|
|
FACULTY OF EDUCATION-TURKISH EDUCATION
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | FACULTY OF EDUCATION-TURKISH EDUCATION | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA105 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne | BIL130 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ INFORMATION TECHNOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | İleri seviyede MS Word, Ms PowerPoint, Ms Excel programlarını kavrar bilgisayar donanım ve bilgisayarı zararlı programlardan koruma | | EGF105 | EĞİTİME GİRİŞ INTRODUCTION TO EDUCATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri, eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler. | Basic concepts of education, relation and functions of education with other sciences, historical development of education science, orientations in educational science in 21st century, research methods in education science, structure and characteristics of Turkish National Education system, role of teacher in education system, characteristics of teaching profession, improvements. | EGF109 | EĞİTİM FELSEFESİ EDUCATIONAL PHILOSOPHY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Geçmişten günümüze felsefi ve eğitim ilişkisinin birey ve toplum üzerinde oluşturduğu etkiyi anlamlandırmaya; felsefenin eğitim ile olan ilişkisi doğrultusunda eğitim sistemlerimizin ve eğitim uygulamalarının nasıl şekillendiğini kavramaya; farklı felsefik görüşleri kullanarak bireye özgü eğitim felsefelerinin yapılandırılmasını sağlamaya yönelik konular ve tartışmalar | To understand the impact of philosophical and educational relationship from past to present on the individual and society; to comprehend how our education systems and educational practices are shaped in line with the relation of philosophy with education; to ensure the structuring of individual education philosophies by using different philosophical views. | ING107 | YABANCI DİL-I FOREIGN LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. | TRO121 | OSMANLI TÜRKÇESİ-I OTTOMAN TURKISH-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Arap harfli Türk alfabesi, bitişik ve ayrı harfler, yazma çalışmaları. | Turkish alphabet that includes Arabic letters, adjacent and separate letters, writing practices | TRO129 | EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI-I LITERARY INFORMATIONS AND THEORIES-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Edebiyata ait kavramlar, bunların birbirleriyle ilişkileri, nazım ve nesir türlerini belirleyen unsurların yöntem açısından karşılaştırılması, edebiyata temel teşkil eden olaylar ve sonuçlar; edebi akımlar ve düşünce hareketleri; sistematik edebiyat teknikleri ve edebiyat kuramları | Concepts of literature, relations of these concepts, comparing methodically the elements of prose and poetry, the basic events in literature and results of these events, literary movements, systematic literary techniques, literary theories | TRO133 | TÜRK DİL BİLGİSİ -I TURKISH GRAMMAR-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Türkçenin tarihsel gelişimi ve yayılma alanı; Ural-Altay dilleri ailesi. Türkiye Türkçesinin sesbilgisi özellikleri; sesler (ünlü ve ünsüzler), ünlü ve ünsüzlerin özellikleri; ses uyumları (ünlü uyumu, ünsüz uyumu); ses (ünlü ve ünsüz) değişmeleri (darlaşması, yuvarlaklaşma, benzeşme, ayrışma, türeme, düşme, sedalılaşma, sedasızlaşma; kaynaşma, ünlü çatışması, ikizleşme), yardımcı sesler; hece. | Turkishs historical development and range; Ural-Altaic language family. Phonetics in Turkic Turkish (Turkish spoken in Turkey); voice (vowel&consonant), features of vowels and consonants, vocal harmonies (vowel harmony, consonant harmony), voice changes (closing, rounding, assimilation, divergence, derivation, omission, contraction, syneresis), syllabus. | TUR103 | TÜRK DİLİ-I TÜRK DİLİ-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA106 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. | EGF107 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EDUCATIONAL PSYCHOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler. | Relationship between education and psychology, definition and functions of educational psychology, basic concepts related to learning and development, developmental characteristics, factors affecting learning, learning theories, reflections of learning theories on teaching processes, effective learning, factors affecting learning. | EGF111 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ EDUCATIONAL SOCIOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Eğitim ve toplum ilişkisi, eğitim ve sosyalleşme ilişkisi. Eğitim üzerindeki sosyal etkiler. Eğitimin sosyal deneyimler ve kimlikler üzerindeki etkisi. | Relationship between education and society, education and socialization. Social impacts on education. The effect of education on social experiences and identities. | ING108 | YABANCI DİL -II FOREIGN LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. | TRO130 | EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI -II LITERARY KNOWLEDGE AND THEORIES-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Türk edebiyatının başlangıcından günümüze kadar geçirdiği evrelerde edebi türler, nazım şekilleri, vezin ve kafiye çeşitleri, edebi sanat anlayışları,Batı edebiyatı akımlarının Türk edebiyatına yansımaları. | The periods of Turkish literature from begining to now , the genres of Turkish literature, forms of poetry, meter and rhyme patterns, and the effects of western literature movements on Turkish literature. | TRO132 | OSMANLI TÜRKÇESİ -II OTTOMAN TURKISH-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Osmanlı Türkçesinin dil ve imla özellikleri, dilimize giren Arapça ve Farsça sözcükler, sözcük türetme şekilleri, türemiş sözcükleri ve kökenlerini bulma, isim ve sıfat tamlamalarını tanıma. | Linguistic and spelling features of Ottoman Turkish, Arabic and Persian words which are joined our language, the ways of word derivation, finding the derivatives and their origins, recognizing the possessive constructions and adjective clauses. | TRO134 | TÜRK DİL BİLGİSİ -II TURKISH GRAMMAR-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Türkçenin yapısal özellikleri; sözcük (kök, gövde, taban, ek), kökenlerine göre sözcük türleri (yerli sözcük, yabancı sözcük: köken bilgisi(etimoloji)), yapılarına göre sözcük türleri (yalın sözcük, türemiş sözcük, bileşik sözcük), türlerine göre sözcükler (ad, sıfat, eylem (fiil), belirteç (zarf), adıl (zamir), bağlaç, ilgeç (edat), ünlem); Türkçenin ekleri (a) yapım ekleri, b) çekim ekleri, c) fiilimsi ekleri, d) çatı ekleri, e) ekfiil ekleri); Türkçede