PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Alanıyla ilgili yapılmış çalışmalarla tanışır. |
   2 |
Alanıyla ilgili terimler ve kuramlar hakkında bilgi edinir. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   3 |
Alanıyla ilgili çözümlemeler yapabilmek için gerekli mesleki donanımı edinir. |
   4 |
Alanını komşu bilim dallarıyla ilişkilendirir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Uygulama
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Alanında yapılmış çalışmaları değerlendirir. |
   2 |
Alanındaki kuramsal bilgileri değerlendirir ve bu bilgileri uygular. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   3 |
Alanıyla ilgili metinleri kazandığı kuramsal bilgiler ışığında çözümler. |
   4 |
Başka toplumlara ait dil ve edebiyat eserleriyle karşılaştırmalar yapar. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Uygulama
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
   2 |
Alanı ile ilgili araştırma, uygulama ve proje gibi çalışmalarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
   3 |
Alanı ile ilgili akademik, sosyal ve kültürel etkinlikleri planlayıp, yürütür. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Uygulama
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Alanıyla ilgili bilimsel yöntemlerle sanat görüşlerini, yazılı metinlerle sözlü ürünleri inceleme ve çözümleme sürecinde etkin olarak kullanır. |
   2 |
Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
   3 |
Öğrenme ve öğrendiğini ürüne dönüştürme sürecini yönetir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Uygulama
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Aynı zamanda bir sanat dalı olan edebiyatın toplum üzerinde yaratabileceği olumlu etkilerini gerek meslek hayatına, gerek sosyal hayata aktarır. |
   2 |
Farklı dinleyici gruplarına alanıyla ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgi verir. |
   3 |
Alanıyla ilgili bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Uygulama
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkin bir biçimde kullanır. |
   2 |
Alanının beklentilerine cevap veren, ufku geniş, özgün ve yeniliklere açık bir araştırmacı kimliği kazanır. |
   3 |
Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Uygulama
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|