, its development and scientific research; the concept of ethics and ethical theories; research and publication ethics; unethical behaviors and ethical violations in the research process; ethical issues related to authorship and copyright; biased publication, editing, refereeing and ethics; ethics of broadcasting and unethical behaviors during publication process; legislation and committees on research and publication ethics; ways to identify ethical violations; common research, publication ethics violations and methods to prevent them. | EGK213 | BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ HISTORY AND PHILOSOPHY OF SCIENCE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Rönesans’la birlikte dünyanın evrenin merkezinde olmadığının algılanmasıyla başlayan ve Big Bang teorisinden insan geninin bütün bir haritasını çıkarmaya kadar geçen süreç ekseninde; Bilimin doğası, bilim ile teknoloji ilişkisi, Bilimsel Devrimlerin yapısı ve Paradigma kavramı, bilim- sözde bilim ayrımı, bilimsel yöntemler, tarihten günümüze bilim toplulukları, bilim insanlarından örnekler ve bilim insanlarının insani özellikleri tartışılmaktadır. | The nature of science, the relationship between science and technology, the structure of scientific revolutions and the concept of paradigm, the distinction between science and pseudo-science, scientific methods, scientific communities from history to the present day, examples from scientists and human characteristics of scientists | EMB213 | OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI OUT OF SCHOOL LEARNING ENVIRONMENTS | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders; Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları,okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri- genel ,okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri 1; ,okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri 2; ,okul dışı öğrenme ortamları -müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, ,okul dışı öğrenme ortamları- planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar ,okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi,okul dışı öğrenme alan gezisi 1,okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması,okul dışı öğrenme etkinlikleri uygulama 1,okul dışı öğrenme etkinliği uygulaması 2,okul dışı öğrenme etkinliklerini değerlendirme 1,okul dışı öğrenme etkinliklerini değerlendirme 2,okul dışı öğrenme alan gezisi 2; konularını içermektedir. | This course; Out-of-school education and learning concepts, teaching methods and techniques suitable for out-of-school learning environments - general, teaching methods, techniques suitable for out-of-school learning environments (project-based learning, station technique, etc.) and teaching materials 1; teaching methods, techniques (project-based learning, station technique, etc.) and teaching materials appropriate for out-of-school learning environments 2; , out-of-school learning environments-museums, science centers, zoos, botanical gardens,, out-of-school learning environments- planetariums, industrial organizations, national parks, science festivals, science camps, natural environments, development of out-of-school learning areas and environments, out-of-school learning environments learning field trip 1, planning out-of-school learning activities, implementation of out-of-school learning activities 1, application of out-of-school learning activity 2, evaluation of out-of-school learning activities 1, evaluation of out-of-school learning activities 2, out-of-school learning field trip 2; topics. | EMB219 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ LEARNING DIFFICULTIES | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Öğrenme güçlüklerinin tanımı ve nedenleri, öğrenme güçlüğünü olan çocukların özellikleri, erken çocukluk dönemi öğrenme güçlüğü belirtileri, riski taşıyan öğrencilere yönelik değerlendirme, tanılama, değerlendirilme süreçleri. Öğrenme güçlüğü ve okuma, yazılı anlatım, matematik. Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için okulda başarının temelleri, özel öğrenme güçlüğü olan öğrenciler içim geçiş hizmetleri. Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimleri, teknoloji kullanımı ve müdahale programları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Definition and causes of learning disabilities, characteristics of children with learning disabilities, early childhood learning disability symptoms, evaluation, diagnosis and evaluation processes for students at risk. Learning difficulties and reading, written expression, mathematics. Basics of success in school for students with learning disabilities, transition services for students with special learning disabilities. Education of children with learning disabilities, use of technology and intervention programs - Interactive Book Reading Program (EKOP) is the content of this course. | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EGF209 | TÜRK EĞİTİM TARİHİ HISTORY OF TURKISH EDUCATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Türk eğitim tarihinine giriş, İslamiyetten önce Türklerde eğitim, İslamiyetten sonra eğitim, Osmanlı dönemi eğitim sistemi, eğitimde ilk yenilik dönemi, Tanzimat dönemi, Mutlakiyet dönemi, II. Meşrutiyet dönemi, Kurtuluş Savaşı dönemi, Cumhuriyet dönemi. | The importance of Turkish education history in terms of education, the condition of education and the teacher training institutions before proclamation of the republic. | EGF210 | TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI COMMUNITY SERVICES APPLICATIONS | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. | Importance of community services applies; to determine current problems of community and to prepare projects for solving those problems; to attend science activities like panel, conference, congress, symposium as viewer, speaker and editor; to attend different projects as voluntary in meaning of social responsibility; the basic information and skills that are about application of community services at schools. | EGF211 | EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS IN EDUCATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilim, bilim tarihi, bilim felsefesi, pozitivist paradigma, yorumlamacı paradigma, soru sorma yetkinliği, araştırma sorusu, hipotetik akıl yürütme, indüktif akıl yürütme, dedüktif akıl yürütme, araştırma değişkenleri, örnekleme yaklaşımları, araştırmada iç geçerlik, araştırma iç geçerlik, veri toplama araçlarının geçerliliği, istatistiki geçerlik, deneysel araştırma ve nedenselliğin ilkeleri, tek denekli araştırmalar