English

40010 TRANSLATION AND INTERPRETING (TURKISH-ENGLISH) -
LEVEL: Bachelor's Degree, TYYÇ: Level 6, EQF-LLL: Level 6, QF-EHEA: First Cycle

DEPARTMENT (PROGRAMME) ACADEMIC STAFF
Head of Department :
Assist. Prof. Dr. İLKİN BAŞAR


E-mail :

Ext. :
CV :

ECTS & ERASMUS Coordinator :


E-mail :

Ext. :
CV :

Prof. Dr. VEYSEL KILIÇ

E-mail :
Ext. : 43702
CV :

Assoc. Prof. (Ph.D.) FERMA LEKESİZALIN

E-mail :
Ext. : 43704
CV :

Assist. Prof. Dr. ESMA TEZCAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. İLKİN BAŞAR

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor AHMAD AYAR AFSHORD

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor NURAN KIR

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor ÖZLEM AGVAN

E-mail :
Ext. :
CV :

DEPARTMENT (PROGRAMME) TEACHING STAFF

Prof. Dr. HÜSEYİN BESİM AKIN

E-mail :
Ext. : 23302
CV :

Prof. Dr. ORHAN KURAL

E-mail :
Ext. :
CV :

Assoc. Prof. (Ph.D.) FERMA LEKESİZALIN

E-mail :
Ext. : 43704
CV :

Assist. Prof. Dr. ALEV DURAN

E-mail :
Ext. : 20407
CV :

Assist. Prof. Dr. DINARA DUISEBAYEVA

E-mail :
Ext. : 20502
CV :

Assist. Prof. Dr. DİLEK ÖZALP

E-mail :
Ext. : 26513
CV :

Assist. Prof. Dr. ESMA TEZCAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. FİLİZ ÇELE

E-mail :
Ext. : 20102
CV :

Assist. Prof. Dr. HASAN VOLKAN ORAL

E-mail :
Ext. : 24509
CV :

Assist. Prof. Dr. İLKİN BAŞAR

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. MERVE UCA

E-mail :
Ext. :
CV :

Assist. Prof. Dr. NEZİHE SELCEN KORKMAZCAN

E-mail :
Ext. : 42952
CV :

Assist. Prof. Dr. NUR EMİNE KOÇ

E-mail :
Ext. : 43705
CV :

Instructor (Ph.D.) ABDULKADER ALWER

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor AHMAD AYAR AFSHORD

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor ASLI YILDIZCAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor AYŞE DEMİR

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor BİRCAN TOLU

E-mail :
Ext. : 40709
CV :

Instructor BÜŞRA DOĞAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor CANSU ŞAHİN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor DOĞAN AHMETCİ

E-mail :
Ext. : 40707
CV :

Instructor HUMA NAYMAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor MUHAMMED GÜNAYDIN

E-mail :
Ext. : 40711
CV :

Instructor OVAIS VOHRA

E-mail :
Ext. : 43303
CV :

Instructor ÖZLEM AGVAN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor ÖZLEM BERKİT

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor RAHMAN ÖZER

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor SENEM ÖZDEN

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor SERCAN KARAKAŞ

E-mail :
Ext. : 40710
CV :

Instructor SEVİNÇ SATIROĞLU

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor SÜHEYLA KORKMAZ

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor TUĞBA GÜLAL

E-mail :
Ext. :
CV :

Instructor YELİZ ALBAYRAK

E-mail :
Ext. :
CV :
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.