Türkçe

12385 TELEVİZYON VE SİNEMA - Tezsiz Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Kitle iletişim ve sinema kuramlarını açıklar.
   2 Televizyon ve sinemanın teknolojik evrimini ve tarihini ilişkilendirir.
   3 Ders içeriğine uygun alan deneyimleri kazanır ve özgün araştırma ve üretim yapar.
   4 Ders içeriklerine uygun bilgileri güncel tutmak için literatür takip eder.
   5 Kitle iletişim araçlarının kültürle olan ilişkisini tartışır.
   6 Kitle iletişim araçlarının toplumla etkileşiminin sonuçlarını değerlendirir.
   7 Siyasi ve ekonomik yapının medya metinleri üzerindeki etkisini tartışır.
   8 Televizyon ve sinema alanında çekim yapım ve yapım sonrası süreçleri planlar.
   9 Televizyon ve sinema yapımlarının hukuki sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
   10 Televizyon ve sinema ürünlerinin çekim, yapım ve yapım sonrası aşamalarında, karmaşık iletişim problemlerini tanımlar.
   11 Televizyon ve sinema alanında çekim yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
   12 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
   13 Televizyon ve sinema alanına özgü ürünleri teknik, estetik, kültürel, toplumsal, ideolojik açıdan çözümler.
   14 Televizyon ve sinema yapımlarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Uygulama
  • Alan Çalışması
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Proje Değerlendirme
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır, sorumluluk alır.
   2 Başladığı bir işi tamamlamlar ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alır.
   3 Bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapar, veri tabanlarını kullanır
   4 Kitle iletişim alanında yaşanan teknolojik gelişmelerin biçim ve içerik üzerindeki etkisinin bilinciyle yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar.
   5 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Uygulama
  • Alan Çalışması
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
   2 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Uygulama
  • Alan Çalışması
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
Öğrenme Yetkinliği
   1 Televizyon ve sinema alanında ürün verirken etik kurallara bağlı, ayrımcı söylem karşıtı bir tavır sergiler.
   2 İletişim çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrar
   3 Televizyon, film, video gibi görsel-işitsel araçları kullanarak teknik düzeyde yetkin, estetik düzeyde yaratıcı ürünler ortaya koyar.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Uygulama
  • Alan Çalışması
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
Alana Özgü Yetkinlik
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.