İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
ANADOLU BIL VOCATIONAL HIGHER SCHOOL-JEWELLERY AND JEWELERY DESIGN |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne |
BIL101 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I INFORMATION TECHNOLOGY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bilgisayar donanım ve yazılım bilgisini kavrar ve İleri seviyede MS Word Ms Power Point programlarını kullanma becerisi kazanır | Basic Concepts of Computer, Usage of Internet, Windows XP, MS Word |
ING101 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. |
KTT111 | KUYUMCULUK TEKNİKLERİ-I JEWELRY TECHNIQUES-I | Z | 0 | 4 | 2.0 | 5.0 | 4 | Metalleri tanıma ve şekil verme. | Recognation of metals and shaping them. |
KTT113 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TAKI TASARIMI-I COMPUTER AIDEDJEWELRY DESIGN-I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Güncel olan tasarım programlarının komutlarının öğrenilmesi, çizginin programın temeli olduğunun farkındalığını yaratarak programın mantığını göstermek ve takı üretmek | In this course students are taught how to use computer in their professions appropriately as well as the use of computer in artistic and aesthetic designs and of the Jewellery CAD program. |
KTT115 | TAKI TARİHİ JEWELERY HISTORY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Primitif toplumlardan günümüze takının yeri, toplumsal yaşamda ve sanat alanında takıya yüklenen anlam ve değerler, yazılı tarih ve devamında Mezopotamya, Mısır, Antik Yunan ve Roma Uygarlıkları ve Avrupa sanatında takı kültürü; takının kültürel ve kültürlerarası anlam ve önemi; el sanatları alanındaki yeri üzerinde bilgi edinilmesi, araştırılması ve irdelenmesini kapsamaktadır. | |
KTT121 | TEKNİK RESİM TECHNICAL DRAWING | Z | 0 | 2 | 1.0 | 3.0 | 2 | Parçaların yapım resmini yeteri kadar görünüşle ifade edebilmesini sağlayacak görünüş çıkarma, ölçülendirme, tolerans ve yüzey işleme işaretlerinin öğretilmesi ve perspektif olarak parçaların tanıtımı, takı modellerinin izdüşüm görünümlerinin çıkarılması, takının teknik çiziminin yapılması. | The concept of the technical drawing, the type of the paper in drawing, the tools and the standard writing, numbers and applied studies, basic geometric drwings,projection, an the presentation of planes,the projection of full stop, line, the drawing of objects that can be seen at the first, second and the third time, deducing a scene from the cylindrical, drilled parts, scaling and it’s importance, the concept, types, applications and reason of perspective, sectioning, it’s importance, rules, application studies, geometric drawings, projection, the expansion of the shapes in three-axes system are taught |
KTT123 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ BASIC ART EDUCATION | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Görsel sanatlar,sanatçının kendini ifade ediş biçimiyle paralel,insanlığın gelişme ve konforundaki başarılarına ilişkindir.Bu nedenle,sanat eğitimindeki insanların gelişimi konusunda çalışmalar yapılır.Sanat,tarihsel anlayışı estetik kaygı ile birleştirerek teknik ve uygulamalarla desteklenmiş temel eğitimi içermektedir. | Introduction to basic art education, factors that increase creativity in children. Point-line, light-dark, concepts related to light-shadow, associations of composition and form, general concepts about colour and texture. The place and importance of texture in visual arts, concepts related to structure and perspective. Applied studies. |
KTT131 | MODELAJ MODELAGE | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | Kilin biçimlenebilme özelliğinin kavratılması. Organik soyutlama ve deformasyonlarla soyut formu araştırma ve bireysel plastik form üslubu oluşturma. Aynı karakterli formlarla oluşturulan üç boyutlu düzenlemelerin yanında, temel geometrik formların yapısal ve görsel etüdlerini yapma. Doğal ve geometrik formları plastik unsurlarla birleştirme çalışmalarını içerir. | To teach clay's formation feature. Organic abstraction, research of abstract form in defromations, personal plastic form creation, workings of these forms three dimensional, uniting natural and geometric forms with plastic |
TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. |
BIL102 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-II INFORMATION TECHNOLOGY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İleri seviyede MS Excel kullanımı | Advanced level usage of MS Excel, Using the formula |
ING102 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. |
KTT112 | KUYUMCULUK TEKNİKLERİ-II JEWELRY TECHNIQUES-II | Z | 0 | 4 | 2.0 | 4.0 | 4 | metalleri tanıma ve şekil verme | It is to know the metals and mould |
KTT114 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TAKI TASARIMI-II COMPUTER AIDEDJEWELRY DESIGN -II | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | taşlı ,karmaşık,birbirinin üstünden atlamalı modelleri oluştururken neler yapılmalı ve mantığının öğretilmesi, tam takım veya setlerin hareket sistemleri ile kilit sistemlerinin öğretilmesi. | What should be done with gemmiferous, mixed models and to teach the logic and to teach full sets or functions of sets and mechanism of the locks. |
KTT116 | MUM MODEL VE DÖKÜM-I CANDLE MODEL AND CASTING-I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Modelaj mumunu şekillendirme, iki ve üç boyutlu form, detay çalışma, mum hafifletme ve yüzey temizleme konuları verilmektedir. | The subjects such as forming modelling wax, two and three dimensional forms, detailed work, canle lightening and surface cleaning are taught. |
KTT122 | TAKI TASARIMI-I JEWELRY DESIGN-I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Tasarım kavramı, araştırma aşamaları, stilizasyon kavramıyla birlikte tasarım oluşturma, yaratıcılığı geliştirme, estetik kavramı ve üretim tekniklerine uygun tasarım yapabilme becerileri verilmektedir. | Concept of design, research techniques, making design by the concept of stylization, improving the creativity, term of aesthetic and to abilities to design in accordance with production techniques are aimed. |
KTT134 | MIHLAMA TEKNİKLERİ SETTING TECHNIQUES | Z | 0 | 2 | 2.0 | 2.0 | 2 | Metal yüzey üzerine taş sıralama, yerleştirmenin öğrenilmesi, bu taşların oturacağı yuvaların ve taşı tutacak olan tırnakların oluşturulması gösterilerek takı üretilecektir. | |
TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules |
YUM102 | YERİNDE UYGULAMA-I WORK PLACEMENT-I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
AET201 | E-TİCARET E-COMMERCE | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Elektronik Ticaretin Tarihi Gelişimi, İnternet ve Elektronik Ticaretle İlgili Temel Kavramlar, İnternet Üzerinden Pazarlama ve Reklâm, Elektronik Ticaret Uygulamaları, Finansal Yatırım Araçları. | The Historical Development of Electronic Commerce, Internet and Electronic Trade-Related Basic Concepts, Internet Marketing and Advertising, Electronic Commerce Applications, Financial Investment Tools. |
ING201 | MESLEKİ İNGİLİZCE-I PROFESSIONAL ENGLISH-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır. | How to learn effectively, how to develop strategies for easy and effective learning. Techniques for improved memory to better studying or test-taking strategies. The content of the course, which provides an appropriate context to teach academic language skills, covers professional English various fields of profession frequently used language structures and functions relevant to their studies. |
KTT211 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TAKI TASARIMI-III COMPUTER AIDEDJEWELRY DESIGN-III | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | düz set ve karmaşık setlerin çizim ve boyutlandırılması | The course includes to make original jewellery design, to develop models from produced models. |
KTT213 | MUM MODEL VE DÖKÜM-II CANDLE MODEL AND CASTING-II | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Rölyef (iki boyutlu form), kullanılan araç-gereçler, negatif alma, rötuş yapma, döküme hazırlık, döküm aşamaları. | Relief (two dimensional form), equipment that are used, retouch, preparation to pouring and process of pouring |
KTT215 | KUYUMCULUK TEKNİKLERİ-III JEWELRY TECHNIQUES-III | Z | 0 | 4 | 2.0 | 5.0 | 4 | Çeşitli materyalleri metalle birlikte kullanabilmek ve özgün tasarımlı takılar oluşturabilmek. | Using various materials with metals and create original jewellery designs |
KTT221 | TAKI TASARIMI-II JEWELRY DESIGN-II | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Özgün takı tasarımları yapmak, oluşturulan modelden model geliştirmek, modelleri üreterek sunuma hazır hale getirme konularını içermektedir. | the course includes to make original jewellery design, to develop model from froming model, to produce models for display |
KTT233 | GEMOLOJİ GEMOLOGY | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | gemolojiye giriş, mücevher taşlarının fiziksel özellikleri, mücevher taşlarının tanınması,elmasın özelliklerkarat ve kesim bilgisi ve imitasyon elmaslar. | Introduction to gemology, physical features of jewellery stones, introduction to jewellery stones, features of diomand, carat and cut info, imitated diomands |
YUM201 | YERİNDE UYGULAMA-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | erinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
ASG108 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY | S | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili genel bilgiler, iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı, çalışan sağlığını ve güvenliğini etkileyen fiziksel, mekanik, kimyasal, biyolojik ve ergonomik risk faktörleri ve meslek hastalıkları ile ilgili konular aktarılır. Karşılaşabilecekleri acil durumlar ve iş kazaları hakkında bilgilendirilir. | General information about occupational health and safety, occupational health and safety legislation, physical, mechanical, chemical, biological and ergonomic risk factors and occupational diseases affecting occupational health and safety are discussed. They are informed about emergency situations and work accidents. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
GRI201 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. |
ING202 | MESLEKİ İNGİLİZCE-II PROFESSIONAL ENGLISH-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır. | How to learn effectively, how to develop strategies for easy and effective learning. Techniques for improved memory to better studying or test-taking strategies. The content of the course, which provides an appropriate context to teach academic language skills, covers professional English various fields of profession frequently used language structures and functions relevant to their studies. |
KTT216 | KUYUMCULUK TEKNİKLERİ-IV JEWELRY TECHNIQUES-IV | Z | 0 | 4 | 2.0 | 5.0 | 4 | menteşe oluşturma, yüzük çalışması ve koleksiyon ürünlerinin yapılması | Forming joint, working on ring and manufacture of collection products |
KTT218 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TAKI TASARIMI-IV COMPUTER AIDEDJEWELRY DESIGN-IV | Z | 1 | 2 | 2.0 | 5.0 | 3 | düz set ve karmaşık setlerin çizim ve boyutlandırılması | Drawing and dimensioning of sets and complex sets |
KTT222 | TAKI TASARIMI-III JEWELRY DESIGN-III | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Tasarım araştırması, elde edilen verilerden form araştırmaları yapma, temaya göre koleksiyon hazırlama, artistik çizim, takının teknik ayrıntılı çizimi, sunum dosyası hazırlama konularını içermektedir. | The research for design, to research forms by using gathered information, to make a collection in accordance with subject, artistic drawing, detailed technical drawing of jewellery,to prepare presentation folder are included in the course. |
KTT224 | KUYUMCULUKTA KOLEKSİYON HAZIRLAMA PREPARATION OF JEWELRY COLLECTION | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | belirlenen konu üzerinde eskiz ve tasarım aşamasıyla birlikte modellerin üretilmesinde kullanılan yöntemler ve üretim | On the subject of the sketch and design phase and the production methods used to produce the models |
YUM202 | YERİNDE UYGULAMA-III WORK PLACEMENT-III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
KTT226 | KİŞİYE ÖZEL TASARIM CUSTOMIZED DESIGN | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Kişi ve kurumların ihtiyaçları ve istekleri doğrultusunda tasarımların yapılması ve üretilmesi. | In accordance with the needs and aspirations of individuals and institutions to design and manufacture. |