|
|
16070 ODYOLOJİ - Tezli Programlar |
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey |
Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Bireyleri, işitme kaybı ve denge bozukluğu konusunda yönlendirebilecek danışmanlık bilgisine sahiptir. |
%92.00 |
2 |
Bireylerin işitme kaybını ve denge bozukluğunu teşhis etme yeterliliğine sahiptir. |
%91.75 |
3 |
Bireylerin işitme kaybını işitmeye yardımcı cihaz ve implantlar ile tedavi etme yeterliliğine sahiptir. |
%92.00 |
4 |
İhtiyaca ve sorunlara yönelik işitmeye yardımcı yeni cihaz ve implantlar geliştirebilme bilgisine sahiptir. |
%93.00 |
5 |
Odyoloji meslek mevzuatını bilir, bireysel ve mesleki özlük haklarının kazanılması için gerekli yasal işlemlerin ve süreçlerin başlatılması ile ilgili kurumları, yazışma örneklerini, takibi ve sonuçlandırılması için gerekli prosedürleri öğrenir. |
%94.25 |
6 |
Kariyer planlama becerisini kazanır, Klinik Odyoloji, Endüstriyel Odyoloji, Rehabilitatif Odyoloji, İşitme sektörü işletme ve yönetimi için gerekli donanımları ve bilgileri bilir, seçer ve kısa ve uzun dönem stratejisi ile kariyerini planlamış ve insan kaynakları başvurularını bitirmiş olarak mezun olur. |
%94.00 |
7 |
Odyoloji meslek hizmetlerini amaca ve sonuca yönelik doğru ve etkin bir biçimde organize eder, organizasyonların niteliği, fonksiyonel devamlılığı ve gelişimi için veri toplar, rapor hazırlar, gerekli süreçleri bilir ve yönetir, bilgi ve veriler doğrultusunda sorunlara pratik çözüm üretir ve sonuçlandırır. Kişinin bireysel farklılıkları ve ihtiyaçları doğrultusunda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları bilir ve uygular, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek mesleğini icra eder. |
%93.25 |
7 |
|
%93.25 |
7 |
|
%93.25 |
7 |
|
%93.25 |
8 |
Hastayı bilgilendirme ve yönlendirme. |
%92.50 |
9 |
Multidisipliner Çalışmaya uygun programlama. |
%91.50 |
9 |
|
%91.50 |
9 |
|
%91.50 |
9 |
|
%91.50 |
9 |
|
%91.50 |
9 |
|
%91.50 |
9 |
|
%91.50 |
9 |
|
%91.50 |
9 |
|
%91.50 |
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Özgüvenli, kendi kendine karar verebilen, kendisini net ifade edebilen, etkili iletişim becerilerine sahip, misyonunu, vizyonunu, güçlü ve zayıf yanlarını bilen, fırsatları ve tehditleri öngörebilen, araştırmacı, yenilikçi ve girişimci, gerekli kanıta dayalı bilgiyi ve güncel teknolojiyi seçerek kullanabilen, kariyer planlamasını yapabilen, başkalarına bağlı olmadan kendi yaşamını idame ettirebilen, bağımsız, bireysel farklılıklara, kültürel özelliklere, inançlara, gelenek, görenek, örf ve adetlere saygılı, en az iki alanda hobi sahibi, pozitif bakışı yakalayıp mutlu ve sosyal olabilen, açık sözlü ve dürüst birey olma becerilerini kazanır. |
%94.75 |
2 |
Bireylerin işitme kaybını ve denge bozukluğunu teşhis edebilmek. |
%94.50 |
3 |
Bireylerin işitme kaybını işitmeye yardımcı cihaz ve implantlar ile tedavi edebilmek. |
%95.50 |
3 |
|
%95.50 |
3 |
|
%95.50 |
3 |
|
%95.50 |
3 |
|
%95.50 |
3 |
|
%95.50 |
3 |
|
%95.50 |
3 |
|
%95.50 |
4 |
Pratik olma |
%92.00 |
5 |
Hastayı irrite etmekten kaçınma |
%92.75 |
5 |
|
%92.75 |
5 |
|
%92.75 |
5 |
|
%92.75 |
5 |
|
%92.75 |
5 |
|
%92.75 |
5 |
|
%92.75 |
5 |
|
%92.75 |
5 |
|
%92.75 |
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Bireylerin işitme problemlerine ek olarak genel sağlık durumunu dikkate alarak tedavi planlamasını yapmak ve takip etmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
%94.50 |
2 |
İşitme kaybının tedavisi sırasında karşılaşılabilecek problemlere karşı gereken önlemleri alır. |
%94.50 |
3 |
İşitme kaybının tedavisinin gerektirdiği tüm teknolojik araçların kullanılmasında sorumluluk alır. |
%94.25 |
4 |
Sahip olduğu bilgi ve beceri birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır, ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
%93.75 |
4 |
|
%93.75 |
4 |
|
%93.75 |
4 |
|
%93.75 |
4 |
|
%93.75 |
4 |
|
%93.75 |
4 |
|
%93.75 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. |
%93.25 |
2 |
Odyoloji ve odyoloji bağlantılı disiplinlerdeki gelişmeleri izleyerek kuramsal, uygulamalı ve sosyal alanda kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. |
%95.25 |
3 |
Yaşam boyu öğrenme felsefesi temelinde alanı ve alanı dışındaki konuları öğrenme isteği gelişir. |
%95.00 |
3 |
|
%95.00 |
3 |
|
%95.00 |
3 |
|
%95.00 |
3 |
|
%95.00 |
3 |
|
%95.00 |
3 |
|
%95.00 |
3 |
|
%95.00 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Sosyal sorumluluk projelerinde yer alarak ve düzenleyerek toplumu işitme kayıpları ve kulağa bağlı denge bozuklukları konusunda evlere ziyaret ve seminerler ile bilgilendirmek |
%94.25 |
2 |
Sosyal sorumluluk projelerinde işitme tarama testleri yaparak işitme kaybı risk faktörlerini saptamak ve gerekli önlemleri almak. |
%92.50 |
3 |
Odyoloji alanı ve bu alana yakın disiplinlerde kongre, konferans, sempozyum, eğitim kurslarında yaptığı çalışmalar, uygulamalar ve sosyal deneyimler üzerine bilgilerini paylaşmak. |
%93.50 |
4 |
Kendisini ifade etme konusunda iletişim becerilerini kullanabilir |
%94.75 |
4 |
|
%94.75 |
4 |
|
%94.75 |
4 |
|
%94.75 |
4 |
|
%94.75 |
4 |
|
%94.75 |
4 |
|
%94.75 |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Bireye işitme kaybı ya da denge bozukluğu tanısını koymak ve hastaya tedavi- rehabilitasyon konusunda danışmanlık yapmak. |
%92.00 |
1 |
|
%92.00 |
1 |
|
%92.00 |
1 |
|
%92.00 |
1 |
|
%92.00 |
1 |
|
%92.00 |
1 |
|
%92.00 |
1 |
|
%92.00 |
1 |
|
%92.00 |
1 |
|
%92.00 |
|
|