|
|
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-TURKISH LANGUAGE AND LITERATURE (DOC)
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-TURKISH LANGUAGE AND LITERATURE (DOC) | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | TDE665 | DİL VE EDEBİYAT ARAŞTIRMALARINDA METOT METHODS IN LANGUAGE AND LITERATURE RESEARCH | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bilimsel araştırmanın temelleri, araştırma etiği, araştırma süreç ve teknikleri, problemi tanımlama, örnekleme yöntemleri, veri toplama araçları, verilerin çözümlenmesi ve yorumlanması, nicel araştırmalar, nitel araştırmalar, akademik yazım ölçütleri, bilimsel araştırmaların raporlaştırılması, makale, yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelenmesi gibi başlıklar, bu derste ele alınacak konulardır. | The topics to be covered of this lesson: The basic of scientific researchs, ethics of research, process and techniques of research, describing the problem, the ways of modelling, data collection tools, analyzing and interpretation of the datas, quantitative researchs, qualitative researchs, academic writing criterions, be reported of scientific researchs, article, analyzes of master and doctorate thesis. | TDE663 | OĞUZNAME METİNLERİ OGUZNAME TEXTS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Türk Halk Edebiyatında Oğuzname’lerin tarihinin öğrenilmesi, Oğuzname üzerine yapılan çalışmaların semantik yöntemlerle incelenmesi | To learn the history of Oghuzname in Turkish Folk Literature | TDE675 | TARİH VE EDEBİYAT HISTORY AND LITERATURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bir sosyal bilim olarak tarih ve tarih metodu. Edebî metinlerin muhtevası ve bu muhtevanın dönemlerinin sosyal, siyasî olayları ile ilişkisi. Edebî metni anlama hususunda eserin meydana geldiği dönemi tanıma ve bunun önemi. Tarihi konu alan eserlerin tarihî olayları ve kişileri güne taşıma sebepleri ve şekilleri. | History and history as a social science. The relationship between the content of literary texts and the social and political events of these periods. Recognizing and preoccuping the period in which the work of the literary text is understood. Historical events of historical subjects and reasons and types of transportation to the people in the sun. | TDE677 | KAZAK ROMANI KAZAKH NOVEL | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Kazak romanının doğuşu ve gelişimi, Kazak roman yazarları, Kazak romanında ele alınan konular, seçilen romanların temel özellikleri anlatılır. | Kazakish novel; authors, literary figures, and remarkable characteristics. | TDE689 | METİN TAMİRİ TEXT REPAİR | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SBE609 | SEMİNER DERSİ SEMİNER DERSİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | Öğrencinin bir konuyu araştırması, konuyla ilgili kaynakları taraması ve değerlendirmesi, elde ettiği bilgileri yazılı bir rapor veya makale hâline getirmesi ve topluluk önünde sunmasıdır. | The student’s researching a particular topic, surveying and evaluating related resources, transferring the collected data into a written report or an article and presenting it to the public. | TDE640 | TÜRK DÜNYASINDA YENİLİK HAREKETLERİ TÜRK DÜNYASINDA YENİLİK HAREKETLERİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | 19. yüzyılın ikinci yarısında Kırım, Kazan ve Kafkasya’da görülen yenilikler, gazetecilik, Cedit mekteplerinin kurulması, eğitim seferberliği, Türk topluluklarının yakınlaşması, İsmail Gaspıralı, Şehabettin Mercanî, Abdülkayyum Nasırî, Abay, Ibıray Altınsarın, Çokan Velihanov, Yusuf Akçura, Mirza Fethali Ahundzade, Hasan Bey Zerdabî, Mirza Aliekber Sâbir, 20.yüzyılın başında Türkistan’da Cedit mekteplerinin açılması, millî gazetecilik ve tiyatro faaliyetleri, millî şuurlanma çalışmaları, Mahmuthoca Behbudî, Fıtrat, Ahmet Baytursun, Mircakıp Duvlat. | The innovations seen at the end of second round of 19th century at the Crimean, Kazan and Caucasia.19. journalism, the establishment of Cedit Schools, movement of education, Turkish Communities’ knitting up, İsmail Gaspıralı, Şehabettin Mercanî, Abdülkayyum Nasırî, Abay, Ibıray Altınsarın, Çokan Velihanov, Yusuf Akçura, Mirza Fethali Ahundzade, Hasan Bey Zerdabî, Mirza Aliekber Sâbir, the opening of Turkestan Cedit Schools at the beginning of the 20th , a national journalism and theater activities, the national studies of becoming wiser, Mahmuthoca Behbudî, Fıtrat, Ahmet Baytursun, Mircakıp Duvlat. | TDE642 | KARŞILAŞTIRMALI MİTOLOJİ KARŞILAŞTIRMALI MİTOLOJİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Türk mitolojisinin mukayeseli çalışması | Comparative study of Turkish mythology | TDE654 | EDEBİYAT VE SİNEMA LITERATURE AND CINEMA | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu dersin içeriğini edebiyat-sinema ilişkisi, sinematografik uyarlama, edebiyat ve sinemada anlatı, sinemaya uyarlanan edebî eserler, seçilmiş eserlerle uyarlamalarının karşılaştırılması gibi konular oluşturur. | This class handles the relation of literature and cinema, cinematographic adaptation, narrative in cinema and literature, analysis of adapted cinema works and the like. | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | LEE600-1 | DOKTORA TEZ ÖNERİSİ DOCTORAL THESIS PROPOSAL | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Doktora tez önerisi ve tez içeriği hakkında bilgilendirme. | | SBE600-YTR | DOKTORA YETERLİK DOCTARAL QUALIFYING EXAM | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Bu amaçla yazılı ve sözlü sınav yapılacaktır. | The unit consists of written and oral exams | SINIF: 3 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SBE600-1 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması | Contents of the Course Unit Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended. | SBE600-6 | DOKTORA TEZİ-1 DOKTORA TEZİ-1 | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Doktora tez çalışmasının başlangıcından bitimine kadar olan bütün süreçleri (konu belirleme, literatür taraması, yazım vs.) içermektedir. | It includes all the processes (subject determination, literature review, writing, etc.) from the beginning to the end of the doctoral thesis. | SINIF: 3 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SBE600-7 | DOKTORA TEZİ-2 DOKTORA TEZİ-2 | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | | SINIF: 4 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SBE600-3 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması | Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended. | SBE600-8 | DOKTORA TEZİ-3 DOKTORA TEZİ-3 | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Doktora tez çalışmasının başlangıcından bitimine kadar olan bütün süreçleri (konu belirleme, literatür taraması, yazım vs.) içermektedir. | It includes all the processes (subject determination, literature review, writing, etc.) from the beginning to the end of the doctoral thesis. | SINIF: 4 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SBE600-9 | DOKTORA TEZİ-4 DOKTORA TEZİ-4 | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | |
|