English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-MECHANICAL ENGINEERING (WithThesis)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-MECHANICAL ENGINEERING (WithThesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
FBE507BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
SCIENTIFIC RESEARCH TECHNIQUES
Z303.06.03
MAK596MÜHENDİSLİKTE İLERİ SAYISAL METODLAR
ADVANCED COMPUTATIONAL METHODS IN ENGINEERING
Z303.06.03Sayısal türev ve integral, Adi diferansiyel denklemlerin çözümü, Kısmi diferansiyel denklemlerin çözümü, Optimizasyon teknikleriNumerical Differentiation and integration, Solution of ordinary differential equations, Solution of partial differential equations, Optimization
MAK597SEMİNER
SEMINAR
Z000.012.00Literatür araştırması yapılması, Proje Yönetim Planının hazırlanması, Yazılı bir proje önerisi hazırlanması ve sunum yapılmasıConduct a literature survey, Prepare a research management plan, write and present research proposal.
MAK515KOMPOZİT MALZEMELER
COMPOSITE MATERIALS
S303.06.03Kompozit Malzemeler,Tanımı ve Önemi,Sınıflandırılması,Takviye Malzemeleri ve Matris Malzemeleri, Takviye Malzemeleri-Matris Arayüzeyi İlişkisi ve Önemi, Arayüzey Etkileşimi,Diğer Malzemelerle Karşılaştırılması,Metal Matrisli Kompozit Malzemelerin Üretimi,Özellikleri ve Kullanım Alanları,Plastik Matrisli Kompozit MalzemelerinÜretimi,Özellikleri ve Kullanım Alanları,Seramik Matrisli Kompozit Malzemelerin Üretimi,Özellikleri ve Kullanım Alanları, Kompozit Malzemelerin Korozyon Davranışı ve Muayene YöntemleriDefinition, classification and importance of the composite materials, Reinforcement and matrice materials, Reinforcement and matrice materials interfacial relationship and importance of interfacial interaction, Comparison with other materials, Production properties and application areas of composite materials, Production properties and application areas of plastic composite materials, Production properties and application areas of Ceramic materials, Corrosion behavior of composite materials and test methods.
MAK523MALZEME KARAKTERİZASYON METOTLARI
MATERIALS CHARACTHERIZATION METHODS
S303.06.03Malzeme karakterizasyonu ve mühendislik malzemeleriyle ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmakTo have knowledge about the basic concepts of material characterization and engineering materials
MAK529ALTERNATİF ENERJİ KAYNAKLARI
ALTERNATIVE ENERGY SOURCES
S303.06.03
MAK599HESAPLAMALI AKIŞKANLAR DİNAMİĞİ
HESAPLAMALI AKIŞKANLAR DİNAMİĞİ
S303.06.03
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
MAK588MAKİNE MÜHENDİSLİĞİNDE ANALİTİK YÖNTEMLER
ANALYTICAL METHODS IN MRCHANICAL ENGINEERING
Z303.06.03Birinci ve ikinci mertebeden diferansiyel denklemler, Laplace dönüşümü, Fourier serileri ve sınır değer problemleri, Kısmi Diferansiyel Denklemler, Fourier İntegralleri ve dönüşümü, Kompleks analize girişFirst and second order ordinary differential equations, Fourier Series, Laplace Transformation, Partial differential equations, Introduction to complex analysis
MAK510İLERİ MUKAVEMET
ADVANCED STRENGTH OF MATERIALS
S303.06.03
MAK516KIRILMA MEKANİĞİ
FRACTURE MECHANICS
S303.06.03Giriş ve Dersin amacı. Gevrek kırılma ve önemi. Lineer elastik kırılma mekaniği (LEKM) ve çatlak ucunda elastik gerilme alanı analizleri. Kırılma analizlerine enerji yaklaşımı ve Griffith’in teorisi. Gerilme şiddet faktörleri ve tanımları. Kırılma tokluğunun tanımı. Çatlak ucu plastisitesi ve boyutunun önemi. Elastik plastik kırılma mekaniği prensipleri. J-İntegral ve tanımı. Kırılma deneyleri ve standartları.Definition, classification and importance of the composite materials, Reinforcement and matrice materials, Reinforcement and matrice materials interfacial relationship and importance of interfacial interaction, Comparison with other materials, Production properties and application areas of composite materials, Production properties and application areas of plastic composite materials, Production properties and application areas of Ceramic materials, Corrosion behavior of composite materials and test methods.
MAK518KOMPOZİT MALZEMELER MEKANİĞİ
MECHANICS OF COMPOSTE MATERIALS
S303.06.03kompozit malzemelerin mekaniğinin öğretilmesi konularını kapsamaktadır. Dersin içeriği, kompozit malzemelere ait genel kavramlar, kompozitlerde takviye malzemeleri, tek katlı laminaların makromekanik analizi, ortotropik malzemelerde düzlem gerilme ve şekil değiştirme bağıntıları ile mühendislik sabitlerinin belirlenmesi, ortotropik malzemeler için katılık ve uygunluk matrisleri, ortotropik malzemelerin mukavemeti, kırılma teorileri ve hasar analizi, laminaların mikromekanik analizi (kütle ve hacim oranları, yoğunluk, ısıl genleşme katsayıları), elastik modullerin hesaplanması, tabakalı laminaların makromekanik analizi, lamina kodu, tabakalı laminaların gerilme-şekil değiştirme bağıntıları, tabakalı laminaların esneklik sabitleri ve tabakalı laminaların hasar analizi ile tasarımı konularından oluşmaktadır.
MAK546IŞIMA İLE ISI TRANSFERİ
RADIATION HEAT TRANSFER
S303.06.03Temel ısı geçiş yöntemlerinin tanım. Işınım şiddeti, siyah cisim ışınımı, yüzey yayması, yutması ve geçitgenliklerinin işlenmesi, Kirchoff yasası, gri yüzey ve çevresel ışınım tanımlarının anlatılması. Yüzeyler arası ışınımla ısı geçişiBasic heat transfer modes, Electromagnetic radiation emission, black body radiation, diffusion, transmittivity and absorbtion. Kirchoff's law, gray surface. Heat transfer between black and gray surfaces.
MAK566ESNEK ÜRETİM SİSTEMLERİNİN MODELLENMESİ
MODELING OF FLEXIBLE MANUFACTURING SYSTEMS
S303.06.03Üretim sistemlerinin otomasyonu. Nümerik kontrol ve programlama. Adaptif kontrol. Endüstriyel robotlar ve sensörler. Esnek aparatlama, montaj ve demontaj. Tasarım ve ekonomik konular. Bilgisayar bütünleşik üretim sistemleri. Üretim sistemleri ve süreçlerinin simülasyonu. Grup teknolojisi. Atelye tipi üretim. Tam zamanında üretim(JIT). Yapay zeka. Tedarik zinciri yönetimi.Automation of the manufacturing systems. Numerical control and programming. Adaptive control. Industrial robotics, sensors. Flexible fixture, assembly and disassembly. Design and economical aspects. Computer integrated manufacturing systems. Simulation of manufacturing processes and systems. Group technology. Workshop manufacturing. Just-in time manufacturing. Artificial intelligence. Supply chain management.
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
FBE500-1TEZ
THESIS
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
FBE500-2TEZ
THESIS
Z000.030.00Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması.Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.