ve nedenselliğin ilkeleri, tarama araştırmaları ve nedenselliğin ilkeleri, korelasyonel araştırmalar ve nedenselliğin ilkeleri, nedensel-karşılaştırma araştırmaları ve nedenselliğin ilkeleri, nitel araştırma yaklaşımları, durum çalışmaları, gömülü teori çalışmaları, anlatı çalışmaları, fenomenografi çalışmaları, fenomonoloji çalışmaları, akademik yazım ve raporlama. | Science and basic concepts , basic ideas about history of science, the structure of scientific research, scientific methods and different views about them, problem, research model, universe and sample, data collection and methods, recording, analyzing, interpreting, and reporting data | IME202 | LİNEER CEBİR-II LINEAR ALGEBRA-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Ortagonalite; R^n de ortagonalite kavramı ve uzaklık fonksiyonu, Gram-Schmidt islemi, ortagonal matrisler, en küçük kareler ve uygulamaları. Determinantlar; determinantlar ve indirgeme, lineer denklemlerin Cramer kuralı ile çözümü. Bir matrisin karakteristik denklemi, özdegerler ve özvektörler, Diyagonallestirme ve matris operasyonları. | Ortogonalization of vectors, distance function, Gram Schmidt process, orthogonal matrices, least squares and their applications. Determinants, solution of the equation systems with Cramer rule, characteristics equation of a matrix, eigenvalues, eigenvectors, diagonalization of matrix and matrix operations. | IME204 | ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI MIDDLE SCHOOL MATHEMATICS CURRICULUM | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten
günümüze gelişimi; güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği,
geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre
dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul
ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve
materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri. | Basic concepts of curriculum; from the past of secondary school mathematics curriculum
development of the present; current middle school mathematics curriculum approach, content,
the skills it aims to develop; learning and sub-learning areas; According to classes of gains
distribution and its boundaries, relationship with other courses; middle school mathematics course curriculum
and its relationship with high school mathematics curriculum; methods, techniques, equipment and
materials; measurement and evaluation approach; teacher competences. | IME206 | ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Algoritma tasarımı; akış diyagramları, girdi-çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları, karar verme
ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi; algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek
kullanıldığı (scratch, code.org gibi) programların uygulamaları; fonksiyon kullanarak
uygun çözün algoritmalarının oluşturulması; tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarının
geliştirilmesi; oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması
ve uygulamaları. | Algorithm design; flow diagrams, input-output concepts, loops, decision structures, development of algorithms suitable for decision making and cyclic problems; algorithms and flowcharts visualization (scratch, code.org) applications; constructing appropriate solution algorithms using functions; developing suitable solution algorithms using single and double dimensional arrays; coding algorithms and their applications in Computer Algebra Systems. | IME208 | OLASILIK PROBABILITY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Saymanın temel prensibi; permütasyon kavramı ve uygulamalar; kombinasyon kavramı ve uygulamalar;
binom teoremi, olasılık kavramı, olasılıkla ilgili temel kavramlar ve olasılık aksiyomları;
koşullu olasılık ve Bayes teoremi; geometrik olasılık problemleri; rastgele değişken kavramı; olasılık
fonksiyonu, olasılık yoğunluk fonksiyonu; rastgele değişkenlerin beklenen değeri ve varyansı;
moment üreten fonksiyon ve momentler; bazı kesikli dağılımlar, Bernoulli, binom, geometric, hipergeometric,
Poisson dağılımları; bazı sürekli dağılımlar, düzgün dağılım, üstel dağılım, normal
dağılım ve özellikleri. | The basic principle of counting; permutation concept and applications; combination concept and applications; binomial theorem, probability concept, probability related basic concepts and probability axioms; conditional probability and Bayes theorem; geometric probability problems; random variable concept; probability function, probability density function; expected value and variance of random variables; moment generating functions and moments; some discrete distributions, Bernoulli, binomial, geometric, hypergeometric, Poisson distributions; some continuous distributions, uniform distribution, exponential distribution, normal distribution and its properties. | IME220 | MATEMATİK EĞİTİMİNDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI MAINSTREAM APPLICATIONS IN MATHEMATICS EDUCATION | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Kaynaştırma eğitiminin tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları, etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları; matematik dersinde kaynaştırma öğrencilerinin bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi, kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; matematik eğitiminde kaynaştırma uygulamalarına yönelik araştırma örnekleri, matematikte üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri ve onlara yönelik farklılaştırılmış etkinlikler, yöntem ve teknikler | Definition and main principles of inclusion; characteristics of mainstreaming students; social relations and teaching situations of mainstreaming students with other students, advantages and disadvantages of labeling; support of mainstreaming students with individualized education programs in mathematics, methods and techniques of mainstreaming education; part-time and full-time mainstreaming and evaluation | IME222 | İLKOKUL MATEMATİK ÖĞRETİMİ PRIMARY SCHOOL MATHEMATICS TEACHING | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | İlkokul matematik öğretiminin amaçları, temel ilkeleri; ilkokul matematik dersi öğretim programının
amaç, içerik, felsefi yaklaşım, öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme teknikleri açısından
incelenmesi; ilkokul öğrencilerinde matematiksel anlama, kavram yanılgıları ve zorluklar; ilkokul
matematik derslerinde ölçme ve değerlendirme. | Aims and basic principles of primary school mathematics teaching; elementary school mathematics curriculum
aim, content, philosophical approach, teaching methods, measurement and evaluation techniques
