English

40010 TRANSLATION AND INTERPRETING (TURKISH-ENGLISH) -
LEVEL: Bachelor's Degree, TYYÇ: Level 6, EQF-LLL: Level 6, QF-EHEA: First Cycle

DEPARTMENT (PROGRAMME) ACADEMIC STAFF
Head of Department :
Assist. Prof. Dr. NUR EMİNE KOÇ


E-mail :

Ext. : 43705
CV :

ECTS & ERASMUS Coordinator :
Instructor İREM ERDEM


E-mail :

Ext. : 40702
CV :

Prof. Dr. VEYSEL KILIÇ

E-mail :
Ext. : 43702
CV :

Assoc. Prof. (Ph.D.) FERMA LEKESİZALIN

E-mail :
Ext. : 43704
CV :

Assist. Prof. Dr. ESMA TEZCAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. FİLİZ ÇELE

E-mail :
Ext. : 20102
CV :

Instructor NURAN KIR

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor ÖZLEM AGVAN

E-mail :
Ext. :
CV :

DEPARTMENT (PROGRAMME) TEACHING STAFF

Prof. Dr. ELİF YEŞİM ÜSTÜN

E-mail :
Ext. : 26001
CV :

Prof. Dr. HÜSEYİN BESİM AKIN

E-mail :
Ext. : 23302
CV :

Prof. Dr. ORHAN GÖLBAŞI

E-mail :
Ext. : 26204
CV :

Prof. Dr. ÖZER KANBUROĞLU

E-mail :
Ext. : 21001
CV :

Assoc. Prof. (Ph.D.) FERMA LEKESİZALIN

E-mail :
Ext. : 43704
CV :

Assoc. Prof. ARİF CAN GÜNGÖR

E-mail :
Ext. : 21002
CV :

Assist. Prof. Dr. DİLEK ÖZALP

E-mail :
Ext. : 26513
CV :

Assist. Prof. Dr. ESMA TEZCAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. FİLİZ ÇELE

E-mail :
Ext. : 20102
CV :

Assist. Prof. Dr. HASAN VOLKAN ORAL

E-mail :
Ext. : 24509
CV :

Assist. Prof. Dr. HÜSEYİN KAZAN

E-mail :
Ext. : 10155
CV :

Assist. Prof. Dr. MEHMET HAKAN ÖZÇELİK

E-mail :
Ext. : 20002
CV :

Assist. Prof. Dr. NEZİHE SELCEN KORKMAZCAN

E-mail :
Ext. : 42952
CV :

Assist. Prof. Dr. NUR EMİNE KOÇ

E-mail :
Ext. : 43705
CV :

Instructor (Ph.D.) ASLIHAN AĞDANLI

E-mail :
Ext. : 40756
CV :

Instructor BARIŞ BAKIRCI

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor BEHİYE ASUDE ÖZCAN

E-mail :
Ext. : 41353
CV :

Instructor CANSU ŞAHİN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor DENİZ KARACA

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor DOĞAN AHMETCİ

E-mail :
Ext. : 40707
CV :

Instructor EBRU CAYMAZ

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor MELİK AHMET EROL

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor MUHAMMED GÜNAYDIN

E-mail :
Ext. : 40711
CV :

Instructor ÖZLEM AGVAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor SENEM MBU HENE

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor SERCAN KARAKAŞ

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor SEVİM DOĞAN ÇELEBİ

E-mail :
Ext. : 40757
CV :

Instructor SEVİNÇ SATIROĞLU

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor SÜHEYLA KORKMAZ

E-mail :
Ext. :
CV :
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.