sözcük türetme yolları. Sözcük vurgusu. Sözcüklerin kök/gövde ve eklerini çözümleme uygulamaları. Yazım bilgileri: Kimi sözcüklerin ve eklerin yazımı (ile sözcüğünün yazılışı; imek ekfiilinin çekimli biçimlerde yazılışı; ise ve iken birimlerinin yazılışı; -ki ekiyle ki bağlacının yazılışı, -de ekiyle de bağlacının yazılışı, fiilimsilerin yazılışları); yabancı sözcüklerin yazılışı, büyük ve küçük harflerin kullanıldığı durumlar; gün ve ay adlarının yazılışı; sayıların yazılışı, Romen rakamlarının yazılışı; Güneş, Ay ve gezegen adlarının yazılışı; bileşik sözcüklerin yazılışı; terimlerin, deyimlerin ve atasözlerinin yazılışı; ikilemelerin yazılışı; pekiştirmeli sözcüklerin yazılışı; yazım uygulamaları. | Structural features of Turkish language; word (base, stem, affixes), word types (according to sources, etymology), word types according to structures (simple form, derivative, compound word), word classifications (noun, adjective, verb, adverb, pronouns). Affixes in Turkish a) derivational suffixes b) inflections c) verbal d) voice suffixes. Word derivation in Turkish. Word stress. Word analysis (base, stem, affixes | TRO136 | DİL EĞİTİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI BASIC CONCEPTS OF LANGUAGE TRAINING | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dil eğitiminin kavram alanını oluşturan başlıca disiplinler. Dil eğitiminin temel kavramları; dinleme, konuşma, okuma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu eğitimiyle ilgili kavramlar; metin bilgisi, kelime hazinesi ve dil bilgisi ile ilgili kavramlar. Dil eğitimiyle dolaylı ilişkisi olan alanlardan (edebiyat, iletişim, felsefe, sosyoloji, psikoloji, bilişsel bilimler, eğitim bilimleri) dil eğitimine aktarılan kavramlar. | The main disciplines that make up the field of language education. The basic concepts of language education; concepts related to listening, speaking, reading, writing, visual reading and visual presentation education; concepts related to text knowledge, vocabulary and grammar. Concepts that are indirectly related to language education (literature, communication, philosophy, sociology, psychology, cognitive sciences, educational sciences) transferred to language education concepts. | TUR104 | TÜRK DİLİ -II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | | | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EGF112 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi. | Concepts related to instructional technologies, instructional technology system, communication and education, instructional tools, instructional tool selection and prepration procedures, computer supported instructional material preparation, material presentation and material presentation in group. | EGF223 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEACHING PRINCIPLES AND METHODS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması, öğrenme ve öğretim stratejileri, teknikleri ve bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev, sorumluluk ve yeterlilikleri. | Basic concepts related to teaching, learning and teaching principles, importance and benefits of planned work in teaching, planning of teaching, learning and teaching strategies, relationship with teaching and use application, teaching tools and materials, teacher's duties, responsibilities and competences in increasing teaching services. | TRO201 | ESKİ TÜRK EDEBİYATI-I OLD TURKISH LITERATURE I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Eski Türk Edebiyatına Giriş, İslamiyet Sonrası Gelişen Türk Edebiyatı, Karahanlı Dönemi eserlerine genel bakış.
12-13.14. Yüzyıllarda Gelişen Türk Edebiyatı.
15. Yüzyıl Türk Edebiyatı (Siyasi ve Sosyolojik Durum), 15. Yüzyılda Osmanlı Sahasında Gelişen Türk Edebiyatı.
16. Yüzyılda Osmanlı Sahasında Gelişen Türk Edebiyatı, Yüzyılın Önde Gelen Şairleri.
Divan Şiirinin Kaynakları, Genel Özellikleri, Biçim ve İçerik Yapısı, Şiir Örnekleri | Introduction to Old Turkish Literature, Turkish Literature Developing After Islam, An overview of the works of Karahanli Period. 12-13.14. Turkish Literature Developed in Centuries. 15th Century Turkish Literature (Political and Sociological Status), Turkish Literature Developing in the Ottoman Field in the 15th Century. Turkish Literature Developed in the Ottoman Field in the 16th Century, The Leading Poets of the Century. Sources of Divan Poetry, General Features, Form and Content Structure, Examples of Poetry | TRO203 | TÜRK DİL BİLGİSİ-III TURKISH GRAMMAR III | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Sözcük ve sözcük bilgisi çalışmaları; isim, sıfat, zamir, zarf, fiil, edat, bağlaç, ünlem, uygulama çalışmaları, kelime hazinesine yeni kelimeler ekleme süreçleri. | Vocabulary and vocabulary studies; noun, adjective, pronoun, envelope, verb, preposition, conjunction, exclamation, practice studies, adding new words to the vocabulary. | TRO205 | YENİ TÜRK EDEBİYATI-I NEW TURKISH LITERATURE I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Tanzimat'ın öncesinden başlamak üzere Türk dili ile yazılmış edebî metinler dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Starting from the pre-Tanzimat period, literary texts written in Turkish language constitute the course content. | TRO213 | TÜRK HALK EDEBİYATI-I TURKISH FOLK LITERATURE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Edebiyatla ilgili kavramlar,Türk halk bilimi-folklor, folklorun tanımı, islâmiyet öncesi Türk şiirinde nazım ve nesir türleri, İslâmi dönem Türk şiirinde nesir türleri, mitler, efsaneler, masallar, destanlar, atasözleri, bilmeceler, fıkralar, tekerlemeler, ninniler vb kavram ve ögeleri folklorun tarihi gelişimini karşılaştırılması | Literary concepts, science-Turkish folk folklore, folklore definition, types of pre-Islamic Turkish poetry, prose and poetry, prose, poetry, types of Turkish Islamic period, myths, legends, folk tales, legends, proverbs, riddles, jokes, rhymes, lullabies, etc., and elements of the concept comparison of the historical development of folklore | TRO221 | TÜRKÇE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI TURKISH LEARNING AND TEACHING APPROACHES | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dersin içeriğini; Türkçe eğitiminin ne olduğu, Türkçe eğitiminin ilkeleri, dil becerileri, öğrenme ve öğretme yaklaşım, yöntem, teknik, strateji ve uygulamaları, Türkçe eğitiminin güncel sorunları, akademik ve sosyal yaşamla ilişkisi oluşturmaktadır. | The course content consists of this topics; what Turkish education is, the principles of Turkish education, language skills, learning and teaching approaches, methods, techniques, strategies and