examination; mathematical understanding, misconceptions and difficulties in elementary school students; primary school
measurement and evaluation in mathematics classes. | EGK120 | İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM HUMAN RELATIONS AND COMMUNICATION | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması; insanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler); kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar); gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri); insanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler; kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma; iletişim ve iletişim hataları; etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları; kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri. | Definition and classification of human relations; theoretical approaches to interpersonal relations (psychoanalytic, attachment, contemporary theories); theoretical approaches to interpersonal relations (social, psychological, cognitive theories); interpersonal relationships as a developmental process (infancy and childhood, adolescence and adulthood); factors affecting human relations; gender, gender roles and interpersonal relations; self-adaptation and self-disclosure in interpersonal relationships; communication and communication errors; effective communication skills; interpersonal problems, conflict and conflict resolution approaches; human relations in terms of intercultural differentiation. | EGK122 | MEDYA OKUR YAZARLIĞI MEDIA LITERACY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilgi okuryazarlığı; internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı; sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri; bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi; medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar; telif hakkı; kişilik hakkı; bilgi gizliliği; gizlilik ihlali; medyada dil kullanımı; haberlerin değeri ve nitelik analizi; popüler kültür; medyada kadın ve erkek rolleri; tüketim kültürü ve reklamlar; medyada stereotipleştirme. | Information literacy; conscious use of the internet and social media; effects of social media on individuals; information dissemination and deception power; news dissemination power; media and perception management; legal rights and responsibilities for the media and the Internet; Copyright; the right to personality; information privacy; violation of confidentiality; language use in the media; analysis of value and quality of news; popular culture; male and female roles in the media; consumer culture and advertising; stereotyping in the media. | EGK214 | TÜRK İŞARET DİLİ TURKISH SIGNAL LANGUAGE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dünyada ve Türkiye’de işaret dili; Türk İşaret Dili ve özellikleri; harfler, tanımlar ve kullanım; kendisi ile ilgili işaretler, çevre ile ilgili işaretler, cümle kurma, sayılar ve matematik işaretleri; Türk İşaret Dili dil bilgisi kavramları; Türk İşaret Dili ile karşılıklı konuşma. | Sign language in the world and in Turkey; Turkish Sign Language and its features; letters, definitions and usage; self signs, environmental signs, sentence making, numbers and math signs; Turkish Sign Language grammar concepts; Conversation with Turkish Sign Language. | EMB210 | MİKRO ÖĞRETİM MICRO TEACHING | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Mikro Öğretim uygulamaları (Bilgisayar dersi Öğretim Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi). Alana özgü uygulamalar (uzaktan kontrol sistemleri, laboratuar çalışmaları v.b.), bilgisayar eğitiminde ölçme ve değerlendirme: portfolyo uygulamaları, performans testleri, gözlem formları vb. Öğretmenlik yeterlikleri. Alan kitaplarının özellikleri. | Micro teaching applications (Computer course teaching subjects to be selected in the classroom, preparing plans, classroom, organizing materials, materials and materials to present the course and evaluation of the presentations in terms of teaching knowledge and skills). Field-specific applications (remote control systems, laboratory studies etc.), measurement and evaluation in computer education: portfolio applications, performance tests, observation forms, etc. Teaching competencies. Properties of field books. | EMB212 | ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME CRITICAL AND ANALYTICAL THINKING | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma. | Basic concepts and definitions; brain as a thinking organ, ways of thinking and grouping of thinking; involuntary thinking and its characteristics; voluntary thinking and its characteristics; methods of voluntary thinking; critical and analytical thinking; basic characteristics and criteria of critical and analytical thinking, stages of critical and analytical thinking; factors affecting critical and analytical thinking; the scope of critical and analytical thinking; critical and analytical reading; critical and analytical listening; critical and analytical writing. | SINIF: 3 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EGF202 | SINIF YÖNETİMİ CLASSROOM MANAGEMENT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma ve değerlendirme yaklaşımı. | Basic terms and concepts about classroom management, factors affecting effective classroom management, classroom management models, designing and implementation of classroom rules, managing misbehaving students in classes.Effective time management in classes, suggestions and examples for a positive classroom climate, appropriate evaluation procedures for effective classroom management. | EGF317 | EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK ETHICS AND MORALITY IN EDUCATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar. | Basic concepts and theories of morality and ethics; ethical principle, ethical rule, business and professional ethics / ethics; teaching profession with its social, cultural, moral and ethical aspects; ethical principles in the education, training, learning and evaluation process of the right to education; Ethical principles in dealing with education stakeholders (employers / managers, colleagues, parents, professional organizations and society); moral / ethical responsibilities of education / school administrators, parents and students; unethical behavior in business and professional life; moral / ethical education and ethics committees at school. | IME301 | SAYILARIN ÖĞRETİMİ TEACHING NUMBERS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Sayı sistemi kurma, doğal sayılar, doğal sayılarda işlemler, değişik tabanlı sayılar, tam sayılar, çarpanlar ve katları, bölünebilme kuralları, Ekok ve Ebob kavramları ve uygulamaları; oran, orantı kavramları ve uygulamaları; reel sayılar, üslü ve köklü çokluklar, kesirler, ondalık gösterimler, yüzdeler; rasyonel ve irrasyonel sayılar; kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramlar konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi | Teaching basic concepts related to numbers (organizing course content-using an appropriate teaching material and strategies), understanding students' thinking related to concepts, recognizing and interpreting students' misconceptions and errors etc. | IME303 | GEOMETRİ VE ÖLÇME ÖĞRETİMİ TEACHING GEOMETRY AND MEASUREMENT | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | İlköğretim matematik eğitim müfredatındaki tüm kazanımların öğretiminde dikkat edilecek hususlar, Van Hiele düşünme düzeyleri; temel geometrik kavramlar, geometrik yapılar, geometrik cisimler; eşlik ve benzerlik; Pisagor teoremi; ölçmenin
doğası, zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama; öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi; dinamik geometri yazılımları, ve düzey özellikleri, geometrik ilişkiler ve etkinlikler, geometrik dönüşümler ve etkinlikler. | Issues to be considered in teaching all acquisitions in primary school mathematics education curriculum, Van Hiele thinking levels; basic geometric concepts, geometric structures, geometric bodies; parity and similarity; Pythagorean theorem; the nature of measurement, the teaching of time, length, area, volume and angle measurement issues (organizing the course content - using appropriate teaching materials and strategies, etc.); Students' knowledge of these issues (understanding and interpreting student thinking about concepts; knowing student difficulties, mistakes, misconceptions and reasons); the relationship of these issues with daily life and other lessons; dynamic geometry software, and level properties, geometric relations and activities, geometric transformations and activities. | IME305 | İSTATİSTİK STATISTICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Örneklem, verilerin düzenlenmesi ve analizi; örnekleme dag?ılımı ve tahmin etme; güven aralıg?ı kavramı; iki kitle ortalamasının farkı için aralık tahmini, iki kitle varyansının oranı için aralık tahmini, binom parametresi p için aralık tahmini; hipotez testleri, korelasyon ve regresyon. | Sample, organizing and analyzing data; distribution of sample means and estimation, confidence interval, interval estimate, hypothesis thesis, correlation, and regression | IME307 | CEBİR ALGEBRA | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İkili işlemler, grup tanımı ve temel özellikler, alt gruplar, permütasyon grupları, devirli gruplar, düzgün n-genin simetri grubu, devirli permutasyonlar, tek ve çift permutasyonlar, homomorfizmalar, Kosetler ve Lagrange teoremi, izomorfizma teoremleri, bir grubun bir küme üzerine etkisi, halkalar, alt halka ve idealler, asal ve maksimal idealler, halka homomorfizmaları, halkalarda aritmetik, polinom halkaları, cisimler; Burnside teoremi ve uygulamaları, p- grupları ve ilgili teoremler, n > 4 için A_n basitliği. | The effects of a group on a set of groups, binary operations, group definition and basic properties, subgroups, permutation groups, cyclic groups, symmetry group of regular n-gon cyclic permutations, odd and even permutations, homomorphisms, Cosets and Lagrange theorem, isomorphism theorems, rings, sub-rings and ideals, prime and maximal ideals, ring homomorphisms, arithmetic in rings, polynomial rings, fields; Burnside theorem and its applications, p-groups and related theorems. | IME309 | OYUNLA MATEMATİK ÖĞRETİMİ TEACHING MATHEMATICS WITH GAMES | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Oyun ve oyun türleri; matematik öğretiminde oyunların önemi; oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar; mantık, matematik, zekâ oyunları/bulmacaları; matematik ve oyun etkileşimi; matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi; kültürel matematik oyunları; oyun teorisi; teknoloji destekli matematik oyunları; eğitsel oyunların tanımı ve tarihçesi; eğitsel oyunların matematik öğretiminin genel ve özel amaçları açılarından değerlendirilmesi. | Game and game types; the importance of games in mathematics teaching; theoretical approaches to the game; logic, math, intelligence games / puzzles; math and game interaction; analysis of some games developed by mathematicians; cultural math games; game theory; technology supported math games; definition and history of educational games; evaluation of educational games in terms of general and special purposes of mathematics teaching. | IME313 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ COMPUTER-ASSISTED MATHEMATICS TEACHING | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bilgisayar destekli matematik öğretiminin önemi, farklı matematik öğrenme alanları için bilgisayar yazılımlarının incelenmesi, bu programların özelliklerinin keşfedilmesi ve bu programlar kullanılarak etkinlikler hazırlanması, bu etkinliklerin öğretimsel açıdan değerlendirilmesi | The importance of computer-assisted mathematics teaching, examining computer software for different mathematics learning areas, discovering the features of these programs and preparing activities using these programs, evaluating these activities in terms of instructional. | EGK311 | BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE ADDICTION AND STRUGGLING WITH ADDICTION | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Temel kavramlar ve tanımlar; bağımlılık türleri (madde bağımlılığı, teknoloji bağımlılığı vb.); bağımlılığın nedenleri; kişiyi madde bağımlılığı sürecine hazırlayan aile, akran grubu ve toplumsal bağlamda risk etmenleri; bağımlı çocuk, ergen ve yetişkinlerde iletişim becerileri; bağımlılıkta sosyal hizmetin rolü; bağımlılık ile ilgili modeller; bağımlılığı önleme çabası; bağımlılığın sonuçları; bağımlılık ile mücadelede ulusal politika ve strateji yöntemleri; yeniden uyum süreci. | Basic concepts and definitions; types of addiction (substance addiction, technology addiction, etc.); causes of addiction; the risk factors in the family, peer group and social context that prepare the person for the substance addiction process; communication skills in dependent children, adolescents and adults; the role of social work in addiction; addiction related models; efforts to prevent addiction; consequences of addiction; national policy and strategy methods in combating addiction; reintegration process. | EGK313 | KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME CAREER PLANNING AND DEVELOPMENT | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bu ders; öğrencilerin özellikle kariyer gelişimleri ve planlamalarını kolaylaştırmaya yönelik kişisel gelişim dersidir. Ders içeriğinde; öğrencilerin kariyer farkındalığı geliştirmeleri için eğitim ve sınav sistemi bilgileri; karakteristik özellikleri ile mesleki seçenekleri eşleştirmelerine yardımcı olmak için ilgi, yeterlilik ve mesleki değerler gibi kavramların tanıtımı; üniversitedeki araştırma, öğrenci değişimi gibi ofislerin tanıtılması; geleceğe odaklanma sürecini teşvik etme ile ilgili etkinliklerin uygulanması; karar verme, performans hedefleri belirleme ve akılcı kariyer inançları geliştirmeleri konusunda etkinliklerin uygulanması; özgeçmiş hazırlama, niyet mektubu örneği hazırlama, referans ile başvuru yapmanın önemi, lisansüstü eğitim ya da mezuniyet sonrasındaki iş fırsatları konusunda akademisyenler ve mezunlarla görüşmeler yapma; akılcı olmayan inanışlar, romantik ilişkiler ve flört şiddeti, mobing konularında bilgiler verme gibi konular bulunmaktadır. Ayrıca, derse olanaklar ölçüsünde kaynak ziyaretçiler davet edilebilmektedir. | This course; It is a personal development course aimed at facilitating students' career development and planning. In the course content; education and examination system information for students to develop career awareness; introduction of concepts such as interest, competence and professional values to help them match their characteristics with professional options; promotion of offices such as research, student exchange at the university; implementation of activities related to fostering the future focus process; implementation of activities in decision making, setting performance goals and developing rational career beliefs; preparing a curriculum vitae, preparing a letter of intent, the importance of applying with a reference, interviewing academics and graduates about job opportunities after graduate education or after graduation; and there are topics such as irrational beliefs, romantic relationships and dating violence, giving information about mobbing. | EMB311 | AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME OPEN AND DISTANCE LEARNING | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Uzaktan eğitime giriş, uzaktan eğitimin kullandığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler, uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramlar, e-içeriklerin incelenmesi, internet okulları ve sanal sınıflar, iletişim ve enformasyon teknolojilerinin uzaktan eğitim süreci görüş açısıyla yorumlanması. | Introduction of distance education, distance education in instructional environments, techniques and methods used in planning, preparing and implementations of distance education technologies. Main concepts about distance education, analysis of open high school and university programs, internet schools and virtual classes, interpret communication and information technologies in terms of distance education process, satellite echnologies in distance education. | EMB313 | SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM SUSTAINABLE DEVELOPMENT AND EDUCATION | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre; ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi. | Sustainability concept and usage areas; sustainability in terms of social sciences and science; sustainability in the context of social change; education and sustainability; the future of humanity and sustainability; migration, poverty and inequality; sustainable environment; ecology, global environmental problems and sustainability; sustainable society in harmony with nature; population, economic system and natural environment; technological developments, consumption habits and environment; social responsibility studies, sustainability in terms of tangible and intangible cultural heritage; rethinking human-nature relations in the axis of sustainability. | OEF301 | KÜLTÜR TARİHİ CULTURAL HISTORY | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Türk ve Dünya Kültürü | | SINIF: 3 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EGF319 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ TURKISH EDUCATION SYSTEM AND SCHOOL MANAGEMENT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım. | Aims and basic principles of Turkish education system, legal regulations about education, structure of Turkish education system, management theories and processes, school organization and management, staff in school administration, student, education and business related works, social participation in school. | EGF321 | EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME MEASUREMENT AND EVALUATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ölçme değerlendirmenin yeri ve önemi, temel kavramlar, ölçme-değerlendirme türleri, ölçme hataları, ölçme araçlarında bulunması gereken özellikler, madde ve test istatistikleri, Sonuca ve sürece yönelik ölçme ve değerlendirme teknikleri. | The place and importance of measurement and evaluation, basic concepts, types of measurement and evaluation, measurement errors, the features of measurement tools, item and test statistics, Measurement and evaluation techniques for result and process. | IME320 | CEBİR ÖĞRETİMİ TEACHING ALGEBRA | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Cebir ve tarihsel gelişimi, cebir öğretiminin dayandığı öğrenme teorileri, çocuklarda cebirsel düşünce biçiminin gelişmesi, cebir öğretiminin temel ilkeleri, temel cebir kavramları, cebir alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları, alan ile ilgili ulusal ve uluslararası makaleleri tarama | Algebra and its historical development, learning theories of teaching algebra, development of geometric thinking in children, basic principles of teaching algebra, basic algebra concepts, misconceptions in algebra field, review articles in the field of national and international. | IME324 | OLASILIK VE İSTATİSTİK ÖĞRETİMİ TEACHING PROBABILITY AND STATISTICS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Olasılıkla ilgili temel kavramlar, olasılık çeşitleri, olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımları; veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi, dağılım kavramı, sıklık dağılımları, merkezî eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi | Knowledge of teaching (design content, use effective teaching methods and materials) and student (understand and analyze students? thinking, difficulties, mistakes, and misconceptions) for