İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-BANKING AND INSURANCE (WithThesis) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ISL505 | YÖNETİM VE İŞLETME POLİTİKALARI MANAGEMENT AND BUSINESS POLICIES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | İşletme politikalarını ve stratejik yötemin önemini vurgulayan uygulamaların ve yöntemlerin bilinmesi | To know the practices and methods that emphasize the importance of business policies and strategic method |
ISL513 | YÖNETİM EKONOMİSİ MANAGERIAL ECONOMICS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Giriş
Pazar Güçleri
Esneklik
Üretim Süreci
Maliyet Analizi
Proje Değerlendirme Kriterleri
Amortisman
İşletmelerde Karar alma Süreçleri-Faizler
İşletmelerde Karar alma Süreçleri-Faktör Notasyonları | the priciples of economy, methodology and solution of economic problems and cost, pricing, profit and competition analyses |
SBE513 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ SCIENTIFIC RESEARCH METHODS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders araştırma konusunun seçiminden başlayarak araştırma süreçlerindeki işlemlerin yürütülmesini ve araştırma raporunun yazımını içerir. | This course includes starting the selection of the research topic, conducting the processes in the research processes and writing the research report. |
EKON503 | GLOBAL PİYASALAR GLOBAL MARKETS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders temel oalrak global finansal piyasalardaki finansal kurumları ve operasyonlarını incelemektir. | The course mainly analyzes the financial institutions and operation in global financial markets. |
EKON507 | ULUSLARARASI TİCARET INTERNATIONAL TRADE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders uluslararası ticareti teori ve politika şeklinde ikiye ayrı kısında incelenecektir. İçeriğini ise Bölgesel ve uluslararası ticaret, dünya ticareti, Çok Taraflı Ticaret Sistemi, Ekonomik Organizasyonlar, Küresel ve Bölgesel Birleşmeler, Türkiye’nin Bölgelere Göre Dış Ticareti gibi konular oluşturmaktadır. | The course unit covers import and export regimes, exchange regime, foreign marketing, export operations, contracts and incoterms. |
ISL504 | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ ORGANIZATIONAL BEHAVIOR AND CHANGE MANAGEMENT | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Örgütsel Davranış ve Değişim Yönetimi dersi örgütsel davranışın temel kavramları, örgütsel davranışın gelişim süreci ve yönetim düşüncesi, örgütsel güç ve politika, karar verme, örgütsel bağlılık, örgütsel değişim ve örgüt kültürü konularını içermektedir. | |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
EKON510 | TÜRKİYE EKONOMİSİ TURKISH ECONOMY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders öğrencilerin Türkiye ekonomisinin güncel sorunlarının ana karakterlerini analiz edebilmesi için gerekli tarihsel, kurumsal ve yapısal bir çerçeve sunar. Bu anlamda milli iktisat, devletçilik, liberal uyum, ithal ikameci dönem, dışa açık sermaye egemenliği dönemi, finansallaşma ve sıcak para egemenliği gibi süreç ve kavramlar detaylı bir şekilde ele alınacaktır. | The course presents an historical, institutional and structual framework to enable students to analyze the current problems of the economy of Turkey. Processes and concepts such as national economy, statism, the liberal adjustment, import-substitution period, outward-oriented capital dominance period, financialization and hot money dominance will be discussed in a detailed way. |
ISL503 | SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS IN SOCIAL SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders araştırma sürecinde yürütülmesi gereken faaliyetleri, araştırma modeli kurmayı, bilgi toplamayı, toplanan bilgileri analiz edip yorumlamayı ve araştırma raporunun biçimini kapsamaktadır. | This course covers topics answering such questions as how todesign research process, to construct research model , to do a literature review, to test hypotheses and to analyze the results |
SBE500-3 | TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | Öğrenciye seminerini hazırlarken kaynak kullanmayı öğretir. Kaynakların nasıl belirleneceği, konuyla ilgili her türlü kaynaktan usulüne göre nasıl kaynak gösterileceği aktarılır. Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi sağlanır. | Teaches the student to use resources while preparing his seminar. How to determine the sources, how to cite all sources related to the subject duly. Improving the ability of the student to explain a subject dominated and to speak in front of the community is provided. |
EKON506 | FOREX PİYASALAR FOREX MARKETS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Dersin içeriği, finansal piyasalar, vadeli (türev piyasalar) futures, options, swap piyasası özellikleri, krizlerde vadeli piyasaların rolü, portföy çeşitlendirmesi, hedge ve finansal piyasalardaki rollerini kapsar. | THIS LESSON IS TO BE APPLIED TO PROVIDE TECHNICAL ANALYSIS ISSUES TO PROVIDE INFORMATION ABOUT DERIVATIVE VEHICLES AND FOREX MARKERS AND PROVIDING INFORMATION ON FOREX MARKETS UNDER THE EXCHANGE RISK, PROTECTION METHODS. |
EKON511 | DÜNYA EKONOMİSİ WORLD ECONOMY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
ISL514 | KRİZ YÖNETİMİ CRISIS MANAGEMENT | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Kriz tanımı ve önemi, kriz türleri, krizin oluşum süreci, kriz nedenleri ,krizi önceden algılama yöntemleri, kriz yönetimi... | The course unit covers the definition of crisis and types of important crises, formation process of a crisis, causes of crises, methods to anticipate crises and crisis management. |
ISL517 | BANKACILIKTA DENETİM AUDIT IN BANKING | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bankacılıkta denetim çalışmaları | Audit work in banking |
MFY512 | DENETİM STANDARTLARI VE TÜRKİYE' DE DENETİM YAPISI AUDITING STANDARTS AND STRUCTURE OF AUDITING IN TURKEY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Uluslararası denetim standartları | AUDITING STANDARTS AND STRUCTURE OF AUDITING IN TURKEY |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-5 | YÜKSEK LİSANS TEZİ - I YÜKSEK LİSANS TEZİ - I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | A thesis study is a learning process that includes the following items: (1) the stage of review, data collection and processing, and the justification of the thesis topic, which can be described as defining the topic of interest and adapting to the topic. This process involves the definition of the intent, the limitations, the problem (s) to be solved or the development (s) expected to be achieved. (2) the stage of planning in which the learned information of the student shows what he or she is interested in in relation to the general purpose of the thesis. This phase includes the presentation of the theoretical framework that appears to be relevant to the thesis topic as a result of the literature review, the procedures for linking the data collection and the theory with the topic of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and application of the thesis. (3) the application stage in which the development of the thesis is continued considering the consideration of the planning and development processes, (4) the evaluation stage including thinking and conclusion, (5) the stage of publication in which the thesis is written, corrected, presented and defended. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-6 | YÜKSEK LİSANS TEZİ - II MASTER'S THESIS 2 | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | Thesis work is learning process that includes the these items: (1) identifying the topic of interest and examination phase, which can be described as getting used to the subject, data collecting and processing, justification of the thesis. topic. This process includes the purpose, defining limitations, problems to be solved and improvements expected to be achieved. (2) The planning stage, in which what the collected information shows and what this information is related to in line with the general purposes of the thesis is taken into account. This process includes the presentation of the theoretical framework, which is found to be related to the thesis subject as a result of the literature review, the procedures for data collection and linking the theory to the subject of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and implementation of the thesis. (3) the implementation phase, that development tasks are carried out in accordance with plan and development process is evaluated and monitored, (4) evaluation phase, which includes thinking and drawing conclusions, (5) publication phase that the thesis is written, corrected, presented and defended. |