English

VOCATIONAL SCHOOL OF HEALTH SERVICES-DIALYSIS

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
VOCATIONAL SCHOOL OF HEALTH SERVICES-DIALYSIS
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA101ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I
Z202.02.02Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın KaldırılmasıIntroduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne
BIL101BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I
INFORMATION TECHNOLOGY-I
Z202.02.02Bilgisayar donanım ve yazılım bilgisini kavrar ve İleri seviyede MS Word Ms Power Point programlarını kullanma becerisi kazanırBasic Concepts of Computer, Usage of Internet, Windows XP, MS Word
DYL111DİYALİZE GİRİŞ
INTRODUCTION TO DIALYSES
Z021.03.02Böbreğin yapısının ve fonksiyonlarının işlenmesi ve hemodiyaliz ile ilişkilendirilmesi.The structure and function of the kidneys to be associated with the processing and hemodialysis.
DYL115HASTALIKLAR BİLGİSİ
THE KNOWLEDGE OF DISEASES
Z202.02.02Vücuttaki su dağılımını ve su dağılım bozukluklarını ortaya koymak,Sodyum düşüklüğünü, sodyum yüksekliğini, potasyum düşüklüğünü, potasyum yüksekliğini, nedenleri, belirti ve bulgularıyla ortaya koymak,Akut böbrek yetmezliğini nedenlerini ve ayırıcı tanısına odaklanmak,Kronik böbrek yetmezliğini nedenleri, evresi, bu süreçte sistemlerin nasıl etkilendiğini ve hangi durumlarda diyaliz gereksinimi oluştuğunu ortaya koymak,Diyabet, hipertansiyon, sistemik hastalılar, deprem ve gebelikte oluşabilen böbrek sorunlarını detaylarıyla tartışmak.Introduction disease, Diabetes, Hypertension, Kidney Failure, Acid-base balance, Respiratory system diseases, Digestive system diseases , Circulatory system diseases Urinary tract diseases , Endocrine system diseases Joint and connective tissue disorders Hematological diseases Central nervous system diseases
DYL117SAĞLIKTA KALİTE VE İŞ GÜVENLİĞİ
QUALITY AND WORK SAFETY IN HEALTH
Z101.02.01Hastanelerde risk kavramını, risk yönetimi araçları ile tekniklerini tanıtmak ve bunları kullanabilir hale gelmesini sağlamaktır. Buna bağlı olarak hastanelerde spesifik risk unsurlarının analizi yapılıp, bunları yönetilmesi, hastanenin değerini artırmaya katkıda bulunulması faaliyetleri ders kapsamında ele alınacaktırThe concept of risk, risk management tools, analysis of specific risk factors in hospital,
DYL121HASTA BAKIM İLKELERİ-I
PRINCIPLES OF PATIENT CARE -I
Z122.06.03Temel kavramlar, vital bulguların saptanması ve uygulanması, aseptik teknikler, yara bakımı, diyabetik ayak ve ilaç uygulamalarıBasic concepts, determination and application of vital signs, aseptic techniques, wound care, diabetic foot and drug applications
ING101İNGİLİZCE-I
ENGLISH-I
Z303.04.03Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology.
SMY111TIBBİ TERMİNOLOJİ
MEDICAL TERMINOLOGY
Z202.02.02Dersin içeriğin de; öğrenciler tıp terimlerini oluşturan kökleri, birleştirme formlarını, önekleri ve sonekleri tanıtarak bu temel elementlerin nasıl bir araya gelerek tıbbi terimler oluşturulduğunu göreceklerdir. Öğrenciler çeşitli dallara ait tıbbi terimlerin tanımlamanın yanı sıra yaygın olarak tıp alanında kullanılan tıbbi kısaltmalarını da öğreneceklerdir. Tıp terminolojisi öğrenimi program boyunca devam edecektir.Course content also; The students make up the roots of medical terms, combining forms, prefixes and suffixes introducing how these basic elements together will see that created medical terms. Students belonging to various branches as well as definitions of medical terms commonly used in the medical field will learn medical abbreviations. Medical terminology education program will continue throughout.
SMY115GENEL MİKROBİYOLOJİ
GENERAL MICROBIOLOGY
Z021.02.02Mikroorganizmaların genel özellikleri,enfeksiyon zinciri, hastane enfeksiyonları, enfeksiyon hastalıklarının çeşitli bulaş yolları ve alınması gereken önlemler, el hijyeni, tıbbi atık yönetimi, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri.General characteristics of microorganisms, microbial metabolism, growth conditions, micro-organisms count, to gain information to students about isolation.
SMY117ANATOMİ VE FİZYOLOJİYE GİRİŞ
INTRODUCTION TO ANATOMY AND PHYSLOGY
Z202.03.02İnsan vücudunu oluşturan yapıtaşları, hücreler, organlar ve organizma oluşum basamaklarının anlatılmasını içerir. Organizmayı oluşturan Sinir Sistemi, Kardiyovasküler Sistem, Gastrointestinal Sistem, Üriner Sistem, Genital Sistem, Endokrin Sistem Anatomisi genel olarak anlatılır. İskelet ve Kas Sistemi detaylı bir şeklide işlenir.The content of the course includes the stages of formation of the building blocks, cells, organs and organisms that make up the human body. Constituting the organism of Nervous System, Cardiovascular System, Gastrointestinal System, Urinary System, Genital System, Endocrine System Anatomy are explained in general. The Skeletal and Muscle System is processed in a detailed form.
TUR101TÜRK DİLİ-I
TURKISH LANGUAGE-I
Z202.02.02Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili UygulamalarDefinition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA102ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II
ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II
Z202.02.02Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası TürkiyePolitical Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960.
BIL102BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-II
INFORMATION TECHNOLOGY-II
Z202.02.02İleri seviyede MS Excel kullanımıAdvanced level usage of MS Excel, Using the formula
DYL116DİYALİZ-I
DIALYSIS -I
Z202.03.02Diyaliz işlemi, diyaliz order bileşenleri, diyaliz hastası bakımı ve takibi, diyaliz işlemi ve öncesinde oluşan klinik durumlar, damar erişim yolları ve damar yolu bakımıHave knowledge about the terms of to get patients for hemodialysis and requirements for hemodialysis.
DYL120BİYOKİMYA
BIOCHEMISTRY
Z202.02.02Karbonhidratlar, Lipidler,Protein ve Aminoasitler, Mineraller ve Vitaminler,Karaciğerin Biyokimyasal Reaksiyonlardaki Rolü,Böbreğin Biyokimyasal Reaksiyonlardaki Rolü,Kan Biyokimyası, Asit Baz Dengesi İdrar Biyokimyası, Periton Sıvısının BiyokimyasıCarbohydrates, lipids, proteins and amino acids, minerals and vitamins, the liver's role in the biochemical reaction, the kidney's role in the biochemical reaction, blood biochemistry, urine acid-base balance, biochemistry of peritoneal fluid
DYL122HASTA BAKIM İLKELERİ-II
PRINCIPLES OF PATIENT CARE-II
Z122.03.03Subkutan , İntradermal , İntramuscular, ıntra venöz enjeksiyon uygulamaları, parenteral beslenm, kan transfüzyonu, katater bakımı, ağrı ve şok uygulamaları ve EKG uygulamalarıSubcutaneous, Intradermal, Intramuscular, intra venous injection applications, parenteral nutrition, blood transfusion, catheter care, pain and shock applications and ECG applications
DYL124DİYALİZ EKİPMANLARI-I
EQUIPMENT OF DIALYSIS-I
Z122.03.03Diyaliz ve diyaliz teknikleri hakkında genel bilgi Hemodiyalizde kullanılan sistemler Ülkemizde ve dünyada diyaliz teknikleri Diyaliz Merkezlerinin İşleyiş Planı Su sistemi Hemodiyaliz makinası AV iğne ve setler Single Needle diyaliz Diyalizörlerin Sınıflandırılması Diyalizör Seçim kriterleri DiyalizatlarGeneral information about dialysis and dialysis techniques Systems used in hemodialysis Dialysis techniques in our country and in the world Operation Plan of Dialysis Centers Water system Hemodialysis machine AV needles and sets Classification of dialysers Dialysis criteria for selection Dialysates
ING102İNGİLİZCE-II
ENGLISH-II
Z303.04.03Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills.
SMY114İLK YARDIM
FIRST AID
Z021.02.02İlk yardımın tanımı ve KBK kuralı, İlk yardımın hedefleri, İlk yardımın ABC kuralı ve Temel Yaşam Desteği, Hava yoluna kaçan yabancı cisimlerin çıkarılması, Kanama türleri ve kanamaların durdurulması, Turnike uygulama, Bilinç bozukluklarında, şok ve bayılmalarda ilk yardım, Yaralanma türleri ve bölgesel yaralanmalar, Omurga yaralanmaları, Kırık çıkık ve burkulmalarda ilkyardım, Yanık türleri ve ilk yardım, Zehirlenme çeşitleri ve ilk yardım, Sıcak çarpması ve donmalarda ilk yardım, Hasta ve yaralı taşıma şekilleriDefinition of first aid and KBK rule, first aid targets, first aid ABC rules and basic life support, airway fled to remove foreign bodies, bleeding types and the bleeding stopped, apply a tourniquet, consciousness disorder, shock and fainting, first aid, injury types and regional injuries , spinal injuries, broken bones and sprains aid, type of burn and first aid, first aid and types of poisoning, heat stroke and frostbite first aid, forms of transport sick and wounded
SMY118ANATOMİ VE FİZYOLOJİ SİSTEMLER
ANATOMICAL AND PHYSIOLOGICAL SYSTEMS
Z202.03.02İnsan vücudu, iç ve dış ortamda değişse bile, canlılığını belirli bir dengede tutmak için çalışır. Bu denge sistemini tanımlayan homeostatik kavramından hareketle sinir sistemi, kardiyovasküler sistem, solunum sistemi, gastrointestinal sistem, üriner sistem, genital sistem gibi organ ve sistemlerin çalışma prensipleri ve aralarındaki ilişki açıklanmaktadır.The human body works to maintain its vitality in a certain balance, even if it changes in the internal and external environment. Starting with the concept of homeostatics, which describes this balance system, the relationship between the nervous system, cardiovascular system, respiratory system, gastrointestinal system, urinary system, genital system, organ and systems and their working principles are explained.
TUR102TÜRK DİLİ-II
TURKISH LANGUAGE-II
Z202.02.02Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretlericlause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules
YUM102YERİNDE UYGULAMA-I
WORK PLACEMENT-I
Z000.04.00Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar.The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made.
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
DYL213DİYALİZ EKİPMANLARI-II
DIALYSIS EQUIPMENT -II
Z032.07.03Bir hemodiyaliz merkezinde bulunan standart sistemler ve diyaliz sarf malzemeleri hakkında bilgi edinmek.Obtain general information about dialysis supplies standard systems in a hemodialysis center.
DYL219NEFROLOJİ
NEPHROLOGY
Z202.03.02Hemodiyaliz yönetmeliği,hemodiyalizde beslenme,diyalizde biyouyumluluk,resirkülasyon böbrek yetmezliğinde kemik ve mineral bozuklukları,böbrek yetmezliğinde anemi ve tedavi prensipleri,hemodiyalizde kayıt sistemi,zehirlenmeler ve eliminasyon tedavileri,hemodiyaliz hastalarında kardiyovasküler sorunlar,aliminyum toksisitesiKnows hemodialysis regulations, hemodialysis nutrition, dialysis biocompatibility, the recirculation renal bone and mineral disorders, anemia, and principles of treatment of kidney failure, accounting systems in hemodialysis, poisoning and elimination therapy, cardiovascular problems in hemodialysis patients, aluminum toxicity.
DYL221DİYALİZ-II
DIALYSIS-II
Z202.07.02Diyaliz işlemi, diyaliz order bileşenleri, diyaliz hastası bakımı ve takibi, diyaliz işlemi, diyaliz öncesinde ve sonrasında oluşan klinik durumlar, damar erişim yolları uygulaması ve damar yolu bakımı, diyalizde ilaç uygulama, diyalizde rutin sorunların çözümüne katkı sağlamaDialysis, dialysis order components, dialysis patient care and monitoring the dialysis process, prior to dialysis and clinical condition occurred after, vascular access applications and vascular maintenance dialysis administration of drugs, to contribute to solving routine problems dialysis
DYL223BESLENME İLKELERİ
NUTRITION PRINCIPLES
Z202.03.02Sağlıklı Beslenmenin Temel İlkeleri,Besin Öğeleri: karbonhidratlar proteinler yağlar,Günlük Enerji Gereksinimi,Sıvı Dengesi,Yeterli ve Dengeli Beslenme İlkeleri,İdeal Boy Kilo Oranı ,Obezite, Böbrek Yetmezliğinde Beslenme İlkeleri,Diyaliz Hastalarında Malnutrisyon,Diyaliz Hastalarında Sıvı Dengesi,Diyalizde Praotein KısıtlamasıPrinciples of Healthy Eating, Nutrients: carbohydrates, fats, proteins, Daily Energy Requirement, Liquid Equilibrium, Adequate and Balanced Nutrition Policy, Ideal Height Weight Ratio, obesity, renal failure Principles of Nutrition, malnutrition in dialysis patients, fluid balance in dialysis patients, Praote Restrictions on Dialysis
GRI201GİRİŞİMCİLİK
ENTREPRENEURSHIP
Z202.02.02Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri.Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections.
SMY211FARMAKOLOJİ
PHARMACOLOGY
Z202.02.021 Temel Farmakoloji, farmakolojiye giriş 2 İlaçların absorbsiyonu 3 İlaçların dağılımı 4 İlaç metabolizması ve atılımı 5 İlaçların etki mekanizması 6 İlaçların yan etkileri, anaflaksiDefinition and classification of drugs, drug form of presentation of the application forms, side effects, and includes the process of development of new drugs.
SMY213MESLEKİ İNGİLİZCE-I
MESLEKİ İNGİLİZCE-I
Z202.02.02
YUM201YERİNDE UYGULAMA-II
WORK PLACEMENT-II
Z000.04.00erinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar.The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
DYL224PSİKOLOJİ
PSYCHOLOGY
Z202.08.02Ruh Sağlığı ile ilgili Temel Kavramlar,Beden imgesi,Uyum, Kendini Tanıma Kişilik Gelişimi ve Bozuklukları,Psikosomatik Hastalıklar,Anksiyete Bozuklukları Depresyon,Diyaliz Hastalarında Görülen Ruhsal Bozukluklar,Diyaliz Hastası ve Sosyal Çevresi ile İlişkileri Diyaliz Hastalarında Görülen Psikoseksüel BozukluklarBasic concepts related to mental health, body image, Compliance, Know Thyself Personality Development and disorders, psychosomatic illnesses, anxiety disorders and depression, mental disorder in dialysis patients, dialysis patients and Relationships Showing psychosexual disorder in Dialysis Patients With Social Environment
DYL226RENAL REPLASMAN TEDAVİLERİ
TREATMENTS OF RENAL REPLACEMENT
Z202.012.02Hemodiyaliz Tedavi Seçenekleri Hemofiltrasyon Hemodiyafiltrasyon Hemoperfüzyon Yavaş ve Uzun Tedaviler Periton zarının anatomisi Periton diyalizinin fizyolojik prensipleri Periton diyalizinde hasta seçimi Periton diyalizinde kateter yerleştirme Periton diyalizi tipleri Periton diyalizinde akut kronik komplikasyonlarHemodialysis Treatment Options Hemofiltration Hemodiafiltration Hemoperfusion Slow and Long Treatment Anatomy of peritoneal membrane Physiological principles of peritoneal dialysis Patient selection in peritoneal dialysis Catheter placement in peritoneal dialysis Peritoneal dialysis types Acute chronic complications in peritoneal dialysis
SMY214TIP HUKUKU VE ETİK
MEDICAL LAW AND ETHICS
Z202.02.02Etik kavramı, hasta hakları, hasta-hekim-sağlık personeli ilişkisinin hukuki boyutlarıThe concept of ethics, patient rights, patient-physician-legal aspects of the relationship between health personnel
SMY216İLETİŞİM
COMMUNICATIONS
Z021.02.02İletişim kavramları, iletişimin türleri, yazılı ve sözlü iletişim, etkin iletişim kurma yöntemleriCommunication concepts, types of communication, written and oral communication, effective communication methods
YUM202YERİNDE UYGULAMA-III
WORK PLACEMENT-III
Z000.04.00Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar.The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.