applications, current problems of Turkish education, the relationship between Turkish education and academic and social life. | TRO223 | ÇOCUK EDEBİYATI CHILDREN’S LITERATURE | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Öğretmen adaylarının çocuk edebiyatı eserlerinin niteliklerini keşfetmeleri, bu eserleri okumaları ve eserlerin çocukların düzeyine uygunluğunu tespit etmeleri. | Prospective teachers' discovering the qualities of children's literature, reading these works and determining the suitability of the works for the level of children. | EGK211 | BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ ETHICS IN SCIENCE AND RESEARCH | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilim, bilimin doğası, gelişimi ve bilimsel araştırma; etik kavramı ve etik teorileri; araştırma ve yayın etiği; araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri; yazarlık ve telifle ilgili etik sorunlar; taraflı yayın, editörlük, hakemlik ve etik; yayın etiği ve yayın sürecinde etik dışı davranışlar; araştırma ve yayın etiğiyle ilgili yasal mevzuat ve kurullar; etik ihlallerin tespitinde izlenecek yollar; sık görülen araştırma, yayın etiği ihlalleri ve bunları önlemeye dönük yöntemler. | Science, the nature of science, its development and scientific research; the concept of ethics and ethical theories; research and publication ethics; unethical behaviors and ethical violations in the research process; ethical issues related to authorship and copyright; biased publication, editing, refereeing and ethics; ethics of broadcasting and unethical behaviors during publication process; legislation and committees on research and publication ethics; ways to identify ethical violations; common research, publication ethics violations and methods to prevent them. | EGK213 | BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ HISTORY AND PHILOSOPHY OF SCIENCE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Rönesans’la birlikte dünyanın evrenin merkezinde olmadığının algılanmasıyla başlayan ve Big Bang teorisinden insan geninin bütün bir haritasını çıkarmaya kadar geçen süreç ekseninde; Bilimin doğası, bilim ile teknoloji ilişkisi, Bilimsel Devrimlerin yapısı ve Paradigma kavramı, bilim- sözde bilim ayrımı, bilimsel yöntemler, tarihten günümüze bilim toplulukları, bilim insanlarından örnekler ve bilim insanlarının insani özellikleri tartışılmaktadır. | The nature of science, the relationship between science and technology, the structure of scientific revolutions and the concept of paradigm, the distinction between science and pseudo-science, scientific methods, scientific communities from history to the present day, examples from scientists and human characteristics of scientists | EMB211 | MÜZE EĞİTİMİ MUSEUM EDUCATION | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Müze ve eğitim ilişkisi, eğitimde müzelerden yaralanma yöntemleri, müze eğitimi programı geliştirme | The relationship between museum and education, methods of benefiting from museums in education, museum education program development | EMB217 | KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ CHARACTER AND VALUES EDUCATION | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dersin içeriğini; karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vb. kavramlar.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; karakter ve değer eğitimi yaklaşımları, değerlerin kaynakları, karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları, karakter ve değer eğitiminde kültürler arası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen oluşturmaktadır. | The course content consists of this topics; character, personality / personality, value, virtue, morality, temperament, temperament and so on. concepts.; character development and education; family, environment and school in character development and education; definition and classification of values; character and value education approaches, sources of values, character and value education approaches and applications, differentiation and coexistence culture between character and value education; character and value education in terms of educational philosophy and objectives; teaching methods and techniques in character / value education; the crisis of values and education in modern and multicultural societies; value education in the process of human-cultural development; Turkey examples about the value of education and cultural history education, practice and research values education in Turkey; Teacher as a role model in character and value education. | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EGF209 | TÜRK EĞİTİM TARİHİ HISTORY OF TURKISH EDUCATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Türk eğitim tarihinine giriş, İslamiyetten önce Türklerde eğitim, İslamiyetten sonra eğitim, Osmanlı dönemi eğitim sistemi, eğitimde ilk yenilik dönemi, Tanzimat dönemi, Mutlakiyet dönemi, II. Meşrutiyet dönemi, Kurtuluş Savaşı dönemi, Cumhuriyet dönemi. | The importance of Turkish education history in terms of education, the condition of education and the teacher training institutions before proclamation of the republic. | EGF211 | EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS IN EDUCATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilim, bilim tarihi, bilim felsefesi, pozitivist paradigma, yorumlamacı paradigma, soru sorma yetkinliği, araştırma sorusu, hipotetik akıl yürütme, indüktif akıl yürütme, dedüktif akıl yürütme, araştırma değişkenleri, örnekleme yaklaşımları, araştırmada iç geçerlik, araştırma iç geçerlik, veri toplama araçlarının geçerliliği, istatistiki geçerlik, deneysel araştırma ve nedenselliğin ilkeleri, tek denekli araştırmalar ve nedenselliğin ilkeleri, tarama araştırmaları ve nedenselliğin ilkeleri, korelasyonel araştırmalar ve nedenselliğin ilkeleri, nedensel-karşılaştırma araştırmaları ve nedenselliğin ilkeleri, nitel araştırma yaklaşımları, durum çalışmaları, gömülü teori çalışmaları, anlatı çalışmaları, fenomenografi çalışmaları, fenomonoloji çalışmaları, akademik yazım ve raporlama. | Science and basic concepts , basic ideas about history of science, the structure of scientific research, scientific methods and different views about them, problem, research model, universe and sample, data collection and methods, recording, analyzing, interpreting, and reporting data | TRO202 | ESKİ TÜRK EDEBİYATI-II OLD TURKISH LITERATURE II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 17 ve 18. yüzyıllarda Osmanlı sahasında gelişen Divan Edebiyatının genel özellikleri.
17-18. yüzyıllarda yetişen Divan şairleri ve Divan şiirlerinden örnekler.
Divan şiirinin genel özellikleri ve şiir inceleme. | The general characteristics of Divan Literature which improves in Ottoman area in 17-18th centuries; the Divan poets and their poems in 17-18th centuries; the general characteristics of Divan poetry and the examination of poems. | TRO204 | TÜRK DİL BİLGİSİ-IV TURKISH GRAMMAR IV | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Türkiye Türkçesinde cümlenin özellikleri, cümle ögeleri "yüklem, özne, nesne, yer tamlayıcısı,zarf ve cümle dişi unsurlar"; kelime grupları "isim tamlaması, sıfat tamlaması, fiilimsi grupları, tekrar grubu, edat grubu,bağlama grubu, sayı grubu,unvan grubu, birleşik isim grubu,ünlem grubu, birleşik fiil grubu, kısaltma grupları"; cümlenin bağlanma şekilleri" bağlama edatlarıyla bağlanan cümleler, ortak cümle ögeleriyle bağlanan cümleler, ortak kip-şahıs ekleriyle bağlanan cümleler,anlam ilişkisiyle bağlanan cümleler"; yükleminin türüne göre cümleler " fiil cümleleri, isim cümleleri"; yükleminin yerine göre cümleler "kurallı cümle, devrik cümle"; Cümlelerin anlam özellikleri " olumlu cümle, olumsuz cümle, soru cümlesi"; cümle tahlilleri. | Turkey's specifications sentences in Turkish, sentence elements "predicate, subject, object, place, adverb phrases and female elements"; word groups "noun phrase, adjective phrase, verb groups, repeat group, preposition group, binding group, number group, title group, compound noun group, exclamation group, compound verb group, abbreviation groups"; sentence forms of sentence "sentences connected with binding prepositions, sentences connected with common sentence elements, sentences connected with common modal-person suffixes, sentences connected with meaning relationship"; sentences according to the type of predicate "verb sentences, noun sentences"; sentences according to the place of predicate "canonical sentence, transpose sentence"; Meaning features of sentences "positive sentence, negative sentence, question sentence"; sentence analysis. | TRO206 | YENİ TÜRK EDEBİYATI-II NEW TURKISH LITERATURE II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Yeni Türk Edebiyatı metinleri. | New Turkish Literature texts. | TRO208 | TÜRK HALK EDEBİYATI-II TURKISH FOLK LITERATURE II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bu derste, aşık tarzı şiir geleneğinin oluşumu, gelişimi, icra bağlamları ile; masal tanımı ve özellikleri; halk hikayeleri konusu üzerinde durulacaktır. | In this course, with the formation, development and performance contexts of the poetry tradition of minstrelsy style; fairy tale definition and properties; The subject of folk tales will be emphasized. | TRO228 | TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMLARI TURKISH LESSON CURRICULUM | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Cumhuriyet Dönemi Türkçe Dersi Öğretim Programları, 5- 8. Sınıf Türkçe Ders Kitapları | Republican Period Turkish Curriculum, 5- 8th Grade Turkish Textbooks | TRO230 | İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ FIRST READING AND WRITING TEACHING | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | İlk okuma ve yazma öğretimini etkileyen faktörler İlk okuma ve yazma öğretimi giriş- ilk okuma ve yazma öğretiminin önemi- öğretim yöntemlerine kısa bir bakış Öğretim programı- kazanımlar Ses temelli cümle yöntemi+işlerlik kazandırabilecek yöntem/teknikler Örnek etkinlikler İlk okuma ve yazma öğretiminde kullanılabilecek araç-gereçler/öğrenci başarısını belirleme Öğrenci performansları
İlk okuma yazma öğretimlerinin eğitimdeki yeri ve önemi, eğik bitişik yazının yeri ve önemi, programının tanıtılması, ders kitaplarını inceleme, ses temelli cümle yöntemi, seslerin ve harflerin öğretimi ve bireşim çalışmaları, serbest okuma ve yazma çalışmaları, sözcük dağarcığını geliştirme teknikleri | Listening, speaking, visual reading and visual presentation; reading - writing definition and course and the relationship between learning fields, characteristic of Turkish, effect of its characteristic to first reading and writing teaching, sound based sentence method practice of reading and writing instruction through stages of sound based sentence method. | TRO232 | TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TARİHİ HISTORY OF TURKISH TEACHING | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Türkçenin başlangıcından günümüze tarihsel süreçteki yeri, çeşitli dönem ve devirlerde Türkçeyle yazılmış eserler ve bunların günümüze etkileri oluşturmaktadır. | The place of Turkish in the historical process from the beginning to the present, works written in Turkish in various periods and their effects on the present day. | EGK120 | İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM HUMAN RELATIONS AND COMMUNICATION | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması; insanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler); kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar); gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri); insanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler; kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma; iletişim ve iletişim hataları; etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları; kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri. | Definition and classification of human relations; theoretical approaches to interpersonal relations (psychoanalytic, attachment, contemporary theories); theoretical approaches to interpersonal relations (social, psychological, cognitive theories); interpersonal relationships as a developmental process (infancy and childhood, adolescence and adulthood); factors affecting human relations; gender, gender roles and interpersonal relations; self-adaptation and self-disclosure in interpersonal relationships; communication and communication errors; effective communication skills; interpersonal problems, conflict and conflict resolution approaches; human relations in terms of intercultural differentiation. | EGK210 | KÜLTÜR VE DİL CULTURE AND LANGUAGE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dil ve kültür kavramları ile bu kavramlar aralarındaki ilişki | Language and culture concepts, the interaction between them | EGK214 | TÜRK İŞARET DİLİ TURKISH SIGNAL LANGUAGE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dünyada ve Türkiye’de işaret dili; Türk İşaret Dili ve özellikleri; harfler, tanımlar ve kullanım; kendisi ile ilgili işaretler, çevre ile ilgili işaretler, cümle kurma, sayılar ve matematik işaretleri; Türk İşaret Dili dil bilgisi kavramları; Türk İşaret Dili ile karşılıklı konuşma. | | EMB210 | MİKRO ÖĞRETİM MICRO TEACHING | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Plan hazırlama, metin seçimi, metin-kazanım ilişkisini belirleme, derse hazırlık, sunum, program inceleme, etkinlik oluşturma ve geliştirme vb. başlıklardan oluşmaktadır. | Micro teaching applications (Computer course teaching subjects to be selected in the classroom, preparing plans, classroom, organizing materials, materials and materials to present the course and evaluation of the presentations in terms of teaching knowledge and skills). Field-specific applications (remote control systems, laboratory studies etc.), measurement and evaluation in computer education: portfolio applications, performance tests, observation forms, etc. Teaching competencies. Properties of field books. | EMB214 | EĞİTİMDE DRAMA DRAMA IN EDUCATION | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Her hafta bir drama aktivitesi türü (örn. hazırlama aktiviteleri, sessiz drama aktiviteleri, nesne/görsel/hayal gücü kullanımlı aktiviteler...) sınıf-içi performanslar yoluyla deneyimlenmektedir. Ayrıca drama alanında kullanılan belli başlı teknikler, öğrenciler tarafından mikro-öğretim tekniğiyle tek tek uygulanmaktadır. | Each week, a type of drama activity (eg preparation activities, silent drama activities, object / visual / imaginative activities ...) is experienced through in-class performances. In addition, certain techniques used in the field of drama are applied one by one by micro-teaching technique by students. | SINIF: 3 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EGF202 | SINIF YÖNETİMİ CLASSROOM MANAGEMENT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma ve değerlendirme yaklaşımı. | Basic terms and concepts about classroom management, factors affecting effective classroom management, classroom management models, designing and implementation of classroom rules, managing misbehaving students in classes.Effective time management in classes, suggestions and examples for a positive classroom climate, appropriate evaluation procedures for effective classroom management. | EGF210 | TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI COMMUNITY SERVICES APPLICATIONS | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. | Importance of community services applies; to determine current problems of community and to prepare projects for solving those problems; to attend science activities like panel, conference, congress, symposium as viewer, speaker and editor; to attend different projects as voluntary in meaning of social responsibility; the basic information and skills that are about application of community services at schools. | EGF317 | EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK ETHICS AND MORALITY IN EDUCATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar. | Basic concepts and theories of morality and ethics; ethical principle, ethical rule, business and professional ethics / ethics; teaching profession with its social, cultural, moral and ethical aspects; ethical principles in the education, training, learning and evaluation process of the right to education; Ethical principles in dealing with education stakeholders (employers / managers, colleagues, parents, professional organizations and society); moral / ethical responsibilities of education / school administrators, parents and students; unethical behavior in business and professional life; moral / ethical education and ethics committees at school. | TRO321 | DİNLEME EĞİTİMİ LISTENING EDUCATION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dinleme eğitimiyle ilgili temel bilgiler (temel kavramlar, tarihsel süreç vb.); dinlemenin fiziksel ve zihinsel unsurları; bellek ve özellikleri (kısa süreli bellek, uzun süreli bellek; anısal bellek, anlamsal bellek ve işlemsel bellek); dinleme kelime hazinesi ve söz varlığı ilişkisi; dikkat; dinleme kusurları; dinleme süreçleri; dinleme becerisinin geliştirilmesi, konuşmadaki prozodik özellikleri (vurgu, ton, ezgi vb.) tanıma; dinleme ve izleme, beden dili özelliklerini anlamlandırma; dinleme becerisine yönelik eğitim ortamları; dinleme yöntem ve teknikleri; dinleme becerisini ölçme ve değerlendirme; dinleme etkinlikleri tasarlama. | Basic information about listening education (basic concepts, historical process etc.); physical and mental components of listening; memory and its characteristics (working memory, long-term memory; episodic memory, semantic memory and procedural memory); relationship between listening- corpus and vocabulary; attention; listening defects; listening processes; improving listening skill, recognizing prosodic features in speech (stress, tone, melody, etc.); listening and monitoring, making sense of body language features; educational environments for listening skill; listening methods and techniques; measuring and evaluating listening skill; designing listening activities. | TRO323 | OKUMA EĞİTİMİ READING EDUCATION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dersin içeriğini; okumanın kuramsal boyutları, fiziksel ve zihinsel özellikleri, okuma anlama ilişkisi, amaca bağlı okuma, okuma alışkanlığı, okuma yöntem ve teknikleri, metin türlerine göre okuma ve okuma uygulamaları oluşturmaktadır. | The course content consists of this topics; theoretical dimensions of reading, physical and mental characteristics of
reading, reading comprehension relationship, aim oriented reading, reading habit, reading methods and techniques,
reading and reading applications according to text types. | TRO325 | DİL BİLİMİ LINGUISTICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Dilbilim dersinde temel olarak dil, bilim, dilbilim, amaç ve hedefler gibi konular, alt alanlar ve dilbilimsel yöntemler ile uygulamalı dilbilim gibi interdisipliner alanlara yönelik anlatımlar ve uygulamalar yapılmaktadır. Bu aşamada öğrencilerin temel dilbilimsel alanları/kavramları, yöntemleri, amaç ve hedefleri tanımaları ve bunları kendi İngilizce ifadeleriyle anlatabilmeleri yeterli görülmektedir. Temel alanların/kavramların tanınması gibi öğrenilmesi/ezberlenmesi gereken bilgilerin yanı sıra, bunların örneklenmesi ve uygulanması da önemlidir. Bu hedeflere yönelik olarak Sesbilim, Sesbilgisi, Biçimbilim, Sözdizim, Anlambilim alanlarında sunum ve çalışma yapılacaktır. | In linguistics lessons, mainly language, science, linguistics, subjects such as goals and objectives, sub-fields and linguistic methods and interdisciplinary areas such as applied linguistics are explained and applications. At this stage, it is sufficient for students to recognize the basic linguistic areas / concepts, methods, goals and objectives and to explain them in their own English language. In addition to the information that needs to be learned / memorized, such as the recognition of basic areas / concepts, it is also important to sample and apply them. For these goals, presentations and studies will be made in the fields of Phonology, Phonology, Morphology, Syntax and Semantics. | TRO327 | MEDYA OKURYAZARLIĞI MEDIA LITERACY | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Televizyon, gazeteler, internet, sosyal medya dergiler, radyo ve sinema dahil olmak üzere haber medyası aracılığıyla iletilen bilgiler, değerler ve temeldeki mesajlar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The information, values and underlying messages conveyed through the news media, including television, newspapers, internet, social media magazines, radio and cinema, constitute the content of this course. | TRO329 | KELİME ÖĞRETİMİ WORD TEACHİNG | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Söz varlığı unsurları (kelime hazinesi/ temel kelimeler, deyimler, atasözleri, ikilemeler, terimler, kalıplaşmış sözler), alıcı ve üretici söz varlığı; kelime sıklığı ve yaygınlığı; kelime öğrenme stratejileri; kelime öğretim teknikleri; söz varlığına yeni kelimeler/ kelime grupları ekleme süreçlerinin karmaşıklığı ile üst dil bilimsel farkındalıklar. | Lexical elements (vocabulary / basic words, idioms, proverbs, reduplications, terms, stereotypes), active and passive vocabulary; word frequency and prevalence; word learning strategies; vocabulary teaching techniques; meta- linguistic awareness with the complexity of the processes of adding new words/ phrases to the vocabulary. | EGK313 | KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME CAREER PLANNING AND DEVELOPMENT | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bu ders; öğrencilerin özellikle kariyer gelişimleri ve planlamalarını kolaylaştırmaya yönelik kişisel gelişim dersidir. Ders içeriğinde; öğrencilerin kariyer farkındalığı geliştirmeleri için eğitim ve sınav sistemi bilgileri; karakteristik özellikleri ile mesleki seçenekleri eşleştirmelerine yardımcı olmak için ilgi, yeterlilik ve mesleki değerler gibi kavramların tanıtımı; üniversitedeki araştırma, öğrenci değişimi gibi ofislerin tanıtılması; geleceğe odaklanma sürecini teşvik etme ile ilgili etkinliklerin uygulanması; karar verme, performans hedefleri belirleme ve akılcı kariyer inançları geliştirmeleri konusunda etkinliklerin uygulanması; özgeçmiş hazırlama, niyet mektubu örneği hazırlama, referans ile başvuru yapmanın önemi, lisansüstü eğitim ya da mezuniyet sonrasındaki iş fırsatları konusunda akademisyenler ve mezunlarla görüşmeler yapma; akılcı olmayan inanışlar, romantik ilişkiler ve flört şiddeti, mobing konularında bilgiler verme gibi konular bulunmaktadır. Ayrıca, derse olanaklar ölçüsünde kaynak ziyaretçiler davet edilebilmektedir. | This course; It is a personal development course aimed at facilitating students' career development and planning. In the course content; education and examination system information for students to develop career awareness; introduction of concepts such as interest, competence and professional values to help them match their characteristics with professional options; promotion of offices such as research, student exchange at the university; implementation of activities related to fostering the future focus process; implementation of activities in decision making, setting performance goals and developing rational career beliefs; preparing a curriculum vitae, preparing a letter of intent, the importance of applying with a reference, interviewing academics and graduates about job opportunities after graduate education or after graduation; and there are topics such as irrational beliefs, romantic relationships and dating violence, giving information about mobbing. | EGK315 | TÜRK SANATI TARİHİ TURKISH ART HISTORY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Osmanlı İmparatorluğunun Batılılaşma hareketlerine bağlı olarak Türk Sanatının batı tarzı resme geçişinden itibaren Cumhuriyet dönemi boyunca geçirdiği evreleri, sanatçıları, üslupları ve akımları ayrıntılı olarak irdelemek. | To examine in detail the phases, artists, styles and movements of Turkish Art from the transition to western style painting during the Republic period, depending on the Westernization movements of the Ottoman Empire. | EMB311 | AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME OPEN AND DISTANCE LEARNING | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Uzaktan eğitime giriş, uzaktan eğitimin kullandığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler, uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramlar, e-içeriklerin incelenmesi, internet okulları ve sanal sınıflar, iletişim ve enformasyon teknolojilerinin uzaktan eğitim süreci görüş açısıyla yorumlanması. | Introduction of distance education, distance education in instructional environments, techniques and methods used in planning, preparing and implementations of distance education technologies. Main concepts about distance education, analysis of open high school and university programs, internet schools and virtual classes, interpret communication and information technologies in terms of distance education process, satellite echnologies in distance education. | EMB313 | SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM SUSTAINABLE DEVELOPMENT AND EDUCATION | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre; ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi. | Sustainability concept and usage areas; sustainability in terms of social sciences and science; sustainability in the context of social change; education and sustainability; the future of humanity and sustainability; migration, poverty and inequality; sustainable environment; ecology, global environmental problems and sustainability; sustainable society in harmony with nature; population, economic system and natural environment; technological developments, consumption habits and environment; social responsibility studies, sustainability in terms of tangible and intangible cultural heritage; rethinking human-nature relations in the axis of sustainability. | OEF301 | KÜLTÜR TARİHİ CULTURAL HISTORY | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Türk ve Dünya Kültürü | Turkish and World Culture | SINIF: 3 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EGF319 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ TURKISH EDUCATION SYSTEM AND SCHOOL MANAGEMENT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım. | Aims and basic principles of Turkish education system, legal regulations about education, structure of Turkish education system, management theories and processes, school organization and management, staff in school administration, student, education and business related works, social participation in school. | EGF321 | EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME MEASUREMENT AND EVALUATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ölçme değerlendirmenin yeri ve önemi, temel kavramlar, ölçme-değerlendirme türleri, ölçme hataları, ölçme araçlarında bulunması gereken özellikler, madde ve test istatistikleri, Sonuca ve sürece yönelik ölçme ve değerlendirme teknikleri. | The place and importance of measurement and evaluation, basic concepts, types of measurement and evaluation, measurement errors, the features of measurement tools, item and test statistics, Measurement and evaluation techniques for result and process. | TRO322 | KONUŞMA EĞİTİMİ SPEAKING EDUCATION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Dersin içeriğini; konuşma becerisinin özellikleri, eğitimdeki yeri ve önemi ile bu beceriyi kavratacak yöntem, teknik ve uygulamalar
oluşturmaktadır. | The content of the course consists of the features of the speaking skill, its place and importance in education, and the methods, techniques and applications that will comprehend this skill. | TRO324 | YAZMA EĞİTİMİ WRITING EDUCATION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Yazma eğitimiyle ilgili temel bilgiler (temel kavramlar, tarihsel süreç vb.), yazma becerisinin fiziksel ve zihinsel süreçleri; yazma ve bellek-söz varlığı ilişkisi; yazılı anlatımın aşamaları, cümle/paragraf/ metin düzeyinde anlatım; metinsellik ölçütlerinin (bağdaşıklık, tutarlılık vb.) oluşturulması; metin türleri, yazılı anlatım (tartışmacı, ikna edici, bilgilendirici, estetik yazma vb.); yazma yöntem ve teknikleri; süreç temelli, planlı yazma modelleri; noktalama ve yazım kurallarının öğretimi; yazma becerisine yönelik eğitim ortamları; yazma eğitiminde ölçme ve değerlendirme; yazma etkinlikleri tasarlama. | Basic information about writing education (basic concepts, historical process, etc.), physical and mental processes of writing skill; writing and memory-vocabulary relationship; stages of written expression, expression at sentence / paragraph / text level; establishing textual criteria (coherence, consistency, etc.); text types, written expression (argumentative, persuasive, informative, aesthetic writing etc.); writing methods and techniques; process-based, planned writing models; teaching punctuation and spelling rules; educational environments for writing skills; measurement and evaluation in writing education; designing writing activities. | TRO326 | METİN DİLBİLİM TEXTLINGUISTICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Metin dilbilimi üzerine önemli başlıklar incelenmektedir. | Important topics on text linguistics are examined. | TRO330 | TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI MATERIAL DESIGN IN TURKISH LANGUAGE TEACHING | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki
ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; saydamlar; VCD, DVD, MP3
ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik
sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi.
Türkiye'de, ABD'de ve Avrupa'da temel dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak okutulan ders kitapları ve bu kitaplar içinde yer alan materyaller. | Using field-specific teaching technologies; types of software and usage purposes; design and development principles of materials to be used in teaching the field; determination of material needs; designing two and three dimensional teaching materials; worksheets; transparencies; VCD, DVD, MP3 and MP4 files etc. development of teaching materials; Evaluation of classroom practices for different teaching materials. In Turkey, for the development of basic language skills taught in Europe and the US textbooks and materials are contained in this book. | EGK124 | İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ HUMAN RIGHTS AND DEMOCRACY EDUCATION | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması. | Basic concepts about human rights, knowledge of basic concepts about human rights, citizenship and democracy, understanding the historical development of human rights, understanding the transition process of human rights to international area, understanding how human rights are protected at national and international level, human rights and citizenship education understanding of its importance. | EGK312 | BESLENME VE SAĞLIK NUTRITION AND HEALTH | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dengeli beslenme, Makro ve Mikro Besin öğeleri ve türleri, şeker hastalığı, kalp hastalıkları, beriberi vb. hastalık örnekleri üzerinden beslenme ve sağlık ilişkisi, | Natural and healthy diet; fight obesity; food additives; wellness and exercise; Growth and development; healthy sex life; fight against addiction (tobacco, alcohol, substance abuse, etc.); traffic, disaster and first aid. | EMB310 | EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA PROJECT PREPARATION IN EDUCATION | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme; okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması; projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri. | Project concept and project types; curriculum and project-based learning; project programs in schools (TUBITAK, EU and others); topic selection for the project; literature review; logical framework in the project; planning and management of the project; application of scientific method in the project; preparing and developing a project report; finalizing the project report; project evaluation and examination of good examples; project presentations, poster and brochure design techniques. | EMB312 | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM COMPARATIVE EDUCATION | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel süreci, amaçları, varsayımları ve tarafları; karşılaştırmalı eğitim yaklaşımları; karşılaştırmalı eğitim araştırmalarının yapılış biçimleri; karşılaştırmalı eğitim ve okullaşma, cinsiyet ve kültür ilişkisi; Türkiye, Amerika, Almanya, Danimarka, Finlandiya, İrlanda, Güney Kore, İsviçre, Japonya, Singapur gibi ülkelerin eğitim sistemlerinin karşılaştırılması. | The historical process, aims, assumptions and sides of comparative education; comparative education approaches; forms of comparative education research; comparative education and schooling, the relationship between gender and culture; Comparison of education systems of countries such as Turkey, America, Germany, Denmark, Finland, Ireland, South Korea, Switzerland, Japan, Singapore. | OEF320 | İNSANLAR NASIL ÖĞRENİR? HOW DO MANKIND LEARN? | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Ders kapsamında insanlar nasıl öğrenir bağlamında; öğrenme bilimlerinin yapısı ve öğrenme teorilerine yönelik konulara yer verilecektir. | In the context of how people learn, within the scope of the course; The structure of learning sciences and learning theories will be covered. | SINIF: 4 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EGF414 | ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA SPECIAL EDUCATION AND INCLUSION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri. | Special education, special education-related principles, causes of disability, the historical approach to disability, language, and communication disorders, chronic disease, specific learning disabilities, attention deficit and hyperactivity disorder, autism, and the education of gifted children . | EGF415 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I TEACHING PRACTICE-I | Z | 2 | 6 | 5.0 | 10.0 | 8 | Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin
kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim
ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. | Making observations about field-specific teaching methods and techniques; making individual and group micro-teaching
practices using field-specific special teaching methods and techniques; field-specific activity and material development;
preparing teaching environments, managing the classroom, measuring, evaluating and reflecting. | TRO423 | DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ TEACHING GRAMMAR | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Dil bilgisi kavramı
Dil bilgisi öğretim yöntemleri
Türkçe programında dil bilgisi öğretimi
Dil bilgisi eğitiminde karşılaşılan sorunlar | Grammar concept
Grammar teaching methods
Grammar teaching in Turkish program
Problems encountered in grammar education | TRO425 | TİYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI THEATER AND DRAMA PRACTICES | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Tiyatro alanına ilişkin temel kavramlar; canlandırma ve canlandırma teknikleri; doğaçlama çalışmaları; tiyatro diline yönelik saptamalar; dramaturji, yorumlama ve sahneleme; yaratıcı drama kavramının ve çalışmalarının tanıtılması; yaratıcı drama çalışmalarından Türkçe eğitiminde yararlanma yolları; oyunlaştırma teknikleri ve Türkçe öğretimi; oyun kavramı; oyunun psikolojik temelleri ve oyun-eğitim ilişkisi. | Basic concepts related to the field of theater; animation and resuscitation techniques; improvisation studies; determinations about the language of theater; dramaturgy, interpretation and staging; introducing the concept of creative drama and its studies; ways to benefit from creative drama studies in Turkish education; gamification techniques and Turkish teaching; game/play concept; psychological foundations of the game/play and the game/play-education relationship. | TRO427 | İKİ DİLLİ TÜRK ÇOCUKLARINA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TEACHING TURKISH TO BILINGUAL TURKISH CHILDREN | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | İki dillilik kavramı, ana dil kavramı ile bu kavramları kazandırmak için gerekli teknik ve yöntemler | The concept of bilingualism, the concept of mother tongue and the necessary techniques and methods to gain these concepts | TRO429 | SES EĞİTİMİ VE DİKSİYON VOCAL TRAINING AND DICTION | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dersin içeriği; diksiyon bilgisi, sesin etkili kullanımı ve sunum yeterliğinden oluşmaktadır. | Course content; It consists of diction knowledge, effective use of voice and presentation proficiency. | TRO433 | TÜRKÇE DERS KİTABI İNCELEMESİ TURKISH COURSEBOOK EVALUATION | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Ders kitabının bir dersin en önemli gereçlerinden biri olarak öğretimdeki yerini bilme. Ders kitabı yazım süreçlerine hakim olma. Ders kitabı inceleme alanında dünyadaki birikimden yararlanma. Ders kitaplarına konulacak metinlerin seçimi ve türsel çeşitliliğinin önemini fark etme. Ders kitaplarındaki sayfa düzeni ve grafik öğelerin kullanımı, işlevi ve bunların farklı anlayışlara göre oluşturulmuş ders kitapları üzerinde uygulamalı olarak gösterilmesi. Her öğretmen adayının, alanda kullanılan Türkçe ders kitabını eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilmesi ve bir değerlendirme raporu yazması için gereken çalışmaların yapılması. | To know the place of the textbook in teaching as one of the most important materials of a course. Mastering the textbook writing processes. Benefiting from the world's knowledge in the field of textbook analysis. Recognizing the importance of the selection and genre diversity of the texts to be included in the textbooks. The use and function of the page layout and graphic elements in the textbooks and their practical demonstration on the textbooks created according to different understandings. Carrying out the necessary studies so that each prospective teacher can critically examine the Turkish textbook used in the field and write an evaluation report. | EMB213 | OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI OUT OF SCHOOL LEARNING ENVIRONMENTS | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders; Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları,okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri- genel ,okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri 1; ,okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri 2; ,okul dışı öğrenme ortamları -müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, ,okul dışı öğrenme ortamları- planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar ,okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi,okul dışı öğrenme alan gezisi 1,okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması,okul dışı öğrenme etkinlikleri uygulama 1,okul dışı öğrenme etkinliği uygulaması 2,okul dışı öğrenme etkinliklerini değerlendirme 1,okul dışı öğrenme etkinliklerini değerlendirme 2,okul dışı öğrenme alan gezisi 2; konularını içermektedir. | This course; Out-of-school education and learning concepts, teaching methods and techniques suitable for out-of-school learning environments - general, teaching methods, techniques suitable for out-of-school learning environments (project-based learning, station technique, etc.) and teaching materials 1; teaching methods, techniques (project-based learning, station technique, etc.) and teaching materials appropriate for out-of-school learning environments 2; , out-of-school learning environments-museums, science centers, zoos, botanical gardens,, out-of-school learning environments- planetariums, industrial organizations, national parks, science festivals, science camps, natural environments, development of out-of-school learning areas and environments, out-of-school learning environments learning field trip 1, planning out-of-school learning activities, implementation of out-of-school learning activities 1, application of out-of-school learning activity 2, evaluation of out-of-school learning activities 1, evaluation of out-of-school learning activities 2, out-of-school learning field trip 2; topics. | OEF401 | KİŞİSEL GELİŞİM VE YAŞAM BECERİLERİ PERSONAL DEVELOPMENT AND LIFE SKILLS | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | | | SNO201 | ÇOCUK PSİKOLOJİSİ CHILD PSYCHOLOGY | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Çocuk psikolojisinin temel kavramları
Çocukların kişisel ve benlik özellikleri
Özel gereksinimli çocukların özellikleri
Bireysel farklılıklar | Basic concepts of child psychology, Personal and self characteristics of children, Characteristics of children with special needs, Individual differences | SINIF: 4 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EGF407 | OKULLARDA REHBERLİK GUIDANCE IN SCHOOLS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bu ders kapsamında öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberliğin bu hizmetler içindeki yeri, rehberliğin tanımı, türleri ve amacı, okullarda rehberlik hizmetleri (psikolojik danışma, oryantasyon, bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, yöneltme ve yerleştirme, izleme ve değerlendirme, konsültasyon), rehberliğin temel ilkeleri, eğitsel rehberlik, kişisel rehberlik, mesleki rehberlik ve bireyi tanıma teknikleri gibi konular ele alınmaktadır | Within the scope of this course, student personality services and the place of guidance in these services, the definition, types and purpose of guidance, guidance services in schools (psychological counseling, orientation, getting to know the individual, information gathering and dissemination, orientation and placement, monitoring and evaluation, consultation), the basics of guidance. principles, educational guidance, personal guidance, vocational guidance and individual recognition techniques are discussed. | EGF416 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-II TEACHING PRACTICE-II | Z | 2 | 6 | 5.0 | 10.0 | 8 | Bir ortaokulda bir günlük etkinlikleri belirleyin. Günlük planı hazırlayın, Planı uygulayın veya bu plandaki bazı aktiviteler. Öğrencilerin istenmeyen tutumlarını yönetmek için plan yapın. Uygulamalar ve değerlendirmeler. Bu dersteki uygulamalar için öz değerlendirme raporunun doldurulması. | Getting to know the school organization and management and daily life in schools, examining educational environments, participating in extracurricular activities, observing experienced teachers at work, working with students individually and in small groups, gaining short-term teaching experiences. | TRO430 | DÜNYA EDEBİYATI WORLD LITERATURE | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | İlk örneklerinden günümüze dünya edebiyatı, dünya klasikleri; edebiyat akımları; Batı edebiyatının (Rus, Alman, Fransız, İngiliz vb.) belli başlı yazarları/şairleri ve eserleri; Doğu edebiyatının (Arap, Fars, Hint vb.) belli başlı yazarları/şairleri ve eserleri; Dünya klasiklerinden yapılacak bir seçkinin, çağdaş edebiyat çözümleme anlayışları doğrultusunda incelenmesi. | World literature, world classics, from the first examples to the present; literary movements; Major writers/poets and works of Western literature (Russian, German, French, English, etc.); Major writers/poets and works of Eastern literature (Arab, Persian, Indian etc.); An examination of a selection of world classics in line with contemporary literary analysis. | TRO436 | TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ TEACHING TURKISH AS A FOREIGN LANGUAGE | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Türkçenin özellikle yabancı dil olarak öğretilmesi dil öğretiminin kültür boyutuyla ilişkilendirilir. Diğer dillerin öğretim yöntemiyle karşılaştırmalar yapılır. Yabancılara Türkçe öğretiminin teorisi ve bu konudaki tartışmalar üzerinde durulur. Yabancılara Türkçe öğretimin Türkiyenin tanıtımına etkisi üzerinde durulur. Bu alanda yazılmış kitapların eleştirisi yapılır. | Teaching Turkish as a foreign language is associated with the cultural dimension of language teaching. Comparisons are made with the teaching method of other languages. The theory of teaching Turkish to foreigners and discussions on this subject are emphasized. The effect of teaching Turkish to foreigners on the promotion of Turkey is emphasized. The books written in this field are criticised. | TRO432 | SÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİ DISCOURSE ANALYSIS | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dersin içeriğini; söylem çözümlemesinin teorik bilgisi ile Türkçe edebî ürünler, konuşmalar, diyaloglar, reklam metinleri, basın açıklamaları, röportaj, mülakat, drama metinleri vb. dil ürünlerinin çözümlenmesi oluşturmaktadır. | The content of the course; With the theoretical knowledge of discourse analysis, Turkish literary products, speeches, dialogues, advertising texts, press releases, interviews, interviews, drama texts, etc. analysis of language products. | TRO434 | ELEŞTİREL OKUMA CRITICAL READING | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Öğrencilerin; gündelik hayat içerisinde kendilerini sözlü ve yazılı olarak yetkin biçimde ifade edebilme, kısa paragraflardan uzun makalelere kadar farklı boyutlardaki argümana dayalı yazıları anlayarak okuma, okudukları üzerinde eleştirel yorumlar üretebilme, belirli bir konu üzerinde argüman üretebilme /akademik araştırma yapabilme, basılı ve dijital doğru kaynaklara ulaşabilme ve yorumlarını akademik etik ilkeleri dikkate alarak düzgün bir Türkçeyle, yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme becerilerini geliştirmeye yönelik bir içeriğe sahiptir. | Students; Ability to express themselves orally and in writing competently in daily life, to read and understand argument-based articles in different sizes from short paragraphs to long articles, to produce critical comments on what they read, to produce arguments on a specific topic / to do academic research, to reach the right printed and digital resources, and It has a content aimed at developing the skills of expressing their comments in proper Turkish, written and orally, taking into account the academic ethical principles. | EMB215 | YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME ADULT EDUCATION AND LIFELONG LEARNING | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye'de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları. | Definition and scope of adult education; concepts related to adult education (continuing education, public education, non-formal education, vocational education etc.); The historical development of adult education in Turkey; approaches and models related to adult education; adult learning; the purpose, scope and historical development of lifelong learning; lifelong learning applications in Turkish education system. | EMB422 | EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER EXTRACURRICULAR ACTIVITIES IN EDUCATION | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler konuları incelenecektir | Formal curriculum and extracurricular activities/hidden curriculum concepts in education; approaches to hidden curriculum; cognitive and affective learning and hidden curriculum; school as a place of ritual; school ceremonies as extra-curricular activities at school; the importance and management of social, cultural, sportive and artistic activities at school; the place and importance of the hidden curriculum in values education; Extracurricular activities (commemoration, celebration, meeting, graduation, etc.) will be examined in terms of values education. | OEF402 | İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ADVANCED RESEARCH METHODS | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | | | |