İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-ÇOCUK GELİŞİMİ (DOK.) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
COG601 | GELİŞİM VE ÖĞRENMENİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE DESTEKLENMESİ EVALUATION AND SUPPORT OF DEVELOPMENT AND LEARNING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Müfredat ve öğretimi planlamak ve bireyselleştirmek için resmi olmayan ve resmi değerlendirmeler, değerlendirme uygulamaları, değerlendirme kararlarına ve program değişikliklerine rehberlik etmek için yararlı bir teorik çerçeve, öğrenmede bireysel farklılıklar. | |
SAG605 | SAĞLIKTA İLERİ ARAŞTIRMA METODLARI ADVANCED RESEARCH METHODS IN HEALTH | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bilim, bilimsel araştırma, bilimsel araştırma sınıflaması, bilimsel makale okuma, değerlendirme, araştırma planlama, konu seçimi ve
amaç, literatür taraması, materyal metod seçimi, veri toplama, ölçüm, biyoistatistik, veri analizi, bulguların değerlendirilmesi, | |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
COG604 | İSTATİSTİK İSTATİSTİK | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
SAG603 | SEMİNER DERSİ SEMİNER DERSİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | Çocuk Gelişimi ile ilgili makale ve tezleri araştırmak ve sunmak
Kendi tez konusu ile ilgili kitap,araştırma ve makale tarayıp sunmak ve tartışmak | |
COG602 | ÇOCUK VE SANAT ÇOCUK VE SANAT | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
COG605 | ÇOCUK HAKLARI VE KORUMA ÇOCUK HAKLARI VE KORUMA | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
COG606 | ÇOCUK HAKLARI ÇOCUK HAKLARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
COG607 | ÇOCUK GELİŞİMİNDE EĞİTİMSEL YAKLAŞIMLAR EDUCATIONAL APPROACHES TO CHILD DEVELOPMENT | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Yaklaşım ve modellerin tarihçesi ve gerekçesinin incelenmesi, Montessori Yaklaşımı, Waldorf Yaklaşımı, Gelişimsel Açıdan Uygun
Program, High/Scope Yaklaşımı, Proje Yaklaşımı, Reggio Emilia Yaklaşımı, Orman Okulu Yaklaşımı, Piramit Yaklaşımı, Önyargı Karşıtı, Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı, Okul Bazlı Bilinçli Farkındalık Programları, Farklı Yaklaşım ve Modellerin Türkiye'de uygulanması | |
COG608 | TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Toplumsal Cinsiyet Nedir?
Toplumsal Cinsiyet Temelli Ayrımcılık
Toplumsal Cinsiyete İlişkin Temel Kuramsal Yaklaşımlar
Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Tarihsel ve Sosyal Temelleri
Kadın ve Erkek Olmanın Sosyal Anlamları
Kadın Erkek Eşitliğinin Hukuksal Boyutu
Toplumsal Cinsiyet ve Eğitim
Toplumsal Cinsiyet ve Siyasal Katılım
Toplumsal Cinsiyet ve Ücretli İş Piyasasına Katılım
Medya ve Toplumsal Cinsiyet
Çocuk Evlilikleri
Kadınlara Yönelik Şiddet
Toplumsal cinsiyet eşitliğine duyarlı eğitim ve Feminist Pedagojilerin Olanakları | |
COG612 | RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLARLA İLETİŞİM RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLARLA İLETİŞİM | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | İletişimin tanımı ve önemi, çocukla iletişim, dezavantajlı ve risk altındaki çocuk grupları ve bu gruplarla iletişim. | |
COG613 | ERKEN MÜDAHALE PROGRAMLARI EARLY RESPONSE PROGRAMS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Erken Müdahalenin tanımı , önemi ve amaçları, erken müdahale basamakları,erken müdahalenin etkileri,erken müdahale kuram ve modelleri,erken müdahale programları,erken müdahale kapsamına giren çocuklar | |
COG614 | REGGIO EMILIA YAKLAŞIMI REGGIO EMILIA YAKLAŞIMI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Reggio Emilia Yaklaşımı'na ilişkin tarihsel ve teorik bilgiler | |
OOE601 | ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİMİN DEĞERLENDİRMESİNDE FARKLI YAKLAŞIMLAR ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİMİN DEĞERLENDİRMESİNDE FARKLI YAKLAŞIMLAR | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OOE604 | TARİHSEL SÜREÇTE ÇOCUK KAVRAMI THE CONCEPT OF CHİLD İN THE HİSTORİCAL PROCESS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OOE605 | ERKEN ÇOCUKLUKTA FARKLI YAKLAŞIMLAR VE PROGRAMLAR ERKEN ÇOCUKLUKTA FARKLI YAKLAŞIMLAR VE PROGRAMLAR | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OOE606 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE YARATICILIK CREATİVİTY İN EARLY CHİLDHOOD EDUCATİON | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OOE608 | ERKEN ÇOCUKLUKTA FELSEFİ TEMELLER PHİLOSOPHİCAL FOUNDATİONS İN EARLY CHİLDHOOD | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OOE609 | ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR VE AİLE ÇALIŞMALARI ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR VE AİLE ÇALIŞMALARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OOE610 | ERKEN ÇOCUKLUKTA YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ LİFE SKİLLS TRAİNİNG İN THE EARLY CHİLDHOOD | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OOE611 | ÇOK KÜLTÜRLÜ ÇOCUKLARDA EĞİTİM ÇOK KÜLTÜRLÜ ÇOCUKLARDA EĞİTİM | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OOE612 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YENİDEN KAVRAMSALLAŞTIRMA RECONCEPTUALİZATİON İN EARLY CHİLDHOOD PERİOD | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OOE613 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE AİLE, OKUL VE TOPLUM ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE AİLE, OKUL VE TOPLUM | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OOE614 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN GELİŞİMİ DEVELOPMENT OF CRİTİCAL THİNKİNG SKİLLS İN EARLY CHİLDHOOD PERİOD | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OOE615 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ KURUMLARINDA ETKİLİ LİDERLİK VE YÖNETİM ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ KURUMLARINDA ETKİLİ LİDERLİK VE YÖNETİM | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OOE617 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE POLİTİKALAR ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE POLİTİKALAR | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OOE642 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI CURRENT RESEARCH APPROACHES IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
UPS602 | ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
UPS603 | GELİŞİMSEL PSİKOPATOLOJİ GELİŞİMSEL PSİKOPATOLOJİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ruhsal bozukluklar, ruh sağlığı alanında patolojiyle ilişkili kavramlar ve tanımları, psikiyatrik görüşme ve öykü alma, ruhsal durum muayenesini içerir. Anksiyete bozukluğu, Depresif Bozukluk ve İki Uçlu Bozukluğun nedenleri, klinik özellikleri, seyri, alt tipleri ve tedavi yaklaşımlarını içerir. | |
UPS605 | ÇOCUK KORUMA VE ÖNLEME ÇOCUK KORUMA VE ÖNLEME | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
UPS613 | ÇOCUK GELİŞİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÇOCUK GELİŞİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
UPS617 | EBEVEYN, ÇOCUK VE EŞLER ARASI İLİŞKİLER EBEVEYN, ÇOCUK VE EŞLER ARASI İLİŞKİLER | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
UPS621 | ÇOCUK SUÇLULUĞU ÇOCUK SUÇLULUĞU | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SAG600-YTR | DOKTORA YETERLİK DOCTORATE QUALIFICATION | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Alanına özgü ve doktora programının amaçlarına uygun olarak öğrencinin gerekli bilgi ve yetkinliklerinin kazanmasını sağlayacak bireysel çalışma | |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SAG600-ONR | DOKTORA TEZ ÖNERİSİ DOCTORAL THESIS PROPOSAL | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | |
SINIF: 3 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SAG600-50 | DOKTORA TEZİ DOKTORA TEZİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | |
SINIF: 3 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SAG600-6 | DOKTORA TEZİ DOKTORA TEZİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Alanı ile ilintili güncel konulardan seçilen bir alanda danışman denetiminde araştırma planlama, yürütme, değerlendirme, rapor haline getirme ve sunma. | |
SINIF: 4 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SAG600-7 | DOKTORA TEZİ DOKTORA TEZİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Alanı ile ilintili güncel konulardan seçilen bir alanda danışman denetiminde araştırma planlama, yürütme, değerlendirme, rapor haline getirme ve sunma. | |
SINIF: 4 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SAG600-8 | DOKTORA TEZİ DOKTORA TEZİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Alanı ile ilintili güncel konulardan seçilen bir alanda danışman denetiminde araştırma planlama, yürütme, değerlendirme, rapor haline getirme ve sunma. | |