fundamental concepts in probability, types of probability, probability simulations, probability distributions; data collection, organization, representation and analyzing, distribution, frequency, measures of central tendency, measures of variability; relationship between probability and statistics with other math topics and real life | IME326 | MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE İLİŞKİLENDİRME ASSOCIATION IN MATHEMATICS TEACHING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Matematik eğitiminde ilişkilendirme, Kavram- kavram, kavram- işlem ilişkilendirmesi, Kavram- gösterim biçimi ilişkilendirmesi, Matematik ve günlük hayat ilişkisi, Matematik ve diğer dersler ilişkisi | Association in mathematics education, Concept-concept, process-process relation, Concept-representations relation, Mathematics and daily life, Relationship between mathematics and other courses | IME328 | MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRME ACTIVITY DEVELOPMENT IN MATHEMATICS TEACHING | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi, matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri, etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar, örnek etkinlikleri değerlendirme, etkinlik geliştirme, etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme | The aim and importance of using activity in mathematics teaching, characteristics of activity used in mathematics teaching, evaluation of sample activity, developing activity in mathematics course, measurement and evaluation in activity based classroom | IME330 | MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI MATERIAL DESIGN IN MATHEMATICS TEACHING | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; saydamlar; VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi. | Using field-specific instructional technologies; software types and their usage purposes; principles of design and development of materials to be used in teaching mathematics, identification of material requirements; design of two and three dimensional teaching materials; working sheets, slides; VCD, DVD, MP3 and MP4 files and so on. | EGK124 | İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ HUMAN RIGHTS AND DEMOCRACY EDUCATION | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması. | Basic concepts about human rights, knowledge of basic concepts about human rights, citizenship and democracy, understanding the historical development of human rights, understanding the transition process of human rights to international area, understanding how human rights are protected at national and international level, human rights and citizenship education understanding of its importance. | EGK210 | KÜLTÜR VE DİL CULTURE AND LANGUAGE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dil ve kültür kavramları ile bu kavramlar aralarındaki ilişki | Language and culture concepts, the interaction between them | EMB215 | YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME ADULT EDUCATION AND LIFELONG LEARNING | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye'de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları. | Definition and scope of adult education; concepts related to adult education (continuing education, public education, non-formal education, vocational education etc.); The historical development of adult education in Turkey; approaches and models related to adult education; adult learning; the purpose, scope and historical development of lifelong learning; lifelong learning applications in Turkish education system. | EMB310 | EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA PROJECT PREPARATION IN EDUCATION | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme; okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması; projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri. | Project concept and project types; curriculum and project-based learning; project programs in schools (TUBITAK, EU and others); topic selection for the project; literature review; logical framework in the project; planning and management of the project; application of scientific method in the project; preparing and developing a project report; finalizing the project report; project evaluation and examination of good examples; project presentations, poster and brochure design techniques. | OEF320 | İNSANLAR NASIL ÖĞRENİR? HOW DO MANKIND LEARN? | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Ders kapsamında insanlar nasıl öğrenir bağlamında; öğrenme bilimlerinin yapısı ve öğrenme teorilerine yönelik konulara yer verilecektir. | In the context of how people learn, within the scope of the course; The structure of learning sciences and learning theories will be covered. | SINIF: 4 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EGF414 | ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA SPECIAL EDUCATION AND INCLUSION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Temel kavramlar, Özel eğitimde bütünleştirme ilkeleri, Özel eğitimde bütünleştirme kapsamı, Özel eğitimde bütünleştirmenin yararları ve uygulama süreçleri şeklindedir. | The principles of integration in special education are the scope of integration in special education, the benefits of integration in special education and implementation processes. | EGF415 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I TEACHING PRACTICE-I | Z | 2 | 6 | 5.0 | 10.0 | 8 | Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama, hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama. | Determine the activities for one day in a secondary school. Prepare the daily plan, Apply plan or some activities in that plan. Plan for managing undesirable attitudesof students. Applications and evaluations. Filling self evaluation report for practices in this lecture. | IME421 | MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME MATEMATIKTE PROBLEM ÇÖZME | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Problem ve problem çözme, problem türleri, problem çözme öğretiminin önemi, problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler, matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi; farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi; problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi, problem kurma sınıflamaları, problem kurma stratejileri, farklı problem kurma çalışmalarının yapılması; ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında problem kurma; problem kurmanın değerlendirilmesidir. | Problem and problem solving, types of problem, importance of teaching problem solving, current developments about problem solving, mathematical problem solving strategies and importance of representations in problem solving; examples of problems that solved by different problem solving strategies; evaluations of problem solving; definition, the process, features and importance of problem posing, categorization of problem posing, problem posing strategies, doing different problem posing exercises; problem posing in secondary school mathematics teaching curriculum and textbooks; evaluation of problem posing. | IME423 | MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI MISCONCEPTIONS IN MATHEMATICS TEACHING | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Matematiksel kavram yanılgılarının belirlenmesinde kullanılan araştırma yöntemleri, ortaokul matematik dersi öğretim programındaki konularla ilgili öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgıları ve hatalarının belirlenmesi, problem çözme ve kavramsal öğrenme ilişkisi, kavram yanılgılarının giderilmesi ile ilgili yöntemler. | Research methods used to identify mathematical misconceptions, identifying misconceptions and errors of students about the subjects in the secondary school mathematics curriculum, the relationship between problem solving and conceptual learning, methods for eliminating misconceptions. | IME425 | MANTIKSAL AKIL YÜRÜTME LOGICAL REASONING | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Çıkarımların doğruluğunu ve geçerliliğini savunma; mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunma; bir matematiksel durumu analiz ederken matematiksel örüntü ve ilişkileri açıklama ve kullanma; yuvarlama, uygun sayıları gruplandırma, ilk veya son basamakları kullanma gibi stratejileri veya kendi geliştirdikleri stratejileri kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunma; belirli bir referans noktasını dikkate alarak ölçmeye ilişkin tahminde bulunma. | Defend the validity and the correctness of the inferences logical generalizations and inference; explaining and using mathematical patterns and relations when analyzing a mathematical situation; using strategies such as rounding grouping appropriate numbers, using first or last steps or developing strategies to estimate in operation and measrument process, taking into account a specific reference point for estimating the measurment. | IME427 | MATEMATİK SINIFLARINDA İLETİŞİM COMMUNICATION IN MATHEMATICS CLASSROOM | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Matematik öğretme süreçlerinde matematiksel düşünceyi etkili ve açık bir biçimde ifade etmede, matematiksel düşüncelerin ve stratejilerin analizi ve değerlendirilmesinde ve matematiksel fikirlerin doğru bir şekilde anlaşılıp yorumlanmasında matematiksel dil ve iletişim öğelerinin yeri incelenecektir. | The place of mathematical language and communication elements in expressing mathematical thought effectively and clearly, in the analysis and evaluation of mathematical ideas and strategies, and in the correct understanding and interpretation of mathematical ideas in mathematics teaching processes will be examined. | IME429 | SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ ASSESMENT OF IN-CLASS LEARNING | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, ara sınav. | Measurement tools used in education and their features; tools based on traditional approaches: Written exams, short answer exams, true-false type tests, multiple choice tests, matched tests, oral exams; Tools for getting to know the student in multiple ways: Observation, interview, performance evaluation, student product file, midterm exam. | EMB217 | KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ CHARACTER AND VALUES EDUCATION | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dersin içeriğini; karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vb. kavramlar.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; karakter ve değer eğitimi yaklaşımları, değerlerin kaynakları, karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları, karakter ve değer eğitiminde kültürler arası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen oluşturmaktadır. | The course content consists of this topics; character, personality / personality, value, virtue, morality, temperament, temperament and so on. concepts.; character development and education; family, environment and school in character development and education; definition and classification of values; character and value education approaches, sources of values, character and value education approaches and applications, differentiation and coexistence culture between character and value education; character and value education in terms of educational philosophy and objectives; teaching methods and techniques in character / value education; the crisis of values and education in modern and multicultural societies; value education in the process of human-cultural development; Turkey examples about the value of education and cultural history education, practice and research values education in Turkey; Teacher as a role model in character and value education. | OEF401 | KİŞİSEL GELİŞİM VE YAŞAM BECERİLERİ PERSONAL DEVELOPMENT AND LIFE SKILLS | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | | | SNO201 | ÇOCUK PSİKOLOJİSİ CHILD PSYCHOLOGY | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Çocuk ruh sağlığı, çocuklarda görülen davranış sorunları, gelişimsel sorunlar, anne-baba tutumları ve psikolojik sorunlara terapötik yaklaşımlar. | Children's mental health, behavioral problems in children, developmental problems, parental attitudes and therapeutic approaches to psychological problems. | SINIF: 4 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EGF407 | OKULLARDA REHBERLİK GUIDANCE IN SCHOOLS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Okulda ruh sağlığı, öğrenci kişilik hizmetleri ve psikolojik danışma ve rehberliğin tanıtılması, eğitsel ve kişisel rehberlik, mesleki rehberlik, psikolojik danışma rehberlik hizmetleri, rehberlik hizmetine ilişkin öğretmenliğin sorumlulukları, bireyi tanıma teknikleri, testler ve test dışı teknikler, önleyici rehberlik, örnek rehberlik uygulamaları | Fundamental concepts, student identity services, principles of guidance, services, development process, types of psychological consultation and guidance, technics, recent developments in the field, techniques of knowing the students, cooperation between guidance-teacher, guidance tasks that teachers perform. | EGF420 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-II TEACHING PRACTICE -II | Z | 2 | 6 | 5.0 | 12.0 | 8 | Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. | Observing special language teaching methods and skills; micro-teaching, organizing pair and group work, developing and adapting materials, preparing classrom setting, classroom management, assessment and evaluation and reflection. | IME420 | MATEMATİK FELSEFESİ PHILOSOPHY OF MATHEMATICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi, sayılar, kümeler, fonksiyonlar v.b matematiksel kavramlar ile önerme ve matematiksel ifadelerin anlamları. Matematiğin temelleri, yöntemleri ve matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemler. Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik. Frege, Russel, Hilbert, Brouwer, ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları. Matematik felsefesinde temel kuramlar: Mantıkçılık (Logisicm), Biçimcilik (Formalism) , Yapısalcılık (Structuralism) ve Sezgicilik (Intuitionism). | Ontology and Epistemology of mathematics, numbers, sets and functions etc... Propositions with mathematical concepts and meanings of mathematical symbols. The roots and methods of mathematics, philosophical problems related to nature of mathematics, The works of pioneers of philosophy of mathematics such as Frege, Russel, Hilbert, Brouwer, and Gödel. Basic approaches of philosophy of mathematics: Logisicm, formalism, Structuralism, and Intuitionism. | IME422 | MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MODELLEME MODELLING IN MATHEMATICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Matematiksel modelleme ve problem çözme; matematik öğretiminde modeller ve modelleme süreci; modelleme döngüsü (problemi tanımlama, manipülasyon, tahmin ve doğrulama), model geliştirme basamakları; model geliştirme prensipleri; modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması ve öğretmenin rolü; matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama ve öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin izlenmesi. | Mathematical modeling and problem solving; models and modeling process in mathematics teaching; modeling cycle (problem identification, manipulation, estimation and validation), model development steps; model development principles; the application of modeling activities in mathematics classrooms and the role of the teacher; preparing mathematical modeling activities and monitoring students' mathematical thinking processes. | IME424 | MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖZDÜZENLEME SELF REGULATION IN MATHEMATICS EDUCATION | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Özdüzenleme ve özdüzenlemeli öğrenme süreçleri; matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenmenin amacı ve önemi; matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özellikleri ve özdüzenlemeli öğrenme stratejileri; özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları; üstbiliş; öğretmenlerde özdüzenleme; üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. | Self-regulation and self-regulated learning processes; the aim and importance of self-regulated learning in mathematics education; the features of self-regulated learning in mathematics teaching and self-regulated learning strategies; classroom environments and teaching practices that support self-regulated learning; metacognition; self-regulation in teachers; evaluation of metacognition and self-regulation skills. | IME426 | MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI OUT-OF-SCHOOL LEARNING ENVIRONMENTS FOR TEACHING MATHEMATICS | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortamlarda matematik öğretimi, okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, ortam temelli öğretim vb.); okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri,sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar, kırsal bölgeler vb.); okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi | The scope and importance of out-of-school learning; teaching mathematics outside the school environment, teaching methods and techniques appropriate for out of school learning environments (project-based learning, environment-based teaching, etc.); non-formal learning environments (museums, science centers, zoo gardens, botanical gardens, industrial establishments, national parks, science festivals, science camps, natural environments, rural areas etc.); the planning, implementation and evaluation of learning activities out of school | EMB214 | EĞİTİMDE DRAMA DRAMA IN EDUCATION | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Yaratıcı dramada temel kavramlar, ilkokulda yaratıcı dramanın özellikleri, amaçları, yaratıcı dramanın temel ögeleri (bileşenleri), yaratıcı dramanın aşamaları, dramatik kurgunun bileşenleri, psikodrama, sosyodrama, yaratıcı dramada teknikler, süreçsel drama, tiyatro drama ilişkisi, ilkokulda yaratıcı dramada ölçme ve değerlendirme, yaratıcı dramanın gelişimi ve öncüleri, Türkiye’de yaratıcı dramanın gelişimi ve öncüleri, İlkokulda yaratıcı drama çalışmaları yapılandırma süreci bilgisi. | Basic concepts in creative drama, characteristics of creative drama in primary school, its aims, basic elements (components) of creative drama, stages of creative drama, components of dramatic fiction, psychodrama, sociodrama, techniques in creative drama, procedural drama, the relationship between drama and drama, measurement and evaluation in creative drama in primary school, the development and pioneers of creative drama, the development and pioneers of creative drama in Turkey, the knowledge of the process of structuring creative drama studies in primary school. | EMB312 | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM COMPARATIVE EDUCATION | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel süreci, amaçları, varsayımları ve tarafları; karşılaştırmalı eğitim yaklaşımları; karşılaştırmalı eğitim araştırmalarının yapılış biçimleri; karşılaştırmalı eğitim ve okullaşma, cinsiyet ve kültür ilişkisi; Türkiye, Amerika, Almanya, Danimarka, Finlandiya, İrlanda, Güney Kore, İsviçre, Japonya, Singapur gibi ülkelerin eğitim sistemlerinin karşılaştırılması. | The historical process, aims, assumptions and sides of comparative education; comparative education approaches; forms of comparative education research; comparative education and schooling, the relationship between gender and culture; Comparison of education systems of countries such as Turkey, America, Germany, Denmark, Finland, Ireland, South Korea, Switzerland, Japan, Singapore. | OEF402 | İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ADVANCED RESEARCH METHODS | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | | | |