İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
VOCATIONAL SCHOOL OF HEALTH SERVICES-DIALYSIS |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne |
BIL121 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I INFORMATION TECHNOLOGY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bilgisayar donanım ve yazılım bilgisini kavrar ve İleri seviyede MS Word Ms Power Point programlarını kullanma becerisi kazanır | Basic Concepts of Computer, Usage of Internet, Windows , MS Word |
DYL119 | DİYALİZE GİRİŞ INTRODUCTION TO DIALYSES | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Böbreğin yapısının ve fonksiyonlarının işlenmesi ve hemodiyaliz ile ilişkilendirilmesi. | Processing the structure and functions of the kidney and associating it with hemodialysis. |
DYL123 | HASTA BAKIM İLKELERİ-I PRINCIPLES OF PATIENT CARE -I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 5.0 | 3 | Temel kavramlar, vital bulguların saptanması ve uygulanması, aseptik teknikler, yara bakımı, diyabetik ayak ve ilaç uygulamaları | Basic concepts, detection and application of vital signs, aseptic techniques, wound care, diabetic foot and medication applications |
DYL125 | SAĞLIKTA KALİTE VE İŞ GÜVENLİĞİ QUALITY AND WORK SAFETY IN HEALTH | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Hastanelerde risk kavramını, risk yönetimi araçları ile tekniklerini tanıtmak ve bunları kullanabilir hale gelmesini sağlamaktır. Buna bağlı olarak hastanelerde spesifik risk unsurlarının analizi yapılıp, bunları yönetilmesi, hastanenin değerini artırmaya katkıda bulunulması faaliyetleri ders kapsamında ele alınacaktır | To introduce the concept of risk, risk management tools and techniques in hospitals and to ensure that they can use them. Accordingly, activities such as analyzing specific risk factors in hospitals, managing them and contributing to increasing the value of the hospital will be discussed within the scope of the course.
Google Çeviri'de aç |
ING121 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. |
SMY111 | TIBBİ TERMİNOLOJİ MEDICAL TERMINOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Dersin içeriğin de; öğrenciler tıp terimlerini oluşturan kökleri, birleştirme formlarını, önekleri ve sonekleri tanıtarak bu temel elementlerin nasıl bir araya gelerek tıbbi terimler oluşturulduğunu göreceklerdir. Öğrenciler çeşitli dallara ait tıbbi terimlerin tanımlamanın yanı sıra yaygın olarak tıp alanında kullanılan tıbbi kısaltmalarını da öğreneceklerdir. Tıp terminolojisi öğrenimi program boyunca devam edecektir. | Course content also; The students make up the roots of medical terms, combining forms, prefixes and suffixes introducing how these basic elements together will see that created medical terms. Students belonging to various branches as well as definitions of medical terms commonly used in the medical field will learn medical abbreviations. Medical terminology education program will continue throughout. |
SMY115 | GENEL MİKROBİYOLOJİ GENERAL MICROBIOLOGY | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | Mikroorganizmaların genel özellikleri,enfeksiyon zinciri, hastane enfeksiyonları, enfeksiyon hastalıklarının çeşitli bulaş yolları ve alınması gereken önlemler, el hijyeni, tıbbi atık yönetimi, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri. | General characteristics of microorganisms, microbial metabolism, growth conditions, micro-organisms count, to gain information to students about isolation. |
SMY117 | ANATOMİ VE FİZYOLOJİYE GİRİŞ INTRODUCTION TO ANATOMY AND PHYSLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | İnsan vücudunu oluşturan yapıtaşları, hücreler, organlar ve organizma oluşum basamaklarının anlatılmasını içerir. Organizmayı oluşturan Sinir Sistemi, Kardiyovasküler Sistem, Gastrointestinal Sistem, Üriner Sistem, Genital Sistem, Endokrin Sistem Anatomisi genel olarak anlatılır. Duyu Organları , İskelet ve Kas Sistemi detaylı bir şekilde işlenir. | The content of the course includes the stages of formation of the building blocks, cells, organs and organisms that make up the human body. Constituting the organism of Nervous System, Cardiovascular System, Gastrointestinal System, Urinary System, Genital System, Endocrine System Anatomy are explained in general. The Skeletal and Muscle System is processed in a detailed form. |
TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. |
BIL122 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ - II INFORMATION TECHNOLOGY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İleri seviyede MS Excel kullanımı | Advanced level usage of MS Excel, Using the formula |
DYL130 | DİYALİZ EKİPMANLARI-I EQUIPMENT OF DIALYSIS-I | Z | 2 | 1 | 3.0 | 5.0 | 3 | | |
DYL132 | HASTA BAKIM İLKELERİ-II PRINCIPLES OF PATIENT CARE-II | Z | 1 | 2 | 2.0 | 5.0 | 3 | | |
ING122 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. |
SMY114 | İLK YARDIM FIRST AID | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | İlk yardımın tanımı ve KBK kuralı, İlk yardımın hedefleri, İlk yardımın ABC kuralı ve Temel Yaşam Desteği, Hava yoluna kaçan yabancı cisimlerin çıkarılması, Kanama türleri ve kanamaların durdurulması, Turnike uygulama, Bilinç bozukluklarında, şok ve bayılmalarda ilk yardım, Yaralanma türleri ve bölgesel yaralanmalar, Omurga yaralanmaları, Kırık çıkık ve burkulmalarda ilkyardım, Yanık türleri ve ilk yardım, Zehirlenme çeşitleri ve ilk yardım, Sıcak çarpması ve donmalarda ilk yardım, Hasta ve yaralı taşıma şekilleri | Definition of first aid and KBK rule, first aid targets, first aid ABC rules and basic life support, airway fled to remove foreign bodies, bleeding types and the bleeding stopped, apply a tourniquet, consciousness disorder, shock and fainting, first aid, injury types and regional injuries , spinal injuries, broken bones and sprains aid, type of burn and first aid, first aid and types of poisoning, heat stroke and frostbite first aid, forms of transport sick and wounded |
SMY118 | ANATOMİ VE FİZYOLOJİ SİSTEMLER ANATOMICAL AND PHYSIOLOGICAL SYSTEMS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | İnsan vücudu, iç ve dış ortamda değişse bile, canlılığını belirli bir dengede tutmak için çalışır. Bu denge sistemini tanımlayan homeostatik kavramından hareketle sinir sistemi, kardiyovasküler sistem, solunum sistemi, gastrointestinal sistem, üriner sistem, genital sistem gibi organ ve sistemlerin çalışma prensipleri ve aralarındaki ilişki açıklanmaktadır. | The human body works to maintain its vitality in a certain balance, even if it changes in the internal and external environment. Starting with the concept of homeostatics, which describes this balance system, the relationship between the nervous system, cardiovascular system, respiratory system, gastrointestinal system, urinary system, genital system, organ and systems and their working principles are explained. |
TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules |
YUM106 | YERİNDE UYGULAMA-I WORK PLACEMENT-I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 5.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | Activities related to on-site implementation; On-site Application Coordinatorship is planned and executed together with the advisors of the student's institution and the official at the workplace where the on-site application is made. These activities include learning and application activities for students to gain practical experience by taking part in the studies carried out in their fields, depending on a work environment where on-site application is made. At the end of the on-site application activity, the student submits a written report to the department or program to which he/she is affiliated, which will be prepared in accordance with the “On-Site Application Directive” of IAU and approved by the workplace where he/she has applied on-site. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
DYL227 | DİYALİZ EKİPMANLARI-II DIALYSIS EQUIPMENT -II | Z | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
DYL229 | NEFROLOJİ NEPHROLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | | |
DYL231 | DİYALİZ-I DIALYSIS-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | | |
DYL233 | HASTALIKLAR BİLGİSİ HASTALIKLAR BİLGİSİ | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | | |
GRI201 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. |
SMY211 | FARMAKOLOJİ PHARMACOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | 1 Temel Farmakoloji, farmakolojiye giriş 2 İlaçların absorbsiyonu 3 İlaçların dağılımı 4 İlaç metabolizması ve atılımı 5 İlaçların etki mekanizması 6 İlaçların yan etkileri, anaflaksi | Definition and classification of drugs, drug form of presentation of the application forms, side effects, and includes the process of development of new drugs. |
SMY213 | MESLEKİ İNGİLİZCE-I MESLEKİ İNGİLİZCE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bu derste öğrenciler İngilizce tıp alanındaki kelime ve kalıpları kullanarak grameri tekrar ederler. Ayrıca öğrenciler sağlık alanındaki temel terminoloji, kişi ve yerler, genel anatomi, vücut sistemleri ve ilk yardımla ilgili konuları sağlıklı ve hasta kişilerle iletişim kurabilmek için öğrenirler. Okuma anlama, sunum ve rol yapma ile yeteneklerini geliştirirler. | Bu derste öğrenciler İngilizce tıp alanındaki kelime ve kalıpları kullanarak grameri tekrar ederler. Ayrıca öğrenciler sağlık alanındaki temel terminoloji, kişi ve yerler, genel anatomi, vücut sistemleri ve ilk yardımla ilgili konuları sağlıklı ve hasta kişilerle iletişim kurabilmek için öğrenirler. Okuma anlama, sunum ve rol yapma ile yeteneklerini geliştirirler. |
YUM205 | YERİNDE UYGULAMA-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 5.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | Activities related to on-site implementation; On-site Application Coordinatorship is planned and executed together with the advisors of the student's institution and the official at the workplace where the on-site application is made. These activities include learning and application activities for students to gain practical experience by taking part in the studies carried out in their fields, depending on a work environment where on-site application is made. At the end of the on-site application activity, the student submits a written report to the department or program to which he/she is affiliated, which will be prepared in accordance with the “On-Site Application Directive” of IAU and approved by the workplace where he/she has applied on-site. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
DYL218 | RENAL REPLASMAN TEDAVİLERİ TREATMENTS OF RENAL REPLACEMENT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 6.0 | 2 | | |
DYL230 | DİYALİZ-II DIALYSIS-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | | |
DYL232 | BESLENME BİYOKİMYASI BESLENME BİYOKİMYASI | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | | |
DYL234 | PSİKOLOJİ PSİKOLOJİ | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | | |
SMY214 | TIP HUKUKU VE ETİK MEDICAL LAW AND ETHICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Etik kavramı, hasta hakları, hasta-hekim-sağlık personeli ilişkisinin hukuki boyutları | The concept of ethics, patient rights, patient-physician-legal aspects of the relationship between health personnel |
SMY216 | İLETİŞİM COMMUNICATIONS | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | İletişim kavramları, iletişimin türleri, yazılı ve sözlü iletişim, etkin iletişim kurma yöntemleri | Communication concepts, types of communication, written and oral communication, effective communication methods |
SMY218 | MESLEKİ İNGİLİZCE-II MESLEKİ İNGİLİZCE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bu derste öğrenciler İngilizce tıp alanındaki kelime ve kalıpları kullanarak grameri tekrar ederler. Ayrıca öğrencilerhastane içinde yer yön tarifi yapabilmeyi, bölümleri ile ilgili bir okuma parçasını analiz edebilmeyi, hastalarla ilgili formları hasta ile konuşarak doldurabilmeyi ve hastaya genel sağlık taraması yapabilecek kalıp ve yapıları sağlıklı ve hasta kişilerle iletişim kurabilmek için öğrenirler. Okuma anlama, sunum ve rol yapma teknikleri ile yeteneklerini geliştirirler. | In this course, students repeat grammar using English medical vocabulary and phrases. In addition, students learn how to give directions in the hospital, analyze a reading passage about their department, fill out the forms about the patients by talking to the patient, and learn the patterns and structures to communicate with healthy and sick people. They develop their skills with reading comprehension, presentation and role-playing techniques. |
YUM206 | YERİNDE UYGULAMA-III WORK PLACEMENT-III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 5.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | Activities related to on-site implementation; On-site Application Coordinatorship is planned and executed together with the advisors of the student's institution and the official at the workplace where the on-site application is made. These activities include learning and application activities for students to gain practical experience by taking part in the studies carried out in their fields, depending on a work environment where on-site application is made. At the end of the on-site application activity, the student submits a written report to the department or program to which he/she is affiliated, which will be prepared in accordance with the “On-Site Application Directive” of IAU and approved by the workplace where he/she has applied on-site. |