|
|
FACULTY OF HEALTH SCIENCES-PHYSIOTHERAPY AND REHABILITATION
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | FACULTY OF HEALTH SCIENCES-PHYSIOTHERAPY AND REHABILITATION | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne | BIL101 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I INFORMATION TECHNOLOGY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bilgisayar donanım ve yazılım bilgisini kavrar ve İleri seviyede MS Word Ms Power Point programlarını kullanma becerisi kazanır | Basic Concepts of Computer, Usage of Internet, Windows XP, MS Word | FTR111 | ANATOMİ - I ANATOMY - I | Z | 3 | 2 | 4.0 | 5.0 | 5 | 'Anatomiye Giriş', 'Terminoloji', 'İnsan Organizması', 'Hareket Sistemi', 'Kemikler', 'Eklemler ve Kaslar', 'Dolaşım Sistemi', 'Sindirim Sistemi', 'Solunum Sistemi' ve 'İdrar Sistemi' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Introduction to anatomy', 'Terminology', 'The human organism', 'Musculoskeletal system', 'Bones', 'Joints snd muscles', 'Circulatory system', 'Digestive system', 'Respiratory system' and 'Urinary system' | FTR113 | FİZYOLOJİ - I PHYSIOLOGY - I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | 'Fizyoloji’ye giriş', 'Homeostasis', 'Hücre ve yapısı', 'Hücre potansiyelleri', 'İskelet kası fizyolojisi', 'Düz kas fizyolojisi', 'Kalp kası fizyolojisi', 'Periferik sinir sistemi', 'Sempatik sinir sistemi', 'Parasempatik sinir sistemi', 'Kafa çiftleri', 'Deri Fizyolojisi', 'Gözün Yapısı ve Görme Yolları', 'İşitme Fizyolojisi' ve 'Koku fizyolojisi' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Introduction to Physiology', 'Homeostasis', 'Cell and its structure', 'Cell potentials', 'Skeletal muscle physiology', 'Smooth muscle physiology', 'Cardiac muscle physiology', 'Peripheral nervous system', 'Sympathetic nervous system', 'Parasympathetic nervous system', 'Cranial nerves', 'Skin physiology', 'Structure of the eye and ways of vision', 'Hearing physiology' and 'Smell physiology'. | FTR115 | FİZİK PHYSICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | 'Hareket', 'Ölçme', 'Vektörler', 'Newton Yasaları ve Uygulamaları', 'İş ve Güç', 'Akışkanlar', 'Isı', 'Esneklik', 'Enerji', 'Enerjinin Korunumu', 'Katı Cisimler', 'Kütle Merkezi', 'Moment', 'Dönme Mekaniği-Dinamiği', 'Mekanik dalgalar', 'Ses', 'Işık', 'Elektrik ve Elektrik Akımları' ve 'Manyetizma' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Movement', 'Measurement', 'Vectors', 'Newton's laws and their applications', 'Work and power', 'Fluids', 'Heat', 'Elasticity', 'Energy', 'Conservation of energy', 'Solid', 'Center of gravity', 'Momentum', 'Rotation mechanics and dynamics', 'Waves', 'Sound', 'Light', 'Electricity and electrical currents' and 'Magnetism'. | FTR117 | FİZYOTERAPİYE GİRİŞ VE ETİK PRENSİPLER INTRODUCTION TO PHYSIOTHERAPY AND ETHICAL PRINCIPLES | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | 'Fizyoterapinin Tarihçesi', 'Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Fizyoterapist Tanımları', 'Fizyoterapistin Görev ve Sorumlulukları', 'Multidisipliner Yaklaşım', 'Sağlık Alanında Etik Prensipler', 'Sağlık Personeli- Hasta- Hasta Yakını İlişkisi', 'Hasta Hakları', 'Klinikte Etik' ve 'Araştırma Etiği' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'The history of physiotherapy', 'Definition of Physiotherapy and Rehabilitation and Physiotherapist', 'Duties and responsibilities of Physiotherapist', 'Multidisciplinary approach', 'Ethical principles in the health field', 'Relationship of health personnel - patient - patient relatives', 'Patients' rights', 'Ethics in clinical practice', and 'Research ethics'. | ING101 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. | PSI121 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ BEHAVIORAL SCIENCES | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Davranış Bilimlerine Giriş, Davranış Bilimleri Araştırma Yöntemleri, Öğrenme Güdülenme, Kişilik Algılama, Tutumlar, Gruplar,Önderlik,Güç Yönetimi,Çatışma,Karar Verme,KültürSosyal, Davranış ve Örgütler | Introduction to Behavioral Sciences, Behavioral Sciences Research Methods, Learning Motivation, Personality, Perception, Attitudes, Groups, Leadership, Power Management, Conflict, Decision Making, KültürSosyal, Behavior and Organizations | TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. | BIL102 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-II INFORMATION TECHNOLOGY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İleri seviyede MS Excel kullanımı | Advanced level usage of MS Excel, Using the formula | FTR112 | ANATOMİ -II ANATOMY - II | Z | 3 | 2 | 4.0 | 5.0 | 5 | 'Ürogenital Sistem', 'Endokrin Sistem', 'Sinir Sistemi (MSS gross anatomisi, medullaspinalis, beyin sapı, medullaoblangata, pons, mesencephalon, beyin, cerebrum, diencephalon, kranial sinirler, spinal sinirler ve yaptıkları pleksuslar, otonom sinir sistemi, sempatik sistem, parasempatik sistem), 'Duyu Organları ve Reseptörler', 'Deri', 'Koku Organları ve Yolları', 'Tat Organı ve Yolları', 'İşitme Organı ve Yolları' ve 'Refleks ve Refleks Arkı' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Urogenital system', 'Endocrine system', 'Nervous system (CNS gross anatomy, spinal cord, brain stem, the medulla oblongata, pons, mesencephalon, brain, cerebrum, diencephalon, cranial nerves, spinal nerves and their plexuses of the autonomic nervous system, the sympathetic system, the parasympathetic system), 'Sensory organs and receptors', 'Skin', 'Olfactory organs and pathways' 'Taste organ and pathways' and 'Reflex and reflex arc.' | FTR114 | FİZYOLOJİ-II PHYSIOLOGY - II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | 'Kan Fizyolojisi', 'Dolaşım Sistemi' 'Böbrek ve Fonksiyonları', 'Solunum Sistemi', 'Endokrin Sistem', 'Karaciğer ve Fonksiyonları', 'Metabolizma', 'Gastrointestinal Sistem', 'Üreme Sistemi' ve 'Stres Fizyolojisi' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Blood Physiology', 'Circulatory System', 'Kidney and functions', 'Respiratory System', 'Endocrine System', 'Liver and functions', 'Metabolism', 'Gastrointestinal System', 'Reproductive System' ans 'Stress Physiology'. | FTR116 | ISI , IŞIK , HİDROTERAPİ HEAT, LIGHT, HYDROTHERAPHY | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | 'İnflamasyon ve Onarım', 'Ağrı', 'Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Kullanılan Soğuk Uygulamaların, 'Yüzeyel Sıcaklık Modalitelerinin ve Hidroterapi Yöntemlerinin Gözden Geçirilmesi' ve 'Örnek Uygulamalar' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Inflammation and Repair', 'Pain', 'Review of cold and superficial heat modalities and hydrotherapy techniques that are used in Physiotherapy and Rehabilitation' and 'Sample applications'. | FTR118 | BİYOKİMYA BIOCHEMISTRY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Biyokimyanın temel kavramları ile hastalıkların biyokimyasal temelleri hakkında bilgi verilerek laboratuvar testlerinin tanıda ve tedavinin izlenmesindeki önemi olgu örnekleriyle ele alınması konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: Basic concepts of biochemistry, biochemical basis of diseases, the importance of biochemical laboratory tests to diagnosis of the diseases and monitoring the progression of the applied therapies using case studies. | FTR122 | NORMAL MOTOR GELİŞİM NORMAL MOTOR DEVELOPMENT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | 'Normal Gelişim Aşamaları', 'Hareketi ve Fonksiyonu Etkileyen Faktörler', 'Patolojik Gelişimin Doğru Tanımlanmasında Normal Motor Gelişim Bilinmesinin Önemi', 'Normal ve Patolojik Refleksler', 'Normal Hareket Gelişimi ve Normal Gelişimin Aşamaları', 'Vücut Sistemlerinin Gelişimi ve Hareket Disfonksiyonları' ve 'Motor Gelişim Testleri ve Uygulanması' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Normal stages of development', 'Factor affecting movement and function', 'The importance of knowing Normal Motor Development and stagws of Normal Devolopment' and 'Development of body systems and movement dysfunctions'. | FTR124 | HİSTOLOJİ HISTOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 'Mikroskop Çeşitleri', 'Hücre Histolojisi', 'Dokular ve Genel Embriyoloji', 'Organlar ve Dolaşım Sistemi', ve 'Sinir Sistemlerinin Gelişimi ve Histolojileri' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Types of Microscope', 'Cell Histology', 'Tissues and General Embryology', 'Organs and Circulatory System', and 'Development and Histology of Nervous Systems'. | ING102 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. | TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | FTR211 | BİYOMEKANİK VE KİNEZYOLOJİ -I BIOMECHANICS AND KINESIOLOGY