|
|
05100 İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - |
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey |
İlişki Düzeyi Sayısal |
İlişki Düzeyi Sözel |
İlişki Varlığı |
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 |
1 |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 20 | 80.00 |
2 |
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 | 4 | 1 | 5 | 5 | 19 | 76.00 |
3 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 24 | 96.00 |
4 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 17 | 68.00 |
5 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 23 | 92.00 |
6 |
İnşaat mühendisliğinde analiz ve tasarım için kullanılan hazır programların mevcut problem için, varsa, uygun olanını tespit etme ve kullanma becerisi. | 4 | 5 | 4 | 0 | 4 | 17 | 68.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 |
1 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | 8 | 32.00 |
2 |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 18 | 72.00 |
3 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 21 | 84.00 |
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 | 3 | 0 | 5 | 3 | 14 | 56.00 |
5 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 0 | 0 | 0 | 4 | 2 | 6 | 24.00 |
6 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 21 | 84.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | T | % |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | T | % |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | T | % |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 12 | 16 | 17 | 10 | 16 | 20 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 61 | 67 | 37 | 62 | 59 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |
|