Türkçe

07010 GAZETECİLİK -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 İletişim bilimine ait temel kavramları tanımlar.
   2 Gazeteciliğin temel kavram, ilke ve görevlerini bilir.
   3 İletişim teknolojilerinin ve gazeteciliğin tarihsel geçmişini tanımlar.
   4 Farklı haber türlerini ve bunlara yönelik haber toplama ve yazma süreçlerini bilir, haber için gerekli olan kaynakları sınıflandırır.
   5 Ulusal ve uluslararası alanda iletişim biliminin toplumsal ve kültürlerarası boyutları ile gazeteciliğin bilimsel, toplumsal, yasal ve siyasal gelişmelerini bilir.
   6 Medyanın toplumsal etkilerini, iletişim alanında geliştirilen yaklaşım, kuram ve modeller üzerinden açıklar.
   7 Haber kuruluşunun yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini anlatır.
   8 Gazeteciliğin etik ilkelerini, mevzuatı, kalite ve iş sağlığı güvenliği standartları ile mesleki faaliyetlerin hukuki sonuçlarını ifade eder.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Uygulama
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Yıl Sonu Final Sınavı
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Geleneksel medya araçlarına ve internet sitelerine içerik üretir.
   2 Haber kaynakları ile etkili iletişim kurabilme, edindiği bilgilerin doğruluğunu kontrol edebilme becerisine sahiptir.
   3 Medya içeriklerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar
   4 Gazetecilik mesleğinin sorunlarını tanır, açıklar ve çözüm yolu arar.
   5 Alanında özdenetim ve editoryal kontrol becerisini geliştirir.
   6 Alanda öğrendiği teori ve uygulamalı bilgileri farklı bakış açılarıyla ilişkilendirerek bilimsel çalışmalar yapar.
   7 İletişim ve gazetecilik alanında verilen teorik bilgilerin pratik uygulamalarını görebilme ve uygulayabilme yeteneğine sahiptir.
   8 İletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
   9 Gazetecilik alanının ulusal ve uluslararası mevzuatını ve kalite ölçütlerini uygulama yetkinliğine sahiptir.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Haber üretim sürecinde bireysel olarak ve grup içerisinde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Seminer
  • Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
Öğrenme Yetkinliği
   1 Kısıtlı zaman içerisinde çalışabilme, düşünme ve sonuca ulaştırabilme yetkinliğine sahiptir.
   2 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder ve gazeteciliğin değişim/dönüşümü içinde bunları kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
   2 Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek meslektaşlarıyla ve toplumla paylaşır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Çeşitli haber türlerine ilişkin üretim yaparak, yazılı basın ve dijital platformlar için tasarım yapar.
   2 İş sağlığı ve güvenliği hakkındaki bilgileri gazetecilik alanıyla birleştirir.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.