I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | 'Kinezyolojinin tanımı', 'Kinezyoloji kapsamına giren konular', 'Hareket ve hareket tipleri', 'Genel mekanik prensipler', 'Kemik dokusunun gelişimi- beslenmesi- kemik hücreleri fizyolojik özellikleri ve kanunları', 'Kemik üzerine binen stresler', 'Kemiğin patolojik şartlarda fonksiyonel adaptasyonu', 'Kemik hastalıkları', 'Kıkırdak dokusunun yapısı-özellikleri, mekaniği, patokinetiği', 'Kas fonksiyonunun mekaniği ve patomekaniği', 'Kollagen dokunun mekanik özellikleri, ve patomekaniği', 'Vücut eklemlerinin sınıflandırılması', 'Synovial eklemler ve özellikleri', 'Eklem kohezyonu', 'Eklemlerde düzlemlere göre oluşan hareketler, kayma ve sallanma hareketi', 'Kaldıraçlar, denge, oryantasyon düzlemleri ve koordinatlar' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'The definition of kinesiology', 'Subjects within the scope pf kinesiology', 'Types of motion and movement', 'General mechanical principles', 'Development and nutrition of bone tissue and physiological properties and laws of bone cells', 'Stress loads on the bone', 'Functional adaptation in pathological conditions of bone', 'Bone diseases', 'Structure-properties, mechanics, pathokinetics of cartilage tissue', 'Mechanics and pathomechanics of muscle function', 'The mechanical properties and pathomechanics of collagen tissue', 'Classification of joints', 'Synovial joints and their properties', 'Joint cohesion', 'Movements in joints according to planes, sliding and rocking movement', and 'Leverages, balance, orientation planes and coordinates'. | FTR213 | FİZYOTERAPİDE TEMEL ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME BASIC MEASUREMENT AND EVALUATION IN PHYSIOTHERAPY | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | 'Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda ölçme prensipleri', 'Hasta hikâyesi ve değerlendirme yöntemleri', 'Hareketin temel prensipleri', 'Postür analizi', 'Kısalık testleri', 'Esneklik ve değerlendirmesi', 'Antropometrik ölçümler', 'Goniometre ile normal eklem hareketlerinin değerlendirilmesi' ve 'Kas kuvveti ve değerlendirme yöntemleri' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Measuring principles in physiotherapy and rehabilitation', 'Patient history and assessment methods', 'The basic principles of movement', 'Posture analysis', 'Shortening testing', Flexibility and evaluation', 'Anthropometric measurements', 'Evaluation of normal joint movement with the goniometer', 'Muscle strength and evaluation methods'. | FTR215 | ELEKTROTERAPİ -I ELECTROTHERAPY I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | 'Düz galvani akımının elde edilişi', 'İyontoforezis', 'Tıbbi ve cerrahi galvanizm', 'Modifiye galvani akımı', 'Elektrodiagnoz', 'Alçak frekanslı akımlar', 'Diadinamik akımlar', 'Enterferansiyel akımlar', 'Elektrik şoku', 'Surger’lar', 'Fonksiyonel elektrik stimülasyonu', 'Ultra- Reiz' ve 'Russian akımları' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Derivation of flat galvanic current', 'Iontophoresis', 'Medical and surgical galvanism', 'Modified galvanic current', 'Electrodiagnosis', 'Low-frequency currents', 'Diadynamic currents', 'Interferential currents', 'Electric shock', 'Surgers', 'Functional electrical stimulation', 'Ultra Reiz' and 'Russian currents'. | FTR217 | MANİPULATİF TEDAVİ-I MANIPULATIVE TREATMENT-I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | 'Klasik masajın etki mekanizmaları, teknikleri, dozajı, endike ve kontraendike olduğu durumlar', 'Doğru pozisyonlama ve bölgesel uygulamalar (yüz, boyun, sırt, bel bölgesi, abdominal masaj, uyluk, bacak, ayak, kol-önkol ve el masajı)', 'Derin friksiyon masajı ve uygulaması', 'Konnektif doku manipulasyonunun tarihçesi, etki mekanizması, K.D.M.nin refleks bölgeleri, KDM sonucu oluşan reaksiyonlar, uygulandığı hastalıklar, ilk tetkikler, temel bölge manipulasyonu, alt torakal-scapular-interscapular, servikal ve oksipital, kol-önkol-el, uyluk-bacak-ayak, pelvik ve abdominal, ğögüs ve yüz bölgesine K.D.M. uygulama yöntemleri' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'The mechanisms of effects of classic massage, techniques, dosage, cases whose are indicated or contraindicated', 'The correct positioning and regional applications (face, neck, back region, abdominal massage, thigh, leg, foot, arm-forearm and hand massage)', 'Deep friction massage and application', The history of and the effects of connective tissue manipulation(CTM)', 'Reflex regions of CTM', 'The reactions as a result of CTM', 'CTM applicable diseases', 'First assesments', 'Basic region manipulation', 'The lower thoracic-scapular-interscapular-cervical and occipital-arm-forearm-hand, thigh leg-foot, pelvic and abdominal, chest and face CTM application methods'. | FTR219 | FONKSİYONEL NÖROANATOMİ FUNCTIONAL NEUROANATOMY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 'MSS’ne giriş', 'Medulla spinalis’in gross anatomisi', 'Medulla spinalis’in iç yapısı', 'İnen yollar, Çıkan yollar', 'Periferik sinir sitemi patolojileri', 'Medulla Oblangata gross anatomisi ve iç yapısı', 'Pons gross anatomisi ve iç yapısı', 'Mesencephalon', 'Cerebellum', 'Diencephalon', 'Bazal ganglionlar', 'Serebral korteks', 'Kranial sinirler', 'MSS’nin kan dolaşımı, zarları, hemisferleri', 'Beyin Omurilik Sıvısı (BOS)' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Introduction to the Central Nervous System', 'Gross anatomy of the Medulla spinalis', 'Internal structure of the medulla spinalis', 'Descending pathways, ascending pathways', 'Peripheral nervous system pathologies', 'Gross anatomy and internal structure of Medulla Oblangata ', 'Gross anatomy and internal structure of PONS', 'Mesencephalon', 'Cerebellum', 'Diencephalon', 'Basal ganglions', 'Cerebral cortex', 'Cranial nerves', 'Blood circulation, membranes, hemispheres of CNS' and ' Brain Spinal Fluid'. | FTR221 | ORTOPEDİ ORTHOPEDICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 'Kırık, çıkıklar ve ortopedik tedavileri', 'Travma sonrası ilk yardım', 'Endoprotezler', 'Kemik tümörleri', 'Üst ve alt ekstremitelerin konjenital anomalileri', 'Poliomyelit', 'Serebral paralizi', 'Spor yaralanmaları', 'Amputasyonlar', 'Skolyoz', 'El yaralanmaları', 'Osteomyelit ve inflamatuar artropatiler', 'Kompartman sendromları' ve 'Wolkman iskemik kontraktürü' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Fractures, dislocations and orthopaedic treatment', 'Post-traumatic first aid', 'Endoprostheses', 'Bone tumours', 'Congenital anomalies of the upper and lower limbs', 'Poliomyelitis', 'Cerebral paralysis', 'Sports injuries', 'Amputations', 'Scoliosis', 'Hand injuries', 'Osteomyelitis and inflammatory arthropathies', 'Compartment syndromes' and 'Wolkman’s ischemic contracture'. | FTR223 | PATOLOJİ PATHOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 'Patolojinin tanımı ve genel bilgiler', 'Hücre zedelenmesi', 'Nekroz ve çeşitleri', 'Hücresel Adaptasyon I', 'Hücresel Adaptasyon II', 'Sıvı dengesi bozuklukları ve ödem', 'Konjesyon, hiperemi ve kanama', 'Trombozis, Embolizm , İnfaktüs ve Şok', 'Metabolizma bozuklukları I', 'Metabolizma bozuklukları II' 'Yangı: Akut ve Kronik Yangı, Gronülomatöz Yangı', 'Yara iyileşmesi', 'İmmun sistemin genel yangısı', 'Tümörler', 'Tümörlerde isimlendirme', 'Tümör etyopatogenezi', 'Özel Tümörler' ve 'Enfeksiyon hastalıkları patolojisi' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Definition of pathology and general information', 'Cell damage', 'Necrosis and types', 'Cellular Adaptation I', 'Cellular Adaptation II', 'Fluid balance disorders and edema', 'Congestion, hyperemia and hemorrhage', 'Thrombosis, embolism, infarction and shock', 'Metabolic disorders I', 'Metabolic disorders II', 'Inflammation: Acute and chronic inflammation', 'Granulomatous inflammation', 'Wound healing', 'General inflammation of the immune system', 'Tumors', 'Nomenclature in tumor', 'Tumor etiopathogenesis', 'Specific tumors' and 'Infectious diseases pathology'. | FTR225 | DAHİLİYE VE ROMATOLOJİ INTERNAL MEDICINE AND RHEUMATOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 'Solunum ve Dolaşım Distemi hastalıkları', 'Hematolojik, Nefrolojik-Endokrinolojik, Gastroenterolojik hastalıklar', 'Enfeksiyon hastalıkları' ve 'Onkoloji' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Respiratory and circulatory system diseases', 'Hematologic, Nephrogenic-Endocrinological and Gastroenterological diseases', 'Infectious diseases' and 'Oncology'. | FTR227 | PROFESSIONAL ENGLISH I PROFESSIONAL ENGLISH I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 'Medikal terminoloji ve raporlama' ve 'Tıbbi tercüme çalışmaları' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Medical terminology and reporting' and 'Medical translation works'. | FTR231 | MİKROBİYOLOJİ MICROBIOLOGY | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | 'Mikrobiyolojiye giriş ve genel kavramlar', 'Mikroorganizmalar ve mikroorganizmaların sınıflandırılması', 'Primer patojenlerin tanımlanması', 'Enfeksiyon' ve 'Enfeksiyon hastalıklarının mikroogranizmalarla ilişkisi, epidemiyolojisi, önlenmesi ve kontrolü' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Introduction to microbiology and general concepts', 'Microorganisms and classification of microorganisms', 'Identification of primary pathogens', 'Infection' and ''The relationship, epidemiology, prevention and control of infectious diseases with microorganisms'. | FTR281 | FİZİKSEL AKTİVİTE PHYSICAL ACTIVITY | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | 'Sağlık', 'Fiziksel uygunluk', 'Fiziksel aktivite', 'Egzersiz', 'Spor', 'Egzersiz öncesi değerlendirme' ve 'Egzersiz eğitimi' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Health', 'Physical fitness', 'Physical activity', 'Exercise', 'Sports', 'Pre-assessment' and 'Exercise training'. | BSE388 | KADIN VE EGZERSİZ WOMEN AND EXERCISE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kadının anatomik, fizyolojik, psikolojik özellikleri ve farklılıkları
Kadının özel dönemleri (adet, hamilelik, menopoz ve egzersiz) Kuvvet, esneklik, | Anatomical, physiological, psychological characteristics and differences of women
Special periods of the woman (menstruation, pregnancy, menopause and exercise) Strength, flexibility, anaerobic power, aerobic capacity, fat mass, etc. Important points in women's training due to differences such as pregnancy exercises, exercises that can be done before, during and after pregnancy. | DRO201 | KONUŞMA TEKNİKLERİ SPEAKING TECHNIQUES | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ses nefes ve fonetik teknikleri ile türkçe metinleri okuma ve konuşma egzersizlerini içerir. | The course includes reading turkish text and speaking exercises with voice, breath and phonetic technics | EEE374 | SİBER GÜVENLİK CYBER SECURITY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Temel kavramlar. Siber savaş. Şifrelemeye giriş. Ağ güvenliği; güvenlik duvarları. Saldırı tanıma ve durdurma sistemleri. İşletim sistemi güvenliği. Güvenli yazılım geliştirme. Web uygulamalarının güvenliği, Sızma testleri. Zararlı yazılımların incelenmesi. | Basic concepts. Cyber war. Introduction to encryption. Network security; firewalls. Intrusion detection and stop systems. Operating system security. Secure software development. Security of web applications. Penetration tests. Analysis of malware applications. | EFU417 | AKRAN REHBERLİĞİ PEER GUIDANCE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | EFU491 | RİTİM DANS VE ORFF EĞİTİMİ RHYTHM DANCE AND ORFF TRAINING | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ritim ve dans kavramlarının bireylere yönelik etkinlikler ve oyunlarla birleştirilmesi amacıyla teknik dans, ritim, beden perküsyonu, kareografi kavramlarının öğretilmesi. Beden perküsyonu çalışılması ve kullanılarak yaratıcı dans çalışmaları yapılması. Öğretim sürecine dahil edilen Orff yöntemi ile yaratıcı ritim doğaçlamaları yapılması. | Activities for the demonstration of rhythm and dance and to show the understanding of technical dance, rhythm, body pergeography of an art. Working and thinking in the body period, planning studies. Making creative improvisations with the Orff method that can be applied in teaching. | EFU492 | ALGORİTMA TASARİMİ VE ÖĞRETİMİ ALGORITHM DESIGN AND TEACHING | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | EFU493 | BİLGİSAYAR OYUNU İLE EĞİTİM EDUCATION WITH COMPUTER GAMES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilgisayar oyunlarına ilişkin kavramlar, bilgisayar oyunları ve eğitim, örnek bilgisayar oyunlarının incelenmesi, bilgisayar oyunlarının değerlendirilmesi, bilgisayar oyunları geliştirmeye giriş. | Concepts of computer games, computer games and education, examination of sample computer games, evaluation of computer games, introduction to developing computer games. | EFU494 | ÇOKLU ORTAM TASARİMİ VE ÜRETİMİ MULTIMEDIA DESIGN AND PRODUCTION | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | EFU495 | ÖĞRETİM TASARİMİ INSTRUCTIONAL DESIGN | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | EFU496 | ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR APPLICATIONS IN INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | EKO329 | ÇEVRE VE KÜLTÜR ENVIRONMENT AND CULTURE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ekoloji sistemine bakış, yurttaşlık bilincinin kazandırılması, çevresel bozulmaların nedenlerinin araştırılması, az tüketim ve azla yaşama ilkesinin önemi, iklim değişiklikleri ve kuraklık. | Overview of ecology system, gaining citizenship consciousness, investigation of the causes of environmental degradation, the importance of the principle of low consumption and survival, climate change and drought. | GRA203 | HERKES İÇİN TASARIM DESIGN FOR EVERYBODY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Tasarım için gerekli teorik (renk, tasarım ilkeleri,) ve çözüm (bilgisayar programları ile üretim, fotograf, deneysel tasarım, vb.) yöntemlerinden oluşur. | It consists of the theoretical (color, design principles, gestalt theory) and solution methods (photogroaphy, collage, experimental design, etc.) required for design. | GZC201 | FOTOĞRAFA GİRİŞ INTRODUCTION TO PHOTOGRAPHY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Göz, ışık, optik ve kamera ilişkilerini algılar. Kameranın profesyonel çalışma fonksiyonlarını ve kamera ile görsel estetik bilgilerini bütünleştirir. Media üzerinde etkili kullanılabilir. | Relationship between eye, optics and light; functions of camera. | HUK3017 | İNSAN HAKLARI (AİHM VE İÇTİHATLARI) HUMAN RIGHTS (ECHR AND CASE LAW) | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | HUK492 | TÜKETİCİ HUKUKU CONSUMER LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | HUK494 | ÇEVRE HUKUKU ENVIRONMENTAL LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | ISL330 | KARİYER PLANLAMA KARİYER PLANLAMA | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | MFY419 | FİNANSAL OKURYAZARLIK FİNANCİAL LİTERACY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ders içeriği temel teorik bilgileri ve bu bilgilerin uygulamada karşılığı olan konular ve finansal işlemler dikkate alınarak oluşturulmuştur. Bu amaçla finansal ve bankacılık işlemleri üzerinden örnekler kapsama dahil edilmiştir. | | MTF403 | KENT BAHÇECİLİĞİ UYGULAMALARI URBAN GARDENİNG PRACTİCES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | MTF405 | AVRUPA SARAY BAHÇELERİ EUROPEAN PALACE GARDENZ | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | PSI357 | TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI TECHNOLOGY ADDICTION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | | RTS201 | FOTOGRAFİK YORUM PHOTOGRAPHIC INTERPRETATION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Çağdaş ve geleneksel fotoğraf sanatları hakkında kavramsal çerçeveler etrafında eleştirel bakış açıları dersin içeriğini oluşturur. | The course includes critical point of view about modern and traditional photograph arts concepts. | SOS449 | SOSYOLOJİ SOCIOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | SYP331 | OLİMPİK HAREKET OLYMPIC MOVEMENT | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Olimpiyat Oyunlarının köken, sporcu profili, branşlar, törensel uygulamalar, amatörlük anlayışı ve ödüllendirme perspektifinden incelenmesi, modern olimpiyat oyunlarıyla karşılaştırılması, modern olimpiyat oyunlarının kuruluşu, olimpik hareket ve olimpizm felsefesi, olimpik kongreler, modern olimpiyat oyunlarının karşı karsıya olduğu problemler, Anadolu'da antik sportif mekanlar, Türkiye’de olimpik hareket ve olimpizm. | The origins of the Olympic Games, athletes profile, branches, ceremonial practices, understanding of amateurism and the perspective of rewarding, comparison with modern Olympic games, the establishment of modern Olympic games, Olympic movement and Olympic philosophy, olympic congresses, problems faced by modern Olympic games in Anatolia sporting venues, the Olympic movement and Olympism in Turkey. | TAR491 | AVRUPA SİYASİ TARİHİ POLITICAL HISTORY OF EUROPE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ders öğrencilere 1789 Fransız Devrimi öncesinden II. Dünya Savaşı'nın sonuna uzanan dönemde iç ve dış politika düzleminde yaşanan tarihsel gelişmeler üzerine temel bilgiler kazandırmak üzere tasarlanmıştır. Ders, aynı zamanda bu siyasi gelişmelerin toplumsal ve ekonomik temelleri üzerine de bilgi vermeyi hedeflemektedir. Bu çerçevede, XIX. yüzyılın temel siyasi olay ve olguları üzerinden ilerleyecek olan anlatım, dönemin toplumsal, ekonomik ve ideolojik yapıları üzerine verilecek olan bilgilerle desteklenecektir. | The course is planned to provide students with fundamental notions on historical facts from the American Revolution to the end of the First World War. The economic and social framework of political developements will be stressed within the course. The historical narrative, which will cover the main political events and facts of the 18th & 19th &20th century, will be reinforced with data on social, economic, and ideological structures of the period. | THP203 | DİJİTAL HABERCİLİK DIGITAL COMMUNICATION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Bu derste öğrencilere yeni medya kavramının ne olduğu, web gazeteciliği, sosyal medya gazeteciliği, veri gazeteciliği ve yurttaş gazeteciliği kavramlarının medyada kendini nasıl ifade ettiği bilgisi verilecektir. | The news which is made from Facebook, Twitter, Instagram and mobile phones will be taugh | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | FTR212 | BİYOMEKANİK VE KİNEZYOLOJİ -II BIOMECHANICS AND KINESIOLOGY II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | 'Normal ve patolojik yürüyüş', 'Columnavertebralisin mekaniği ve patomekaniği', 'Skolyoz', 'Pelvis-kalça-diz -ayak bileği-ayağın mekaniği ve patomekaniği', 'Omuz-kol kompleksi', 'Dirsek', ve 'El bileği-elin mekaniği ve patomekaniği' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Normal and pathological gait'; 'Columna Vertebralis mechanics and pathomechanics'; 'Scoliosis', 'Pelvic-hip-knee-ankle-foot mechanics and pathomechanics'; 'Shoulder-arm complex', 'Elbow-wrist-hand mechanics and pathomechanics'. | FTR214 | TEDAVİ HAREKETLERİ PRENSİPLERİ PRINCIPLES OF THERAPEUTIC EXERCISE | Z | 2 | 2 | 3.0 | 3.0 | 4 | 'Egzersiz programı hazırlayabilmek için değerlendirme', 'Egzersizlerin sınıflandırması ve egzersiz programının hazırlanması', 'Normal eklem hareketleri', 'Germe egzersizleri', 'Kuvvetlendirmeye yönelik egzersizler', 'Aktif-pasif-aktif asistif ve dirençli egzersizler', 'Postür', 'Skolyoz egzersizleri', 'Gevşeme egzersizleri ve spinal stabilizasyon yaklaşımları', 'Ev programı planlama', ve 'Traksiyon, kullanım alanları ve yöntemleri' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Evaluation in order to prepare the training program', 'Classification and the preparation of the exercise program', 'Range of motion', 'Stretching exercises', 'Exercises for strengthening', 'Active-passive-active assistive and resistive exercises', 'Posture', 'Scoliosis exercises', 'Relaxation exercises and spinal stabilization approaches', 'House program planning', 'Traction, usage areas and methods'. | FTR216 | ELEKTROTERAPİ -II ELECTROTHERAPY II | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | 'Yüksek frekanslı akımların elde edilişi', 'Elektroterapinin termal prensipleri', 'Kısa dalga diatermi', 'Mikro dalga diatermi', 'Ultrason', 'Transkutaneal elektriksel sinir stimülasyonu (TENS)', 'Biofeedback', 'Magnetoterapi', 'Yüksek voltaj stimülasyonu', ve 'Ekstrakorporeal şok dalga tedavisi (ESWT)' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Derivation of high frequency current', 'Thermal principles of electrotherapy', 'Shortwave diathermy', 'Microwave diathermy', 'Ultrasound', 'Transkutaneal electrical nerve stimulation', 'Biofeedback', 'Magnetotherapy', 'High-voltage stimulation', 'Extracorporeal shock wave therapy (ESWT)'. | FTR218 | MANİPULATİF TEDAVİ-II MANIPULATIVE TREATMENT I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | 'Manipulasyonun tanımı, tarihsel gelişim ve genel bilgiler', 'Mobilizasyonun tanımı', 'Manipulasyon ve mobilizasyon çeşitleri', 'Manipulasyon ve mobilizasyonun kullanıldığı ve kullanılmadığı durumlar' ve 'Manipulasyon ve mobilizasyonun uygulama yöntemleri' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Definition of the manipulation', 'History and general information', 'Definition of the mobilization', 'Varieties of manipulation and mobilization', 'Kind of situations that manipulation and mobilization is used and not used', 'Application methods'. | FTR222 | EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ EXERCISE PHYSIOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 'Kardiyovasküler sistem ve egzersiz', 'Kardiyovasküler regülasyon', 'Fonksiyonel kapasitenin değerlendirilmesi', 'Enerji kapasitesinin ölçümü', 'Aerobik ve anerobik eğitimin fizyolojisi', 'Pulmoner sistem', 'Solunum kontrolü', 'Kas-iskelet sistemi ve egzersiz', 'Termoregülasyon ve egzersiz' ve 'Su altı ve yüksek irtifa fizyolojisi' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Cardiovascular system and exercise', 'Cardiovascular regulation', 'Assessment of functional capacity', 'Measurement of energy capacity', 'Aerobic and anaerobic training physiology', 'Pulmonary system', 'respiratory control', 'Musculoskeletal system and exercise', 'Thermoregulation and exercise', 'Underwater and high altitude physiology'. | FTR224 | NÖROLOJİ VE NÖROŞİRURJİ NEUROLOGY AND NEUROSURGERY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 'Yetişkinlerde ve pediatriklerde klinik nörolojik muayene', 'Merkezi ve periferik sinir sisteminin sık görülen hastalıkları', 'Çocuklarda mental ve motor gelişme gerilikleri', 'Motor kontrol', 'Tonus', 'Refleksler', 'Koma', 'Duyu sistemi', 'Ağrının nöroanatomisi', 'Yaşlılık ve demans', 'İntrakranial tümörler-anevrizmalar-kanamalar', 'Medulla spinalis patolojileri' ve 'Disk hernilerinin oluşumu ve meydana gelen semptomların incelenmesi' konularını kapsamaktadır. | The course covers the following topics: 'Adult and pediatric clinical neurological examination', 'Common diseases of the central and peripheral nervous system', 'Mental and motor retardation in children', 'Motor control', 'Muscle tone', 'Reflexes', 'Coma', 'Sensory system' 'Neuroanatomy of pain', 'Aging and dementia', 'İntracranial tumors-aneurysms-bleeding', 'Spinal cord pathology' and 'Formation of disc herniation and examination of symptoms resulting from disc herniation'. | FTR226 | RADYOLOJİ RADIOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 'Fizyoterapistlere yönelik temel radyolojik görüntüleme yöntemleri', 'Radyolojik görüntülemenin temel prensipleri', 'İskeletin normal ve patolojik radyolojik görüntüleri', 'Toraks grafileri ve yumuşak dokuya ait inflamatuar durumlarda radyolojik bulgular', 'Skolyozda radyolojik görünüm' ve 'Skolyoz açısının değerlendirilmesi' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Basic imaging methods for physiotherapists', 'The basic principles of radiology', 'Normal and pathological radiological imagination of skeleton', 'chest radiography', 'Radiological findings in inflammatory conditions of the soft tissue', 'Radiological appearance in the scoliosis', 'The evaluation of the angles of scoliosis'. | FTR228 | MESLEKİ İNGİLİZCE-II PROFESSIONAL ENGLISH II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 'Medikal terminoloji ve raporlama' ve 'Tıbbi tercüme çalışmaları' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Medical terminology and reporting', 'Medical translation works'. | FTR230 | KLİNİK YAZ STAJI SUMMER CLINICAL PRACTICE | Z | 0 | 8 | 2.0 | 3.0 | 8 | Bir fizyoterapistin gözlemi altında ve klinik ortamda, derslerde verilen bilgilerin pekiştirilmesine yönelik uygulama ve gözlemlerin yapılması, 4 haftalık programın sonunda uygulama raporlarının değerlendirme için bölüm yönetimine sunulmasını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Making practice and observations in a clinical setting while the students are under observation of a physiotherapist to consolidate the information what they learned in lessons', 'Giving the application report to department management for evaluation at the end of the 4-week program. | FTR232 | HİDROTERAPİ VE KAPLICA REHABİLİTASYONU HYDROTHERAPY AND SPA REHABILITATION | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | 'Suyun kullanım amaçları', 'Su ile ilgili kanunlar', 'Hisroterapinin fizyolojik etkileri', 'Hidroterapi yöntemleri', 'Kısmi daldırma banyoları', 'Zıt banyolar ve etkileri', 'Girdap banyoları', 'Kelebek banyosu', 'Duşlar ve spreyler', 'Sıvımsı tedavi', 'Hot packs', 'Kaplıca tedavileri've 'Özel banyo uygulamaları' konularını kapsamaktadır. | 'Purposes of water usage', 'Laws on water', 'Physiological effects of hisrotherapy', 'Hydrotherapy methods',' Partial immersion baths', 'Opposite baths and their effects',' Whirlpool baths', 'Butterfly bath', 'Showers and sprays', 'Liquid treatment', 'Hot packs',' Spa treatments' and 'Special bath applications'. | FTR284 | ÖZÜRLÜLER VE SPOR DISABLED AND SPORTS | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | 'Fizyoterapide engellilik ile ilgili kavramlar', 'Engelli öğrencinin bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlama', 'Engelli bireylerin spor uygulamalarında uygun materyal geliştirme', 'Etkinlik sırasında bireye özgü güvenlik önlemleri alabilme', 'Spor sırasında engelli bireylerin kaynaştırma ortamlarında etkinliklerini üretme' ve 'Engelli spor kulüpleri ile okullardan örnekler' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Concepts related to disability in physiotherapy', 'Preparing plans and programs to disabled students according to the individual property', 'Developing appropriate material in sports practices of disabled individuals', 'Taking safety measures specific to the individual during the event', 'Producing activities of disabled individuals in inclusive environments during sports' and 'Examples from disabled sports clubs and schools'. | GRA202 | MODERNLEŞME VE SANAT MODERNISATION AND THE ARTS | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Modernleşme kuramları incelenecek; sanat, toplum ve politika ilişkisi tarihsel olarak değerlendirilecektir. | Modernization theories will be analysed. | SAY244 | DİJİTAL SANAT VE NFT SİSTEMİ DİGİTAL ART AND NFT SYSTEM | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Sanal ve artırılmış gerçeklik unsurlarının sayısal ortamda birleştikleri kesişim noktasını konu alan ekosisteme hem sosyo-kültürel hem de iktisadi çalışma mekanizmaları üzerinden değinilmektedir. Bu mekanizmaların çalışma yöntemleri ve yöntemlerin şekillendirdiği yapılar, hem teknik hem de benzeri diğer işlevsel yönleriyle anlatılmaktadır. Ana temada yer alan Metaverse ve NFT gibi ürünlerin gelişmesini sağlayan tarihsel arka plan, blok zincirin yaşadığı gelişmelerle birlikte incelenerek ifade edilmektedir. | | SINIF: 3 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | FTR311 | NÖROFİZYOLOJİK YAKLAŞIMLAR-I NEUROPHYSIOLOGICAL APPROACHES I | Z | 2 | 3 | 4.0 | 5.0 | 5 | Dersin İçeriği 'Proprioseptif nöromüsküler fasilitasyonda temel işlemler', 'Üst ve alt ekstremite paternleri', 'Boyun ve üst gövde paternleri', 'Alt gövde paternleri', 'Bilateral simetrik, asimetrik ve resiprokal paternler', 'Tekrarlanan kontraksiyonlar', 'Ritmik başlatma', 'Antagonistin zıttı teknikleri', 'Gevşeme teknikleri', 'PNF ve proksimal hayati fonksiyonlar', 'Minder aktiviteleri', 'Dönme, emekleme, yürüme ve merdiven aktiviteleri' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Basic processes in proprioceptive neuromuscular facilitation', 'Upper and lower extremity patterns', 'Neck and upper body patterns', 'Lower body patterns', 'Symmetrical, asymmetrical and reciprocal patterns', 'Repeated contractions', 'Rhythmic start', 'Antagonist opposite techniques', 'Relaxation techniques', 'PNF and proximal vital functions', 'Cushions activities', 'Turning, crawling, walking and stair activities'. | FTR313 | PEDİATRİK REHABİLİTASYON PEDIATRIC REHABILITATION | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | 'Çocuklarda doğumsal ve doğum sonrasında motor gelişimi olumsuz yönde etkileyen çeşitli nörolojik bozukluklar', 'Fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından çocuğa uygun değerlendirme yöntemleri', 'Çocukluk dönemindeki çeşitli gelişimsel bozukluklara yönelik değerlendirmeler', 'Serebral palsi', ve 'Mental ve motor retardasyonda, doğumsal brachial pleksus yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Various neurological disorders affecting motor development in children in a negative direction prenatal and during childbirth', 'Child-appropriate assessment methods in terms of physiotherapy and rehabilitation', 'Assessments for a variety of developmental disorders in childhood', 'physical therapy and rehabilitation applications in cerebral palsy, mental and motor retardation, congenital brachial plexus injuries'. | FTR315 | SPORDA FİZYOTERAPİ PHYSIOTHERAPY IN SPORTS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | 'Egzersizin vücut sistemleri üzerine etkileri', 'Değişik cins ve yaş gruplarında spor', 'Değerlendirme, fiziksel performans ve testler', 'Fiziksel uygunluk testleri', 'Sporda beslenme', 'Sporda psikoloji', 'Özürlülerde spor yaklaşımları ve uygulamalar', 'Spor yaralanmalarının önlenmesi, ilk yardım, tedavi ve rehabilitasyon prensipleri', 'Yumuşak doku yaralanmaları' ile 'Bantlama ve splintleme teknikleri' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'The effects of exercise on body systems', 'Sports in different gender and age group', 'Assessment, physical performance and performance tests', 'Physical fitness tests', 'Sports nutrition', 'Sports psychology', 'Approaches and practices in disabled sports', 'Prevention of sports injuries', 'First aid, treatment and rehabilitation principles, 'Soft tissue injuries', 'Taping and splinting techniques'. | FTR317 | PULMONER REHABİLİTASYON PULMONARY REHABILITATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | 'Pulmoner rehabilitasyonun tanımı, ilkeleri', 'Göğüs fizyoterapisinin amaçları, uygulama teknikleri', 'Pulmoner hastalıkların fizyoterapi-rehabilitasyon yönünden değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması', 'Pulmoner cerrahi öncesi ve sonrası rehabilitasyonun amaçları ve uygulama yöntemleri', 'Yoğun bakımda fizyoterapi-rehabilitasyon yaklaşımları', 'Postüral drenaj', 'Solunum kontrolü' ve 'Neonatal fizyoterapi yaklaşımları' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Definition of pulmonary rehabilitation, principles', 'Aims of chest physiotherapy, application techniques', ' Evaluation of pulmonary diseases in terms of physiotherapy-rehabilitation, planning the treatment program','Purposes and application methods of rehabilitation before and after pulmonary surgery', 'Physiotherapy-rehabilitation approaches in intensive care', 'Postural drainage','Rrespiratory control' and 'Neonatal physiotherapy approaches'. | FTR319 | ORTOPEDİK REHABLİTASYON ORTHOPEDIC REHABILITATION | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | 'Ortopedik rehabilitasyonun genel prensipleri', 'Cerrahi gerektiren veya gerektirmeyen tüm ortopedik hastalıklarda, yumuşak doku ve spor yaralanmalarında kullanılan erken veya geç dönem rehabilitasyon yaklaşımları', 'Kırık sonrası rehabilitasyon yaklaşımları', 'Bandaj uygulama teknikleri' ile 'Teorik ve pratik örnek uygulamalar' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'General principles of orthopaedic rehabilitation', 'Early or late rehabilitation approaches used in all orthopaedic diseases, soft tissue and sports injuries that require or do not require surgery', 'Rehabilitation approaches after fractures', 'Bandage application techniques', 'Theoretical and practical sample applications'. | FTR321 | ORTEZ VE REHABİLİTASYON ORTHOTICS AND REHABILITATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | 'Ortezlerin biyomekanik prensipleri', 'Ortez uygulaması öncesi-sonrası değerlendirmeler', 'Üst-alt ekstremite, columna vertebralis segmentleri için ortez uygulamaları', 'Kas-iskelet, sinir sistemi hastalıklarında ortez kullanımı', 'Ortez kontrolü' ve 'Ortez rehabilitasyon teknikleri' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Biomechanical principles of orthotics', 'Pre-post orthosis evaluations', 'Orthotic applications for upper and lower limbs and vertebral column segments', 'Orthosis use in musculoskeletal and nervous system diseases', 'Orthotics control' and 'Orthotic rehabilitation techniques'. | FTR323 | İŞİTME VE KONUŞMA TEDAVİSİ HEARING AND SPEECH THERAPY | Z | 1 | 0 | 1.0 | 1.0 | 1 | 'İşitme sisteminin anatomik ve fizyolojik özellikleri', 'Konuşma sisteminin anatomik ve fizyolojik özellikleri', 'Vestibüler sisteminin anatomik ve fizyolojik özellikleri' ve 'Bu sistemlerde meydana gelen bozuklukların klinik özellikleri' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Anatomical and physiological characteristics of the auditory system', 'Anatomical and physiological characteristics of the speech system', 'Anatomical and physiological characteristics of the vestibular system', 'The clinical features of the disorder occurring in this system'. | FTR325 | KADIN SAĞLIĞI VE DOĞUM WOMEN'S HEALTH AND OBSTETRICS | Z | 1 | 0 | 1.0 | 1.0 | 1 | 'Aile planlaması', 'Menstrual siklus', 'Gebelik ve doğum', 'Menopoz', ve 'Sık görülen bazı jinekolojik hastalıkların tanıtımı, temel tedavi metodları ve etkileri' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Family planning', 'Menstrual cycle', 'Pregnancy and childbirth', 'Menopause', 'Introduction of some common gynecological diseases, basic treatment methods and effects'. | FTR381 | ROMATOLOJİK REHABİLİTASYON RHEUMATOLOGICAL REHABILITATION | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | 'Romatizmal hastalık patofizyolojisi', 'Değerlendirme ve tedavi yaklaşımları', 'Rehabilitasyonda koruyucu hizmetler', 'Hastalık süreç yönetimi ve başa çıkma teorileri' ve 'Farklı romatizmal hastalıkların tanınması ve gerekli olan tedavi yaklaşımları' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Rheumatic disease pathophysiology', 'Evaluation and treatment approaches', 'Preventive services in rehabilitation', 'Disease management and coping process theories', 'Diagnosis and necessary treatment of various rheumatic diseases'. | FTR383 | EL REHABİLİTASYONU HAND REHABILITATION | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | El ve üst ekstremitenin anatomi ve biyomekanik prensipleri, yumuşak doku problemleri, kırıklar, eklem problemleri, sinir yaralanmaları sonrası rehabilitasyon prensipleri. | Hand and upper limb anatomy and biomechanical principles, soft tissue problems, fractures, joint problems, principles of rehabilitation after nerve injury. | HEM319 | İLKYARDIM FIRST AID | F | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Bu ders, ilk yardımın temel uygulamaları, birinci ve ikinci değerlendirme yetişkinlerde, çocuklarda ve bebeklerde temel
yaşam desteği konularını içermektedir. Ayrıca solunum yolu tıkanıklığında,dış ve iç kanamalar, kırık, çıkık ve
burkulmalarında, acil bakım gerektiren hastalıklarda, zehirlenmeler, sıcak çarpması, yanık ve donmalar yabancı cisim
kaçmalarında ilk yardım ve hasta ve yaralı taşıma konuları ele alınacaktır. | This course covers basic applications of first aid, first and second assessment, basic life support in adults, children and
infants. In addition, first aid in respiratory tract obstruction, external and internal bleeding, fractures, dislocations and
sprains, diseases requiring emergency care, poisoning, heat stroke, burns and frostbite, foreign body escape and patient
and injured transport will be discussed. | HEM373 | BESLENME İLKELERİ PRINCIPLES OF NUTRITION | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Beslenmenin değerlendirilmesi, besin öğeleri ve besin grupları, sağlıkta ve hastalıkta beslenme ilkeleri, yeterli ve dengeli beslenme kuralları. | The principles of healthy and disease conditions, food groups, adequate and balanced nutrition, food pyramid | OSB303 | SAĞLIKTA İNOVASYON INNOVATION IN HEALTH | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Değişim,Sağlıkta değişimin gereği,Geleceğin meslekleri ve geleceğin şekillendirilmesi,
İnovasyon nedir,Dünyada ve Türkiye’de İnovasyonun durumu,Kurum kültürü ve inovasyon
Globelleşme ve inovasyon,Yaratıcılık, girişimcilik ve inovasyon,İnvasyon liderliği
Beynin etkin kullanımı,İnovasyon süreci,Fikir üretme ve patent alma süreci
Bireysel öneri sistemi, Fikir üretme..... | The necessty of change in health system, Shaping the future, jobs of the future, What is innovation and why is inovation necessary, The state of the innovation in the World and Turkey, Globalization and innovation, İnovation and corpoate culture, Creativity, enterpreneorship and innovation, Leadership of innovation and varieties, Visa, İnnovation process, İdea generation and patent process,Effective usa of the brain and individual suggestion system. | SHB343 | SAĞLIK SOSYOLOJİSİ SOCIOLOGY OF HEALTH | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | SKY373 | SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ HEALTH SERVICES MANAGEMENT | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Sağlık Hizmetlerinin tanımı, kapsamı ve boyutları; Yönetimin tanımı, tarihsel gelişimi; Yönetim süreçleri ve yönetim kaynakları; Sağlık hizmetleri yönetimi tanımı ve süreçleri; Sağlık hizmetlerinin planlanması; Sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi; Sağlık hizmetlerinde yöneltme, motivasyon ve iletişim; Sağlık hizmetlerinin eşgüdümü; Sağlık hizmetlerinin denetimi; Personel yönetimi; Sağlık insan gücü planlaması; Personel mevzuatı; Sağlık hizmetlerinde kalite ve toplam kalite yönetimi; Sağlık hizmetlerinde dinamik yönetim. | Health Services definition, scope and size, management definition, historical development, management processes and management resources, health services management, definition and processes of the planning of health services, the organization of health care services, health care orientation, motivation and communication, co-ordination of health services, health services, control , Personnel management, health manpower planning, staff regulations, health care quality and total quality management, dynamic management of health services. | SKY375 | HALK SAĞLIĞI PUBLIC HEALTH | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Halk sağlığı tanımı, önemi, tarihçesi, demografi ve sağlık, epidemiyoloji, sağlığı etkileyen davranışçı faktörler, çevre sağlığı, işçi sağlığı ve güvenlik, meslek hastalıkları, halk sağlığı açısından sağlık planlaması, organizasyon, değerlendirme, sağlık eğitimi, halk sağlığında özel konulara genel bakış Kadın sağlığı, üreme sağlığı, aile planlaması, çocukluk çağı, adolesan dönem, bağışıklama, bulaşıcı hastalıklar ve kontrolü, yaşlılık dönemi, bulaşıcı olmayan hastalıklar ve kontrolü, kazalar, afetler, afet tıbbı | Definition,importance and history of public health Demography and health,epidemiology Behaviours factors affecting health Enviromental health Occupational health and safety, occupational diseases Health plannig,organisation and evaluation of public health point view Health education Introduction to special topics in public health Women health,reproductive health,family planning Childhood, adolescence health, immunization Elderly problems,chronic diseases and management | SINIF: 3 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | FTR312 | NÖROFİZYOLOJİK YAKLAŞIMLAR-II NEUROPHYSIOLOGICAL APPROACHES-II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | 'Fizyoterapide kullanılan temel nörofizyolojik yaklaşımlar', ve 'Bobath, Brunnstrom ve Johnstone yöntemlerinin nörofizyolojik prensipleri, farklılıkları ve uygulama teknikleri' konularını kapsamaktadır. Nörogelişimsel tedavi kapsamında uygulanan fizyoterapi metodlarının öğrenilmesine katkı sağlar. | This course covers the following topics: 'The basic neurophysiological approaches used in physiotherapy', 'Neurophysiological principles of Bobath, Brunnstrom, Johnston and Todd-Davies methods, differences of this approaches and application techniques'. | FTR314 | NÖROLOJİK REHABİLİTASYON NEUROLOGICAL REHABILITATION | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Bu ders 'Medulla Spinalis Yaralanmaları ve Rehabilitasyonu', 'Periferik Sinir Lezyonları ve Rehabilitasyonu', 'Multiple Skleroz (MS) ve Rehabilitasyonu', 'Ataksi ve Rehabilitasyonu', 'Parkinson ve Rehabilitasyonu', 'Periferik Nöropatiler ve Rehabilitasyonu', 'Spastisite ve Rehabilitasyonu', 'Poliomyelit ve Rehabilitasyonu', 'Gullian Barre ve Rehabilitasyonu', 'Amyotrofik Lateral Sclerosis (ALS) ve Rehabilitasyonu', 'Facial paralizi (yüz felci) ve Rehabilitasyonu' konularını içermektedir. | This course covers the following topics: 'Physiotherapy and rehabilitation approaches in infectious, vascular, traumatic, degenerative and idiopathic disease of central and peripheral nervous system'. | FTR316 | FİZYOTERAPİDE ÖZEL KONULAR SPECIAL TOPICS IN PHYSICAL THERAPY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | 'Genital organ anatomisi', 'Pelvik yapı', 'Menstruasyon', 'Doğum fizyolojisi ve mekanizması', 'Operatif doğum', 'Aile planlaması ve jinekolojik onkoloji', 'Odyoloji ve işitme', 'İşitme bozuklukları', 'Akciğer kapasiteleri ve fonksiyonları', 'Ses bozuklukları ve rehabilitasyonu', 'Konuşma bozuklukları ve rehabilitasyonu', 'Vestibüler sistem rehabilitasyonu', 'Obstetrik ve jinekolojik rehabilitasyon', 'Geriatrik rehabilitasyon', 'Yanık sonrası uygulanan fizyoterapi yaklaşımları', 'Post-travmatik stress sendromunda rehabilitasyon', 'Kulak-burun-boğaz ve deri problemlerinde uygulanan fizyoterapi yaklaşımları', 'Kanser rehabilitasyonu', 'Palyatif bakımda fizyoterapistin rolü', 'Diyabette rehabilitasyon' ve 'Hipertansiyonda rehabilitasyon' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Genital anatomy of the pelvic structure', 'Menstruation', 'Birth physiology and mechanism', 'Operative deliveries', 'Family planning and gynecological oncology', 'Audiology and hearing', 'Hearing disorders', 'Lung capacity and function', 'Voice disorders and rehabilitation', 'Speech disorders and rehabilitation', 'Vestibular rehabilitation', 'Obstetric and gynecologic rehabilitation', 'Geriatric rehabilitation', 'Physiotherapy approach implemented after burn injury', 'Rehabilitaon in post-traumatic stress syndrome', 'Physiotherapy approach applied in ear-nose-throat and skin problems', 'Cancer rehabilitation', 'The role of the physiotherapist in palliative care', 'Rehabilitation in diabetes' and 'Rehabilitation in hypertension'. | FTR318 | PROTEZ VE REHABİLİTASYONU PROSTHETICS AND REHABILITATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | 'Amputasyon', 'Amputasyon nedenleri, seviyeleri', 'Konjenital ekstremite noksanlığı', 'Parsiyel el ve ayak protezleri', 'Üst ve alt ekstremite amputasyon seviyelerine göre protez uygulamaları ve komponent seçimi', 'Protezlerde statik ve dinamik ayarlar, kontrol mekanizmaları', 'Alt ekstremite amputelerinde görülen yürüyüş problemleri', 'Erken ve geçici protez uygulamaları', 'Myoelektrik protezler', 'İleri teknolojik protez uygulamaları' ve 'Ampute rehabilitasyonu' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics. 'Amputation', 'Causes and levels of amputation', 'Congenital limb deficiency', 'Partial foot and hand prostheses', 'Variations in prosthetic design in accordance to level of amputation of the upper and lower extremities', 'Static and dynamic settings in prostheses, control mechanisms', 'Lower extremity amputees gait problems', 'Early and temporary prosthesis applications', 'Myoelectric prostheses', 'Advanced technological prosthesis applications' and 'Amputee rehabilitation ' | FTR322 | KARDİYAK REHABİLİTASYON CARDIAC REHABILITATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | 'Kardiyak rehabilitasyonun tarihçesi', 'Koroner arter hastalıkları', 'Myokard infarktüsü', 'İnfarktüste erken rehabilitasyon', 'Risk faktörleri ve eğitimi', 'Geç dönem infarktüste ve koroner arter hastalığında egzersiz eğitimi', 'Efor testleri', 'Diabetus mellitusta egzersiz' ve 'Kardiyak cerrahide rehabilitasyon' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'History of cardiac rehabilitation', ' Coronary artery disease', 'Myocardial infarction', 'Early rehabilitation in infarction', 'Education of risk factors', 'Exercise training in coronary artery disease' and 'Exercise training in late infarction and coronary artery disease', 'Exercise stress tests', 'Exercise in diabetes mellitus', 'cardiac surgery rehabilitation'. | FTR324 | İŞ VE UĞRAŞI TEDAVİSİ OCCUPATIONAL REHABILITATION | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | 'Rehabilitasyonda takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin (ergoterapi) rolü', 'Performans alanlarında temel iş ve uğraşı değerlendirme yöntemleri', 'Uygun iş ve uğraşı yaklaşımlarının geliştirilebilmesi konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri', 'İş ve uğraşı tedavisinde değerlendirme yöntemleri', 'Fonksiyonel hareket analizi', 'Günlük yaşam aktiviteleri testleri ve eğitimi', 'Kendine yardım araçları', 'Transfer aktivitelerinde biyomekani prensipleri', 'Transfer aktiviteleri eğitimi', 'Ev rehabilitasyonu, özürlülerde mimari engeller ve çevresel düzenlemeler', 'El eğitimi', 'Hemiplejide iş-uğraşı tedavisi', 'Serebral palside iş ve uğraşı tedavisi', 'Duyu-algı-motor bütünleşme testleri ve eğitimi', ve 'Alt motor nöron lezyonları ve spesifik durumlarda iş ve uğraşı tedavisi' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Role of occupational therapy in rehabilitation of the teamwork', 'Basic evaluation methods in occupational therapy in performance areas', 'Basic information and practices about the development of appropriate occupational approaches', 'Evaluation methods in occupational therapy', 'Functional movement analysis', 'Assessment and training of daily living activities', 'Self-help tools', 'Biomechanical principles of transfer activities', 'Transfer activity training', 'Home rehabilitation', 'Architectural barriers and environmental regulations for disabled people', 'Hand training', 'Occupational therapy in hemiplegia', 'Occupational therapy in cerebral palsy', 'Assessment and training in sense-perception-motor integration', 'Occupational therapy in lower motor neuron lesions and specific cases'. | FTR330 | KLİNİK YAZ STAJI SUMMER CLINICAL PRACTICE | Z | 0 | 8 | 2.0 | 3.0 | 8 | Bir fizyoterapistin gözlemi altında ve klinik ortamda, derslerde edilen bilgilerin pekiştirilmesine yönelik uygulama ve gözlemler yapılacaktır. 4 haftalık bir program olup uygulama raporları değerlendirme için bölüm yönetimine sunulacaktır. | This course covers the following topics: 'Making practice and observations in a clinical setting while the students are under observation of a physiotherapist to consolidate the information what they learned in lessons', 'Giving the application report to department management for evaluation at the end of the 4-week program | FTR326 | GERİATRİK REHABİLİTASYON GERIATRIC REHABILITATION | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğrenciler aşağıdaki konulara özel klinik değerlendirme, rehabilitasyon ve tedaviyi öğrenir; Yaşlılık kavramı, geriatri ekibi, geriatrik medikal değerlendirme, yaşlılarda kas iskelet sitemi problemleri, yaşlılarda kardiyovasküler sistem ve sorunlar, yaşlılarda solunum sistemi ve sorunlar, kognitif bozukluklar, alzheimer, demans, geriatride fizyoterapi değerlendirmesi, yaşam kalitesi değerlendirmesi, yaşlılarda düşmeler ve denge sorunları, üriner-fekal inkantinans ve fizyoterapi, yaşlılık ve egzersiz. | Students learn clinical evaluation, rehabilitation and treatment specific to the following subjects; Elderly concept, geriatric team, geriatric medical evaluation, musculoskeletal problems in the elderly, cardiovascular system and problems in the elderly, respiratory system and problems in the elderly, cognitive disorders, alzheimer, dementia, physiotherapy evaluation in geriatrics, quality of life assessment, falls and balance problems in the elderly, urinary -fecal incontinence and physiotherapy, old age and exercise. | BES328 | FONKSİYONEL GIDALAR FONKSİYONEL GIDALAR | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | BES342 | ANNE VE ÇOCUK BESLENMESİ MOTHER AND CHILD NUTRITION | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | İnsan vücudunun yapısı ve çalışması, beslenme ile ilgili tanımlar ve besin öğeleri, gebelik döneminde beslenme, emziklilik döneminde beslenme, 0-1 yaş döneminde beslenme, okul öncesi ve okul dönemi çocuklarında beslenme, adölesan beslenmesi, çocuklara sağlıklı beslenme alışkanlıklarının kazandırılması | The structure and work of the human body, definitions and nutrients related to nutrition, nutrition during pregnancy, nutrition during breastfeeding, nutrition during 0-1 years of age, nutrition in preschool and school children, adolescent nutrition, healthy eating habits for children | COG376 | YARATICI DRAMA CREATIVE DRAMA | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dramanın tanımları, drama ve tiyatro arasındaki farklar, içerik ve tanışma çalışmaları. Psikodrama, yaratıcı drama, drama-oyun ve eğitsel dramanın tanımı ve içeriği, eğitimde yaratıcı dramanın planlanması. Türkiye’de dramanın tarihsel gelişimi. dramanın uygulama aşamaları, dramanın yapılandırılması. Drama 'nın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, dramanın bileşenleri. drama öğretmenin nitelikleri, öğretmenin karşılaşabileceği sorunlar, öğrenme- öğretme yöntemi olarak drama. Dramada kullanılan teknikler. Örnek uygulamalar. | Definitions of drama, differences between drama and drama, content and introduction studies. Definition and content of psychodrama, creative drama, drama-play and educational drama, planning of creative drama in education. The historical development of drama in Turkey. the application stages of drama, the construction of drama. Classification of drama according to age groups and application areas, components of drama. the qualities of the drama teacher, the problems that the teacher may encounter, drama as learning-teaching method. Techniques used in drama. Example applications. | HEM372 | CİNSEL SAĞLIK SEXUAL HEALTH | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Üreme sağlığı ve cinsel sağlığın temel kavramları, toplumsal cinsiyet, cinsel fonksiyon bozuklukları, gebelik, lohusalık, menapoz, andropoz ve yaşlılıkta cinsellik, danışmanlık. | Essential concepts of reproductive and sexual health, gender, sexual dysfunctions, sexuality in pregnancy, postpartum, menopause, andropause and senium, sexual counselling. | OSB304 | YÖNETİM FELSEFESİ MANAGEMENT PHILOSOPHY | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Dersin içeriği aşağıdaki gibi oluşturulmuştur.
1. Felsefeye giri
2. Felsefik akımlar
3. Yönetime giriş
4. Yönetsel akımlar
5. Yönetim ve Psikoloji
6. Yönetim ve Sosyoloji
7. Yönetim ve hukuk
8. Yönetim ve ekonomi
9. Yönetim ve politika
10. Yönetim ve sanat
11. Tartışma | The content of the course is as follows. 1. Introduction to philosophy 2. Philosophical trends 3. Introduction to direction 4. Managerial movements 5. Management and Psychology 6. Management and Sociology 7. Management and law 8. Management and economy 9. Management and politics 10. Management and art 11. Discussion | SHB330 | SOSYAL SORUNLAR SOSYAL SORUNLAR | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | SINIF: 4 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | FTR419 | REHABİLİTASYON SEMİNERİ REHABILITATION SEMINARS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 'Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrencinin seçeceği bir konuyu incelemesi, literatür bilgisi ile desteklemesi ve sunması' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Examining a subject chosen by the student in the field of Physiotherapy and Rehabilitation, supporting it with literature knowledge and presenting it'. | FTR421 | İLK YARDIM VE TEMEL İLKELERİ BASIC PRINCIPLE OF FIRST AID | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 'Afetlerde, kazalarda, yaralanmalarda ve ilk yardım gerektiren tüm durumlarda ilk yardım ve temel ilkelerini kapsayan kavramların öğrenilmesi', ve 'Kazazedenin ilk yardım girişiminin yapılabilmesi, homeostazisin sürdürülmesi için gerekli olacak teorik becerilerinin kazandırılması' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Learning the concepts that cover first aid and its basic principles in disasters, accidents, injuries and all situations requiring first aid', and 'To gain the theoretical skills necessary to make the victim's first aid attempt and maintain homeostasis'. | FTR423 | FİZYOTERAPİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS IN PHYSIOTHERAPY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 'Bilim', 'Bilimsel araştırma', 'Bilimsel araştırma sınıflaması', 'Bilimsel makale okuma, değerlendirme', 'Araştırma planlama', 'Konu seçimi ve amaç', 'Literatür taraması', 'Materyal-metod seçimi', 'Veri toplama', 'Ölçüm, biyoistatistik, veri analizi', 'Bulguların değerlendirilmesi, bulguların yorumlanması', 'Önerme', 'Makale yazımı ve yayınlanması' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Science', 'Scientific research', 'Classification of scientific research', 'Scientific article reading, evaluation', 'Research planning', 'Subject selection and aim', 'Literature review', 'Material-method selection', 'Data collection', 'Measurement, biostatistics, data analysis', 'Evaluation of the findings', 'Interpretation of the findings', 'Suggestion', 'Article writing and publication'. | FTR427 | KLİNİK UYGULAMA I CLİNİCAL PRACTICE I | Z | 0 | 20 | 10.0 | 18.0 | 20 | Nörolojik, Nöroşirurjik, Ortopedik, Sporcu, Pediatrik, Kardiyopulmoner, Jinekolojik, Geriartik, Romatolojik, İş ve Uğraşı, Protez, Ortez ve El Rehabilitasyonu ile Genel Fizyoterapi alanlarında uygun yerlerde yapılan staj uygulamalarını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Clinical practices at appropriate places in neurological, neurosurgical, orthopedic, sports, pediatric, cardiopulmonary, gynecology, geriatric, rheumatology, occupational, prosthetics, orthotics, hand rehabilitation and general physiotherapy'. | FTR429 | KLİNİK PROBLEM ÇÖZME I CLINICAL PROBLEM SOLVING I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Nörolojik, ortopedik, pediatrik ve romatolojik vaka sunumları ve hastalar üzerinden tartışma konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Neurological, orthopedic, pediatric and rheumatological case reports' and 'Discussion topics on patients'. | FTR481 | FARMAKOLOJİ PHARMACOLOGY | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | 'Farmakoloji bilimine giriş', 'Farmakokinetik, farmakodinamik ve ilaç tedavisi ilkeleri', 'İlaç etkisinin prensipleri', 'İlaç-reseptör ilişkisi', 'İlaç emilimi, dağılımı ve atımı', 'İlaç metabolizması', 'Toksik istenmeyen etkiler konularında bilgiler', 'Fizyoterapi alanında sıklıkla kullanılan ilaçlar hakkında genel bilgiler' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Introduction to the science of pharmacology', 'Pharmacokinetics', 'Pharmacodynamics and drug treatment principles', 'Principles of drug action', 'Drug-receptor interaction', 'Drug absorption', 'Distribution and disposal', 'Drug metabolism', 'Information on toxic adverse effects', 'General information about drugs frequently used in the field of physiotherapy'. | OSB403 | MEKÂN VE SAĞLIK SPACE AND HEALTH | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Farklı grupların mekan kullanımı ve sağlık ilişkisi sorgulanacak (çocuklar, engelliler, yaşlılar, kadınlar ve LGBTI bireyler, göçmenler, mahpuslar)
Mekanda sağlığı etkileyen faktörler (ses, küresel ısınma, nükleer ve çevresel atıklar, zirai ilaçlar GDO, vd.)
Bu konulara kentsel yaşamın getirdiği birlikte yaşam pratikleri ve sağlık bilimlerinin getirdiği bilgi birikimi çerçevesinden bakış açısı geliştirmek için okumalar, tartışmalar ve uygulamalar yapılacaktır. | The use of space by different groups and its relation to health (children, disabled, elderly, women and LGBTI, migrants, prisoners)
Things influencing health in everyday spaces (sounds, global warming, nuclear and environmental waste, pesticides, GMO, etc)
Readings, discussions and field assignments to reflect on the the practices of urban living and to develop a health sciences perspective in these topics | SINIF: 4 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | FTR416 | BİYOİSTATİSTİK BIOSTATISTICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 'Biyoistatistiğin tanımını, önemini ve sağlık bilimlerindeki yeri' 'Verilerin sunulmasında tablo ve grafik gösterimi, tanımlayıcı istatistikler, örnekleme yöntemleri, olasılık kuralları, istatistiksel ilişki' ve 'Karar verme ile ilgili genel bilgiler' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Emphasizes the definition, importance and the place of biostatistics in health science', 'Overview of table and graphic representation of the submission of data', 'Descriptive statistics', 'Sampling methods', 'Rules of probability', 'Statistical relationships and General information about decision making'. | FTR418 | HALK SAĞLIĞINDA FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON PHYSIOTHERAPY AND REHABILITATION IN PUBLIC HEALTH | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 'Sağlık kavramı', 'Sağlığa etki eden faktörler', 'ICF', 'Birinci basamak sağlık hizmetlerinde fizyoterapistin rolü', 'Fizyoterapide koruyucu yaklaşımlar', 'Sağlığın geliştirilmesi', 'Koruyucu rehabilitasyon programlarının amaçları, örnekleri', 'Çocuklarda ve Yaşlılarda Koruyucu Rehabilitasyon program örnekleri' konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Health concept', 'Factors affecting health', 'ICF', 'Role of the physiotherapist in primary health care', 'Preventive approaches in physiotherapy', 'Health promotion', 'Purposes and examples of preventive rehabilitation programs', 'Preventive rehabilitation program examples in children and the elderly'. | FTR422 | KLİNİK UYGULAMA II CLİNİCAL PRACTICE II | Z | 0 | 20 | 10.0 | 18.0 | 20 | Nörolojik, Nöroşirurjik, Ortopedik, Sporcu, Pediatrik, Kardiyopulmoner, Jinekolojik, Geriartik, Romatolojik, İş ve Uğraşı, Protez, Ortez ve El Rehabilitasyonu ile Genel Fizyoterapi alanlarında uygun yerlerde yapılan staj uygulamalarını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Clinical practices at appropriate places in neurological, neurosurgical, orthopedic, sports, pediatric, cardiopulmonary, gynecology, geriatric, rheumatology, occupational, prosthetics, orthotics, hand rehabilitation and general physiotherapy'. | FTR424 | KLİNİK PROBLEM ÇÖZME II CLINICAL PROBLEM SOLVING II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Nörolojik, ortopedik, pediatrik ve romatolojik vaka sunumları ve hastalar üzerinden tartışma konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Neurologic, orthopedics, rheumatologic, pediatric disorders are discussed on case presentations and patients in this lesson'. | GRI401 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. | FTR482 | AĞRI VE FİZYOTERAPİ PAIN AND PHYSIOTHERAPHY | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | 'Ağrı, ağrının algılanması, ağrı tipleri ve nitelikleri', 'Ağrının inhibisyonu', 'Yetişkinlerde/yenidoğan ve çocuklarda ağrının değerlendirilmesi', 'Ağrının yönetiminde kullanılan fizyoterapi yaklaşımları', 'Ağrıyla başa çıkmada kullanılan farklı tedavi yöntemleri', 'Egzersizin ağrı yönetiminde yeri' ve ağrı ile ilgili literatür tarama konularını kapsamaktadır. | This course covers the following topics: 'Physiological mechanisms of pain', 'Types and characteristics of pain', 'Pain receptors and pain routes', 'Pain assessment methods', 'Musculoskeletal pains and treatment approaches', 'Methods used to manage pain', 'The role of exercise in pain management'. | FTR484 | OBEZİTE FİZYOTERAPİSİ OBESITY PHYSIOTHERAPY | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Obezite tanımı, etyolojisi ve sınıflandırması, erişkin obez hastanın değerlendirilmesi, çocuklarda obezite ve değerlendirilmesi, yaşlılarda obezite, obezite ve komorbit hastalıklar, obezite tedavisi: Beslenme, egzersiz ve cerrahi yöntemler; fiziksel aktivite seviyesi, uyku ve obezite, kilo alımı ve kaybında fiziksel aktivitenin yeri, hamilelikte kilo kontrolü ve fiziksel aktivite, obezite ile savaşta okul, iş yeri ve toplumsal çalışmalar. | Obesity diagnosis, etiology and classification, Evaluation of adults, children, elderly with obesity, obesity and comorbid disorders, obesity treatment: Diet, exercise, and surgery; physical activity levels, sleep and obesity, physical activity in weight gain and loss, weight control and physical activity in pregnancy, schools, workplace and social studies in fight against obesity. | OSB402 | BESİN DESTEKLERİ NUTRITIONAL SUPPLEMENTS | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Yeterli ve dengeli beslenmek için beslenmede esas olan besin ögeleri ve gereksinimler gibi konuları kapsar. Hastalık durumu ve farklı gruplarda besin desteklerinin önemini anlatmak. | It covers topics such as nutrients and requirements that are essential for a sufficient and balanced diet. Explain the importance of nutritional support in different groups. |
|